Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Tråkvikten är nu på 69kg. Har minskat levaxin, blä! Fått en inflammation i foten också som inte ger sig, precis nedanför fotknölen på insidan. Hur blir man av med det, någon som vet? Kom under mycket promenerande i Rom, pga att jag hade ont i andra foten som jag vrickat.
Krya på er till er som skadat er! Såå tråkigt när man vill mer!! Ligger på en platå, upp 0,1kg denna veckan... Startade dagen med härliga kokospannkakor, kvarg och blåbär och kaffe så klart! Ska jobba ikväll, 14,30-21,30 men är ledigt sedan två dagar!! Två! det är tre veckor sedan sist. Chefen har beordrat oss att jobba kortare turer för att minska oron på avdelningen vilket innebär att jag precis får till min helgvila på sex veckor, längtar till semestern! fyra veckor kvar.... Ha en go´fredag! Kram Mad
Hej på er! Nu har jag bytt batteriet i vågen och den visar 102,0 kg idag! Så jag har 2.1 kg kvar att skaka loss till midsommar för att målet ska nås! Ja det är bara att jobba på det.. Den här veckan har det varit full rulle med dotterns kommande flytt, jobb etc..och träningen har fått vara..dygnet har ju bara 24 timmar och sova måste man ju också. Men nästa vecka är det nya tag med träningen och på tisdag är det meningen att jag ska gå vårruset med jobbet..Jag fick ju spingförbud av min PT förra veckan då han kände på mitt knä och konstaterade att det är bättre att jag avvaktar ett tag till med lunkandet. I helgen blir det åter jobb i nätterna tre..Mathållningen har varit under kontroll denna vecka, tack vare LCHF..så jag är ändå nöjd med veckan. Ha en underbar helg allihopa och Johsab hoppas du slipper kryckorna snart, pepp på er!
Tråkigt för er som skadat er när man vill göra så mycket, hoppas att det blir bättre snart. Här var det blodomloppet i går och jag sprang med jobbet, trodde inte att jag skulle orka springa 5 km men det gjort jag. Är riktigt stolt över mig själv, nu gäller det bara att fortsätta så här. Maten går väl så där, försöker att inte äta massor onyttigt men det är svårt tycker jag. Vikten står still upp och ner hela tiden men vet att jag har ingen annan än mig själv att skylla på:) Ha en riktigt skön helg alla!!
Veckans vikt 68.6
Hej alla, Jag ligger kvar på samma vikt ännu en vecka, 69,1kg. Men jag får ändå vara nöjd med tanke på att jag inte kunnat träna alls senaste 2 veckorna. Var hos naprapaten igen idag och det gör så ont så man nästan storknar. Men jag fattar att det blir bättre så det är bara att tugga i sig. I helgen ska jag ut o cykla, längar! Ha en underbar helg på er!
73,3 Går trögt nu men det går neråt i alla fall. Trevlig helg till alla:)
Det var väl självaste djävulen som går i vågen på fredagseftermiddagarna, nu visade vågen72,2kg efter all motion!
vad duktiga ni är som kämpar på. Sista dagen på Gotland idag, imorgon flyger vi till Göteborg igen. 2 dagar i vår gamla hemstad innan vi åker hem till Cypern igen. Jag har frusit hela tiden på Gotland och jag längtar efter värmen :) Skulle aldrig kunna flytta tebax till Sverige igen, brrrrrrrrrrr! Jag har inte tränat ett smack men jag har kört PF varje dag det är väl alltid något. Ska bli skönt att komma hem till rutiner och skrivandet igen :) Även om det är mysigt att vara här i Sverige och träffa nära och kära. Nu ska vi ut och cykla några mil, Peppkram om en skön vecka!
Hej! Förlåt att jag inte rapporterade in i fredags men det var helt ur min värld då jag var i Stockholm för att se min stora kärlek - Bon Jovi! Det var helt fantastiskt!! Fredagens vikt var iaf: 89,0 kg. På fredag kan jag inte lämna någon vikt då jag ska in på operation så jag får stå över en vecka. Kämpa på alla ni andra!