Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Härligt :)
Cannes jag byter dag och kör i morgon i stället, dom ringde från jobbet och ska jobba extra i natt och tänkte att då passar det bättre med torsdag i stället. Känns jobbigt att gå en hel natt utan att äta något. I morgon sover jag ju en stund på förmiddagen och lägger mig lite tidigare på kvällen så då passar det bättre. Vad kör du för grön drink? Pepp!!
Madde65 vet inte om du frågade mig om gröna drinkar eller Cannes men jag svarar iallafall. Jag blandar allt grönt som finns i kylen, favorit är avocado, kiwi, spenat, broccoli, ruccola, gurka och färsk ingefära. Jag brukar tillsätta superfood också såsom chlorella och vetegräspulver, mums!
madde65: jag brukar också slänga i vad som finns hemma. Men oftast är det broccoli, spenat, avokado, hallon, selleri, banan ibland. Blir ju ganska mycket att dricka så då har jag och sippa på en stund, ett tips :) Lycka till imorgon, meddela gärna hur det går!
Precis, det är det lättaste att variera sig med vad man har i kylskåpet. Jag brukar tänka grönt och fylla hela mixbägaren med alla läckerheter. Sedan har man att göra hela dagen, det brukar bli en liter i mitt fal. Det bästa med allt är att det är mättande och man blir inte så sugen på annat under dagen :) Pepp!
Tack för svaren båda två! Ska prova det i morgon. Annars har jag som favorit smoothie men det är nog inte lika nyttigt. Kör med vaniljyoghurt, banan och hallon,blåbär eller jordgubbar. Mums! Nu är mina blåbär slut så hoppas att det blir mycket av det i skogen i sommar. Barnen tycker om det också och då får dom i sig lite innan skolan. Vet du Flodis här snöar det nu!! Är så himla trött på snön:(
Madde65, inte lika nyttig smoothies, gör den till barnen istället så satsar du på en gröning med massor av nyttigheter. Snö?? När släpper vintern taget om er egentligen, vi har svensk sommar idag, 23° och strålande sol. Inte ett moln på himlen. Jag sitter ute och skriver med havet framför mig, underbart! Pepp!
Läs och bli taggad! Ingenting är omöjligt! Jag kör ju crossfit 4 dagar i veckan och en blandning av boxning och crossfit 2 dagar i veckan, crossfit is the shit!!!!! Stalltisp: Kolla upp om ni har en crossfit anläggning nära dig! http://bloggar.aftonbladet.se/shapeup/2013/04/10/ingenting-ar-omojligt/
Jenny: jag tror att det är rätt vanligt med viktplatåer hos folk. Dock har inte jag haft några platåer sedan januari 2012 vad jag vet..jag körde ju länge VVV (våga vägra vågen) och vägde mig endast 1 ggr/månad framtill jag blev aktiv i den här tråden..vissa månader har jag gått ner ca 1 kg ich andra månader drygt 2 kg. Jag kikade i din matdagbok och ser att du inte registrerar din mat, dem dagarna du har registrerat så har du endast ätit drygt 600 kcal om det stämmer..är det så lite du äter så lär din kropp förbereda sig för svält och sparar varenda smula den får i lager. Registrera all din mat, varenda tugga under 1-2 veckor så lär du hitta vad som är boven i detta och då har du ett bra utgångsläge att ändra på det som du kanske måste ändra. Jag har ju jobbat i natt, stegmätaren visade 10220 steg kl 07 med andra ord en hyfsad lugn natt:) Jag vaknade ca 1.5 timme tidigare ön jag brukar, pigg som en lärka..jag har märkt under senaste dagarna att min sömnbehov verkar ha minskat, jag sover ca 6-7 timmar per gång istället för mina vanliga 8.5 timmarna och jag känner mig pigg och utvilad..månne det vara en effekt av fastan, tro? Flodis: jag ser framemot din deckare i butiken, jag älskar deckare. Så jag håller tummarna att jag kan få köpa den i framtiden:) Pepp på er alla, nu är det snart dax att dra på sig landstingspyjamasen och börja jobba, tjolahopp på er!
salsasyrra: tack för ditt svar! Jag äter 1400-1500 kcal/dag. Jag skriver endast in i dagboken här när jag inte vet hur mycket kalorier det är i ex en middag jag ska äta därav ser det lite konstigt ut. De andra dagarna vet jag i huvudet hur mycket kcal det är i det jag äter då jag har räknat ett bra tag nu och inte har hur mycket variation som helst på min mat- fantasin tryter =) Så jag vet alltså att jag aldrig går över 1500 kalorier förutom på lördagar då jag unnar mej lite av barnens godis men lutar nog åt att jag får ge upp det nu ifall det är det som sätter käppar i hjulet för mej. flodis: spännande med din bok den ser vi fram emot!