icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    17 januari 2014 07:36

Barnen kommer att älska spetten jennyc :)

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    17 januari 2014 07:48

CamillaQ: Klart du ska ha en ny häst om du får sålt din nuvarande. Du skriver ju så mycket om hästar så det märks att det är en högt prioriterad sysselsättning, lär inte vara något som du kommer ångra! Kör på :) Jag har haft 2 fastedagar denna vecka och det har resulterat i en vikt på 62,7 kg idag. Och fastedagarna gick över förväntan efter min lilla paus. Måndagen gick hur bra som helst, onsdagen blev jag lite för hungrig på kvällen så jag tog mig 2 finncrisp till mitt te, det räckte. Sköna fredag idag :) ha de så gott!

• Veteran
    1732 inlägg
    17 januari 2014 07:49

Vägdag idag tjejer, hur har det gått tycker ni??? Är ni motiverade eller hur ser det ut på motivationsfronten? Vill ni att jag ska ta upp något här i tråden, är det något ni saknar??? Pepp från Sydney

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    17 januari 2014 13:57

Camilla grattis till din kvinnliga list och hästen som nu med all säkerhet blir din...:-) Flodis - låter underbart med Australien! Min son är nu på trekking i 3 dagar i Alice springs, sen blir det 4 dagar i Melbourne och den 24/1 Sydney. Låter som ni har fantastiskt väder!! Min vikt idag 68,1 - 100 gram mindre än förra veckan. Jag tränar på bra och kör 5:2 men det jag skulle kunna bli bättre på är mindre portionsstorlekar. Även om jag bara lägger upp grönsaker och kött eller fisk på tallriken så blir det väldigt mycket mat (inser jag när jag ser på mina kollegors tallrikar vid lunchen). Så här skulle jag nog kunna skynda på nedgången om jag tar för vana att äta lite mindre vid varje måltid helt enkelt.

• Veteran
    1732 inlägg
    17 januari 2014 14:08

Vi har hittat en galet bra juicebar idag så efter 16 timmars fasta drack jag en gröning gjord på grönkål selleri äpple spenat. Mums. På eftermiddagen drack jag en proteindrink gjord på raw mandelmjölk avokado blåbär och proteinpulver. Perfekt efter 2 mils promenad. Till middag äter jag ceasarsallad. Orkar inte mer då det är hett ute. Imorgon ska vi till Manley Beach med grabbarna och på söndag till Blue Mountain. Måndag drar vi norrut och besöker 2 vingårdar bla Lindeman. Kul kul. Har 3 veckor på oss att köta 275 mil till Cairns. Duktiga ni är tjejer. Börja med liite mindre portioner pö om pö så ska du se att du per automatik äter mindre. Kramar från Sydney

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    17 januari 2014 15:25

Låter härligt Flodis! Camilla vilken energi du har:) Red mycket när jag var yngre men nu känns det inte som tiden räcker till. Håller tummarna för en ny häst! MallanK det där med för stora portioner känner jag igen. Skulle verkligen behöva äta mindre. Vikten då, det blev 65.6 kg i morse så minus fast det går långsamt!

• Veteran
    1732 inlägg
    17 januari 2014 15:36

Jag lovar att uppdatera era vikter när jag har bättre internet.

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    17 januari 2014 18:02

Flodis jag skulle vilja att du ändrade min startvikt också. Känns tungt att starta på 64kg som jag gjorde förra nyåret 2013. Har ju tyvärr gått upp och startade om det nya året 2014 på 68 kg! Roligare att se kg försvinna nu i stället. I år ska jag fixa det!! Kör 5:2 och försöker minska portionerna och inte äta så mycket onyttigt. Vill kunna äta allt men i mindre mängd! Har åkt på en förkylning så känner mig lite halvdassig men har i alla fall varit ute med hunden 1 timme. Pepp till alla som kämpar!!

• Veteran
    1001 inlägg
    17 januari 2014 19:25

Vikt idag 74,2

• Veteran
    1732 inlägg
    18 januari 2014 00:31

Jag fixar det Madde så fort jag kan. Går inte via min mobil. Kramar