Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Ibland behöver kroppen bara vila cannes, du tar igen dina träningspass i helgen ska du se :) Pepp på dig! 4 dagars vattenfasta är över, my God, de sista 2 dagarna var riktigt tuffa!!! På söndag kör jag igång med Ulrika Davidssons kickstarter i 6 veckor, skönt att leva hälsosamt när vi drar till Turkiet. Kommer att vara borta hela maj månad men hoppas att vi har internet som sist. Båten ska i havet och sedan ska vi bara kuska runt och må bra! Självklart kommer jag att fortsätta träna då jag har 2st 10kg kettlebels på båten och gummiband ;) Ha en skön helg vänner! Soliga hälsningar från Cypern, 26° i dag , klagar inte :)
Här står vikten stilla den här veckan. Bra kämpat Flodis! Skulle inte orka vattenfasta 4 dagar. I helgen får vi besök av vänner så det blir mat och dryck hela helgen, ska ut och springa en runda i dag innan vi ska ut och äta. Har jobbat 2 nätter nu så ska bli skönt att vara ledig i helgen! Bara 1 vecka kvar till kanallöpet också. Så sista veckan gäller det att kämpa på nu! Pepp till er som är kvar!
Kämpa på Cannes! Ha en riktigt skön helg och du ska se att vågen rör sig neråt snart:)
Ja det kommer den göra, bara jag ger mig tusan på det och låter bli dotterns godis :) Pepp tillbaka!
Hej på er igen Har inte varit så glad för att skriva vikten; har gått upp sedan jag var med. Men håller på att sluta röka så vikten försöker jag i alla fall att ha någon så när koll på, märkte uppgången då Men jag skriver min vikt ändå 65,3 måste få lite hjälp av er andra med lite peppande P:S Det är11 dagar idag som jag inte rökt. Pepp pepp
Hungrig eller vill äta med känslor: vad är vad? En liten påminnelse inför helgen (och inte bara det): - naturlig hunger växer gradvis, emotionell kommer mitt i från ingenstans - naturlig hunger dyker upp efter 3t och uppåt efter en måltid, emotionell kommer kommer när som helst - naturlig hunger försvinner efter en bra måltid, emotionell försvinner inte- den finns kvar - naturlig hunger tillfredsställs efter man ätit, emotionell kan leda till ångest efter man ätit - när man är stressad så kan man ibland inte känna hungern, emotionellt ätande kan tvärtom, aktiveras av stress - naturlig hunger förstärker smaker, emotionell- vem bryr sig vad maten smakar? Det är viktigt att veta vad är vad- är du ledsen, stressad eller ha helt enkelt tråkigt. Ha en skön lötdag vänner!
Bra Rogann att du kommer med i gruppen igen och bra att du har slutat röka!!!! Försök att använda allt som Matdagboken har att erbjuda, skriv in ALLT vad du äter så har du lättare att kontrollera ditt matintag. Kanske 16:8 fasta är ngt för dig, själv blir jag väldigt matnonchalant när jag kör den fastan vilket passar mig perfekt!!! Välkommen tebax :) Pepp pepp!
Tack Flodis Jag tänker fortsätta äta husmanskost med mindre portioner o mera grönsaker Det jag tycker är svårast är brödet man ska undvika Om du har brödrecept är jag tacksam om jag kan få det
Om 4 dagars vattenfasta är just vad det låter som så förstår jag om det var tufft Flodis! Igår körde jag intervaller, ca 4 km totalt, skönt efter :). Idag fick jag sällskap av mannen och vi tog en runda på 5,5 km tillsammans, riktigt trevligt! Det är ju så otroligt skönt nu när det är riktig vår! Heja dig Rogann med att sluta röka!
Tack Cannes