icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    9 juni 2013 10:45

Hej alla, Igår körde jag tjejvättern på cykel, 10 mil i helt underbar miljö och fint väder i Motala. Första 3 milen på slätten var stark motvind o jobbigt men sen lugnade det sig. Det var superkul och en fantastisk stämning, jag rekommenderar alla att göra det nästa år!! Hade ny sadel och slapp skavsår, men visst var man lite öm i akterdelen efteråt...:-). Det är otroligt att man kan stretcha sig själv när det väl gäller; hade åkt max 3,5 mil i ett sträck innan och totalt kanske 10 mil före loppet (pga av muskelbristningen i vaden och skavsår i ändan) men när man väl var där bara körde man på. Har upptäckt cykling som en riktigt rolig sport. Ska försöka övertala min man att börja så vi kan göra halvklassikern tillsammans nästa år. Vikten denna vecka är densamma, nu är det full fart mot midsommarmålet. Hej hopp

• Veteran
    1732 inlägg
    9 juni 2013 10:56

Wow impad MallanK och så kul att du kunde genomföra loppet med tanke på din skada! GRATTIS!!!! Jag sitter i skuggan och skriver och skriver, ska lämna in massor av sidor idag för granskning och opponering. Det är så skönt att veta att vi kommer att ha sol nu varje dag ända fram till November, bikiniväder tjohooo! Jag har köpt massor av nya härliga sommarkläder i härliga sommarfärger. IKväll ska vi ut och äta med nyfunna vänner, mysigt. Jag kommer att äta en ljuvlig seafoodsallad och dricka ett glas vitt, mitt första sedan vi var i Sverige. Men bara ett. Idag är det träningsfri dag förutom mina 50 burpees som ska göras varje dag. Men det tar ju knappt 4 minuter så det räknar jag inte som träning. Vad gör ni idag tjejer? Pepp, snart är det Midsommar? Behöver ni lägga in en extra växel så är det dags att börja NU!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    9 juni 2013 12:37

MallanK: Grymt bra jobbat! Flodis: Jag har inte koll på vad det här BCAA är för nåt-är det tabletter? Jag har bara proteinpulver funkar det om jag tar en en portion sånt efter träning och sen väntar med att äta kl 12 om jag springer kl 8 på morgonen?

• Veteran
    1732 inlägg
    9 juni 2013 13:00

BCAA är aminosyror som är bättre än proteinpulver. Innehåller det socker? Du kan inta proteinpulver om det inte innehåller socker och kolhydrater. Holitsic är bra och vanligt Hampa Proteinpulver.

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    9 juni 2013 18:52

Okej tack! Tror du det räcker med en protein shake innan kl 12?

• Veteran
    1732 inlägg
    10 juni 2013 09:09

Japp BCAA finns i tablettform på hälsokosten, köp det istället för proteinpulvret när ditt pulver är slut. Bättre för kroppen när du kör PF. Protein shaken tar du bara i samband med träningen och under tiden du tränar. Hoppa den om du inte tränar. Räcker endast med en. Pepp!

• Veteran
    1732 inlägg
    10 juni 2013 09:09

Vet du vad du ska träna denna vecka ? Har du en plan för det? Vet du hur du ska äta? Har du planerat in dina mellanmål? Att vara förberedd är halva jobbet! Happy Monday!

• Veteran
    1732 inlägg
    10 juni 2013 09:11

2 veckor kvar idag till Midsommar! HUR ska du fixa målet???? Vad behövs för att skärpa till dig? Vilka val ska du göra? Efter Midsommar har vi endast 2 mål kvar, 24 september och 24 december :) Fundera på vad du vill väga dessa datum! Ha en klar målbild och hur du ska ta dig dit! Kan jag hjälpa någon under vägen? Pepp!

• Veteran
    1732 inlägg
    10 juni 2013 10:35

Intensitet slår tiden, träna intensivt- inte längre och längre .

• Veteran
    1732 inlägg
    10 juni 2013 11:20

Vad duktig du är ML :) Härligt att solen skiner på er. Jag sitter vid poolen i skuggan och skriver och skriver för brinnande livet. Har även 200 sidor som jag ska läsa igenom och opponera tills imorgon då jag har min kurs igen. Tur att dygnet har 24 timmar! Jag har också börjat läsa Vivica Steens senaste roman som jag knappt kan slita mig ifrån. Tillbaka till böckernas värld! Kram från Cypern! Vi har 31° och strååålande sol! Bikinin är på och solskyddsfaktor 50 som vanligt!