icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    15 april 2013 10:46

Krya på dig Johsab81! Här har helgen varit så där. I lördags var det kalas för stora sonens flickvän och söndagen roade jag mig på sjukhuset hela dagen med mellansonen (19 år). Han snubblade i trappen och bröt foten! Så maten hade jag inte en tanke på i går! Förhoppningsvis får jag hämta hem honom i dag. Dom opererade honom i går eftermiddag. Minstingen ligger hemma och har hög feber. Ja lite härifrån mig, ska försöka att ta mig i kragen i alla fall och inte äta massor onödigt.

• Veteran
    1732 inlägg
    15 april 2013 10:51

Madde65 Stackare, vilken helg- mardröm! Krya på er och lycka till med allt! Peppkram!

• Veteran
    1732 inlägg
    15 april 2013 13:03
  • Veteran
    1310 inlägg
    16 april 2013 07:24

madde65: fy & usch för olyckor, inget kul! I dag är det exakt 1år sedan min ridolycka då jag hoppade av min häst & landade rakt i ett träd. Ambulansen till sjukhuset med morfin, spricka på bäckenet & 7 veckors sjukskrivning! Lycka till med dina barn!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    16 april 2013 08:00

Ajdå madde65, lät ju som helgen hade kunnat vara bra mycket bättre. Hoppas det går bra med foten! Min helg var det ingen ordning på gällande maten, har inte ätit mängder men det har varit firande hela helgen så det har blivit lite allt möjligt, så igår var det riktigt skönt med en fastedag. Ha en bra vecka alla!

• Engagerad
    60 inlägg
    16 april 2013 10:09

Förlåt Flodis, missade din fråga. Jo egentligen är jag jättemotiverad, men jag är inte frisk. Förr var jag en triathlet som arbetade som gyminstruktör. Sedan sköldkörteln rasade och spökar är livet lite tjärvare. Ena dagen är jag pigg och tränar, nästa dag mår jag illa och är så låg att inget i livet spelar roll. Hormoner är grymma! Även om jag vet att jag inte är deprimerad och att mitt illamående mm bara är tillfälligt och kanske borta nästa dag, så är det just så jag mår just då. Benen viker sig och kroppen skakar av utmattning. Svårt att föreställa sig när man inte varit där. Jag trodde aldrig jag kunde bli svag. Nu är jag det. När jag blir yr, mår illa eller får hjärtklappning, kramp och andnöd (listan är lång på symptom), klarar jag inte ens att sitta vid matbordet utan ligger ner och äter. Träna är inte på kartan..När jag mår bra tränar jag. Det blir ca. 2 ggr per vecka. Dock hinner man ju inte utvecklas då utan stampar på samma ruta. Sedan är det det där med ämnesomsättningen som är på sparlåga, sköldkörtels underfunktion. Det är pga den jag blev överviktig. Det kom på 8 veckor, alla 10 kilona. Jag svällde som en ballong. Vad gäller maten gör jag så gott jag kan, inte heller lätt de dagar jag mår pyton. Då orkar jag inte handla eller laga, då blir det det som finns i skåpet, oftast ägg, rostbiff och grönsaker. Bra mat, men behöver ju omsättas de med om det inte ska läggas på kroppen. Jaja, jag ska inte klaga, vill bara förklara. Jag är van vid stenhård disciplin och resultat, men nu har mitt liv ändrats(förhoppningsvis bara tillfälligt) så jag försöker vänja mig vid att det tar tid. Längre tid än jag vill! / Lotta

• Veteran
    1732 inlägg
    16 april 2013 10:26

Oj Lotta, vilken pärs du har och det är som du säger svårt för oss andra att sätta oss in i din situation. Jag antar att du har fått läkarhjälp med Levaxin eller kämpar du på med den naturliga vägen? Eva Renner är ju duktig på att hjälpa människor som har en bråkande sköldkörtel, har du hört talas om henne? Kämpa på!

• Veteran
    1732 inlägg
    16 april 2013 10:29

Jag har boxas i morse och det var underbart skönt och tufft och såå kul! Maten står på spien och ska koka hela dagen, det blir kubansk Ropa Vieja :) Chiafrögröten står i kylen och runt 12 avbryter jag min fasta och ska njuta av min break-fast. Hur går det för er andra med PF eller 2 dagars fastan? Solen skiner och vi har en underbar skön sommardag. Jag sitter ute och ska fortsätta skriva.3 dagar kvar att skriva framåt sedan backar jag och färglägger texten och på söndag är det inskickning igen till min lärare och de andra kursdeltagarna. 25% av boken är klar och jag har hela storyn klar i huvudet, skönt! Ha en skön dag därute! Pepp!

• Veteran
    1310 inlägg
    17 april 2013 06:36

Lotta: fy bubblan för det du går igenom, kan inte ens föreställa mig det! Medicinerar man sig frisk eller hur funkar det? Flodis: Vilket tecken är du? Låter som vattuman, som jag...aldrig still & alltid en massa på gång, alltid glad & som en frisk vind! Helgen har varit som sig bör, god mat, gott vin mkt mys med barnen & umgåtts med syrran & hennes familj. Har börjat rida 2 andra hästar nu förutom min egen. Jag känner att jag vill utvecklas i min ridning & det ska jag göra genom att rida flera olika & mer. Känns riktigt bra!

• Veteran
    1732 inlägg
    17 april 2013 11:19

Hallå tjejer! Vilken morgon jag har haft, underbar träning och såå tung träning dessutom. Jag är stark som en oxe och CamillaQ jag är född i oxens tecken :) Mina PT:ar kräver in matdagbok för minst 10 veckor, ha ha ha, jag måste passera 10 olika stadier och det är som ett dataspel, klarar jag Level 1 så får jag nya direktiv på Level 2....har aldrig varit maken om så engagerade PT:ar, love it! Åhh jag älskar min Chiafröpudding, mums! Känns som att äta godis till frukost, men ack vad nyttig den är! Jag har också precis mixat ihop 1,2 liter färdig grön smoothie med massor av nyttiga grönsaker, mums! Perfekt att ha i kylskåpet och dricka från under dagen. Nu ska brödet in i ugnen, kärleken ska få massor av smarriga grahamsfrallor. Sedan blir det fortsätta skriva, många sidor ska in på söndag igen, var tar veckorna vääägen???? Nästa vecka åker vi till Rom, hur ska det gå med matdag boken där, ha ha ha Pepp på er!