Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Är förkyld men men efter att ha testvägt mig i kväll sedan jag kom hem från semestern så fick jag en glad överraskning :) Har inte gått upp så mycket som jag trodde på semestern, ska väga mig på riktigt i morgon. Min semester har bestått av godis, god mat, joggingturer med mammas hund minst varannan dag och skoterturer och fiske med familjen
Hej tjejer hur mår ni nu i förkylningstider och hur går det för er? Jag har lite funderingar kring det här med viktplatåer,vad tror ni de beror på? Är det helt naturligt under en viktnedgång på rätt många kg eller får man dem bara om man äter för mycket?
Salsasyrra: tack för tipset, låter inget vidare gott med ingefära. Men säkert super nyttigt! Förkylningen fortsätter att bli bättre & vikten kryper neråt den med så jag har total lycka!!
81,8 kg och 38,2 grader, tror inte det blir någon träning i veckan men jag känner ju inte för att äta heller :(
Hallå tjejer! Igår hade jag en tuff dag framför datorn, skola och massor av redigering. Somnade helt slut och en bit av förkylningskänsla i kroppen redan 20.30 i soffan. Imorse kände jag mig sådär, ni vet när man känner att man har något förkylningsvirus som spökar i kroppen. Jag stack iväg på träningen som vanligt iom att jag INTE hade ont i halsen. Sa till min PT att jag skulle ta det liite lugnare än vanligt. MEN vi körde på och jag märkte att jag kunde ta ut mig mer ÄN vad jag trodde. Så här efteråt mår jag toppen, känner INTE av förkylningen alls och strax får jag äta efter 16 timmars fasta. Jag ska juice en shot med massor av ingefära och äpple med citron, bra mot onda virusbaciller, he he he. Hos mig ska de inte få fäste iallafall. Vet inte riktigt vad jag ska äta men det lutar åt rester från gårdagens middag, helstekt fläskkotellt rad med massor av broccoli och brysselkål. Till det kommer jag att dricka en hemmagjord juice på rödbetor, broccoli, brysselkål, lemon, morot och spenat. Har ni en juicer hemma tjejer? OM INTE, investera i en, spana in denna sida och denna juicer har jag som har fått bäst i test ;) Fri frakt dessutom! http://www.tretti.se/hushallsapparater/vatten_och_juice/rasaftcentrifuger/philips-hr1869-30 Efter min postworkout meal ska jag skriva skriva skriva. Jag bokade hotell i Rom idag, vi åker om 2 veckor jag och min älskade Man, ska bli underbart :) Peppkram på er och krya på er, glöm inte er ingefära, lemon och honung i ert heta vatten så ni blir friska. Kommer ni ihåg Vickykräm, den mentholkrämen som fanns när jag var liten, den finns här på Cypern. När jag känner av en förkylning i kroppen smörjer jag in min bröstkorg hals och undersidan av mina fötter med den starka krämen och sover med det, kanske finns något liknande ni kan använda i Sverige?
Nyttig Chia gröt, detta blir mitt mellanmål idag, mums med massor av Omega 3 och andra nyttiga fetter Du behöver: 2 ½ dl kokosmjölk ½ dl chiafrön 2 dl frusen mango i bitar 2 tsk vaniljpulver 2 msk agavesirap (du kan även smaka av med något annat naturligt sötningsmedel) Gör så här: Häll upp kokosmjölken i en bunke och häll i chiafrön och mango. Mixa ihop tills den frusna mangon är helt finfördelad. Blanda sedan ner vaniljpulver och smaka av med agavesirap (ska inte vara för sött). Häll sedan upp i portionsformar och ställ kallt ett tag så att puddingen blir fast i konsistensen. Dekorera med lite mango och hallon precis innan servering.
madde65: hur har dagen börjat ? :) Här går det bra, tänkte ta lite lunch runt 13 nångång, sen en grön drink ikväll efter jobbet.
Hejja Madde65, jag gillar gröna drinkar :) Mer alkaliska gröna drinkar till kroppen !
Ska försöka bota min förkylning med min dunder soppa :) Blir ofta en stor sats som jag fryser in till senare bruk. De grönsaker/rotfrukter och potatis jag har hemma. Chili, ingefära och vitlök salt och peppar.
Någon av er som har Instagram?