Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Vikt idag68.9
Älskar att juica Johsab81, underbart enkelt och jag känner mig så härligt nyttig! Just nu har jag bakat massa kanelbullar till min man och det lockar inte alls att stoppa i mig en sådan sockersöt vetebröd i munnen. Vi har så mycket härliga frukter och grönsaker nu på Cypern och jag har kylen och frysen full av godsaker. Jag fryser mina bananer, avocados och vattenmeloner, det blir såå kallt och gott i mina smoothisar! Fortfarande sjuk träningsvärk i låren men jag hoppas det är liiite bättre imorgon då min 6 dagars träningsvecka börjar igen. Vi har såklart strålande sol och bikinin är på. Jag ska sitta i skuggan vid poolen och skriva hela dagen lång. Ikväll ska vi träffa lite vänner och gå ut och äta och en av våra favvorestauranger har underbara grönsaksjuicer så dit ska vi gå :) Jag önskade att jag hade hunnit att besöka Rawfoodbaren i Göteborg men jag får sukta och längta tills nästa gång vi är i Götet. Peppkram om en skön söndag!
Nyttig äpplepaj ala Paleo 2 goda äpplen (röda eller gröna) 1,5 dl hasselnötsmjöl 1,5 dl mandelmjöl 2 msk kokosolja 1 msk honung 1 tsk bakpulver Ca 2 msk kanel Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en paj eller bakform med lite kokosolja. Skala äpplena och skär dem i tunna skivor. Lägg dem i formen. Strö över kanel. Blanda övriga ingredienser till en kletig massa och smula över äpplena. Grädda i mitten av ugnen ca 20 min. Ha koll på att det inte bränns vid på toppen. Flytta isf formen längre ner i ugnen! Servera med cashewgrädde som du gör så här: 2,5 dl cashewnötter 2 dl vatten 1 tsk vaniljpulver 4 dadlar (hittade grundreceptet på cashewgrädde hos Erika Palmkrants Azis) Mixa nötterna till ett mjöl. Häll i vattnet och mixa igen. Tillsätt vaniljpulver och dadlar och mixa ordentligt. Häll upp grädden i en skål och ställ in i kylen ca 30 min. Mums mums!
Härliga Scones Älskar att mixa ihop olika kombinationer av scones à la Paleo! Testa gärna dessa godingar som avnjöts tillsammans med hasselnötssmör och skivad banan. 2,5 dl hasselnötsmjöl 2,5 dl mandelmjöl 2 tsk bakpulver 1 tsk vaniljpulver 1 skivad banan 2 ägg 0,5 msk honung 3 msk smält kokosolja Sätt ugnen på 175 grader (gärna varmluft om du har, men det funkar även utan). Blanda alla torra ingredienser (gärna i en matberedare). Tillsätt övriga ingredienser och mixa ihop. Klicka ut ca 8 st scones på bakplåtspapper och picka dem med gaffel. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 min.
Låter mysigt Marel15, man måste få unna sig på helgerna. Läs gärna igenom tråden från början det finns mycket matnyttigt här inne. Kram om en skön vecka!
Hoppas alla haft en trevlig helg, för det har jag! I fredags hade vi fredags mys med familjen, solade & badade i pollen & åt en god biff med tillbehör till middag & alla njöt! I lördags fyndade jag en till synes helt ny skinn soffa till sonens rum för en strunt summa, på Blocket! Jag är fortfarande i ett lyckorus för soffan, & sonen blev så glad för den! Han frågade till & med om han fick sova i den för den var så himla skön! Senare på lödagen efter ridning, städning & soff-handling var det cykelfest i Höllviken! Med dans på kvällen/natten! Så himla himla roligt & vilket band dom hade som spelade, jag stod & dansade i flera timmar! I söndags var det upp klockan 9, iväg för provridning av en ny medryttarhäst. Vi red ut i bokskogen & vilken häst sen! Helt okomplicerad, lugn, mjuk i munnen & lyhörd! Ägaren verkade oxå väldigt nöjd med mig & min ridning! Det är ju alltid kul att höra att ngn är 100% nöjd med vad man visar upp! Ja, sen åkte jag hem & lastade in min egen häst i transporten & åkte iväg på tömkörningslektion ett stenkast hemifrån! & det gick strålande bra! Jag är så himla nöjd med helgens avkastning, fast att jag inte hunnit jogga så håller jag vikten ändå!
Hej på er! Här är det full rulle med jobb, dotterns flytt etc..jag står kvar på samma vikt som förra veckan, vägde mig aldrig i fredags..glömde helt bort då jag jobbade och stressade runt här hemma. Ja inatt tuttade dem på bilar här hemma på vår parkering...så jag har sovit dåligt i natt då jag oroade mig att elden sprider sig på vår bil..som vi ska åka med till Grekland den 22/6..Imorse försov jag mig när jag skulle iväg till veterinären med sonens katter och snart ska jag iväg med dottern till doktorn..ja jag är ju ledig denna vecka..vi får se om jag lyckas få till någon träning mellan allt springade mellan veterinärer, doktorer och shopping till dotterns lägenhet.. Ha det gott allihopa, vi får se hur aktiv jag hinner vara här på tråden denna vecka..pepp till er alla!
CamillaQ låter som en underbar helg. Höllviken vid Falsterbo? Om isåfall var jag ju där i maj när jag var i Sverige. Min bästa vän bor i Skanör :) Och vilken natur ni har där, sa just till min kompis att här skulle jag kunna tänka mig att bo OM vi mot all förmodan skulle flytta tebax till Sverige. Älskar vyerna! Salsasyrran, men usch bilbränder? Var bor du? VIlken vecka du har framför dig, glöm inte bort dig själv i all stress och glöm inte heller att andas och äta bra och nyttigt så du orkar med tempot. Jag har tränat imorse och mina lårmuskler gör fortfarande sjukt ont. Men vi hade ett kul pass och vi hade en tävling. Vi skulle se hur många burpees, armhävningar, knäböjmed hopp, sitsups, inverted rows vi kunde göra på 3 min. Alltså 3 min på varje övning och vi fick vila 1 minut mellan varje. Sjukt jobbigt! Nu ska jag skriva vidare här i värmen! Glöm inte att göra bra val där ute och träna tjejer!!! Pepp!
Vi hade en jättelyckad studentmottagning i fredag och jag måste säga att det är en härlig känsla att få komplimanger för att man ser smal ut från människor man inte träffat på ett tag... mycket peppande!!! Det blev mycket av det goda under firandet men nu är det bara att köra hårt igen. Min chef och tillika kollega har gått ner till sin målvikt med hjälp av Itrim och hon är supernöjd såklart och jag är jätteglad för hennes skull. ...men vi i den här gruppen kommer bli ännu gladare eftersom vi inte behöver betala 700kr per månad i minst ett år....:-) Så det finns ett finansiellt perspektiv på vår lilla grupp också!
Salsasyrran, fy bubblan va jobbigt med galningar på gatan! Idioter! Flodis, ja just där bor jag! Vi har det vackert & jag springer ofta längs havet där ni körde bil ner till Skanör! Det är vackert med vyer & man blir hemmablind. Jag är ju inte van att rida i en skog & när jag då gjorde det i söndags var jag helt tagen av de vackra stora nyutslagna träden, åarna, bäckarna & små kärr. Djurlivet ska vi inte prata om, hjortar/rådjur, harar sågs vid flera tillfällen. Grodorna lät som en traktor så många de var! & nu ska jag få rida i den skogen 2 gånger i veckan! Fantastiskt! Idag är det jobb till kl.13, sen rida min egen, hämta sonen, laga mat, packa resväskan, rida lektion & sova!