icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    17 maj 2013 13:52

hej på er! Jag har ju då fortfarande inte hunnit åka iväg och köpa en ny våg..så jag har ingen ny resultat att berätta. Jag har ju jobbat nu 3 nätter så träningen har fått avstå, idag blir det ett kort träningspass innan vi ska iväg till landet för att tillbringa helgen i vår stuga. Jag hade tänkt hoppa i sjön och kasta mitt vinterpäls men då den där förbaskade mensen kom så blir det inte av nu i helgen, synd! Hoppas ni alla får en mycket trevlig helg det tänker jag ha, pepp på er!

• Veteran
    1001 inlägg
    17 maj 2013 15:45

Min vikt 73,3

• Veteran
    1310 inlägg
    17 maj 2013 20:23

Låter spännande Johsab81!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    17 maj 2013 20:23

Bra kämpat med vikten alla och grattis till Johsab81 som kommit under en "nivå". Oförändrad vikt för mig denna vecka. Har varit hos en naprapat idag som så väl är konstaterade att min bristning i vaden ligger på en "mellan allvarlig nivå" så jag är tacksam. Kommer inte kunna springa på några veckor men väl kunna cykla långsamt framöver så drömmen om tjejvättern är lever...:-) Hemma bygger vi en altan som blir fantastisk. Stor yta under tak + en solavdelning. Undrar stilla varför det tagit 18 år att komma fram till att detta skulle vara riktigt härligt för hela familen. Ibland undrar man hur man tänker... Ha en härlig helg!! Kram på er från Malin

• Veteran
    1682 inlägg
    17 maj 2013 20:33

Grattis Johsa81 till viktnedgången Jag åker bara upp o ner hela tiden Det är väl det som kallas "Jojjo" bantning Önskar alla en trevlig Pingst !!

• Veteran
    1732 inlägg
    18 maj 2013 08:12

Så är vi i Sverige. Första natten i Gbg med goda vänner och skaldjursfrossa, åhh vilken kväll vi hade, mums. Upp tidigt igår för att ta tåget till Köpenhamn. Vilken tur med vädret vi hade. Satt och mös i Nyhavn i gassande sol och åt favvo smörrebröd, mums. Shoppade som en tok och sedan stannade vi på Vaipano på vägen till Skanör/Falsterbo och åt en superfräsh sallad. Idag blir det shopping och Eurovision Song Contest, kul kul. Bord är bokat därefter med god mat och dryck, kul kul. Ska också träffa en kompis som jag inte har sett sedan jag var 14 år, underbart. Duktiga ni är allihopa som kämpar!!! Peppkram

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    18 maj 2013 11:10

Trevlig Pingst till er alla på tråden! Vi har det fint väder på landet, har nyss brutit min PF med baconpannkaka och är mätt och belåten..snart bär det av mot Köping för att inhandla lite blommor som ska in i kurkorna etc. Kanske en liten promenad ryms också på daxprogrammet innan kvällens grillmiddag och ESC! Ha det gott allihopa!

• Veteran
    1682 inlägg
    18 maj 2013 11:13

Hur länge sedan var du på svensk mark Flodis? Önskar allesammans Trevlig Helg!!

• Nykomling
    8 inlägg
    18 maj 2013 16:59

Hejsan! Nytillskottet här har plussat denna veckan! +0,3kg, inte farligt men jag har verkligen legat i, men belöningen kommer nog en annan vecka:) Jag är en glad 42-årig tvåbarnsmor, gift med Morgen, som fyllde år igår på Norges nationaldag;) Barnen är 22 o 20 i år. Har en hund som heter Mira (8 år) och dotterns hund har jag ofta (1,5 år). Jobbar som demensusk, har med hundarna på jobbet vilket är toppen! Tränar spinning, easyline, cxworx och gärna bungypumpstavar. Äter ganska strikt LCHF och mår skitbra, rent ut sagt! Har energi till tusen fast jag jobbar heltid just nu. Ska gå ner till 70% efter sommaren för att få mer tid över för företag (makens) och familj och träning. Har gått ner 10kg, väääldgt långsamt men jag mår bra. Ses på instagram om ni vill;) Madde1125 eller Funbeat:) Ha en fortsatt trevlig pingst! Mad

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    18 maj 2013 19:44

CamillaQ: tack jag kämpar på och gör så mycket jag kan och det kroppen orkar - man kan ju liksom inte lägga sej ner och lipa för att man har en skade period ;-) 70Madde: Roligt att läsa din presentation! flodis: Njut av Sverige det gör vi nu när värmen kommit! Johsa 81: Grattis vad härligt! Jag är ganska nyligen under 90-härlig känsla jag längtar tills jag är där du är! Ha en härlig helg!