icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    4 maj 2014 21:27

Usch vad jobbigt MallanK! Har saknat dig här:) Hoppas att det blir bättre och ta hand om dig! Kram

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    5 maj 2014 19:33

Det var ju en bra tid madde, du ska vara stolt :) ¨ Kul att höra från dig igen mallank, hoppas du blir av med yrseln, låter jobbigt!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    6 maj 2014 08:42

Grymt bra jobbat Madde grattis till ett jättefint resultat! Mallank: usch det låter jobbigt! Tycker det låter som att du har en bra plan att både prata med chefen och uppsöka läkare : man vet ju aldrig kanske har du brist på något eller lågt med järn i kroppen? Som jag skrivit tidigare så har vi varit sjuka i princip hela tiden från januari fram tills nu... Vi har ju tre barn i familjen varav två som går på dagis så det är mycket baciller i omlopp! Men nu när jag börjar känna mej bättre så vill jag komma igång med träningen igen och då behöver jag rådfråga er mina visa vältränade vänner =) Jag är 35 i år och har som sagt tre barn mellan 8 och 1 års ålder. Min önskan är att komma i mitt livs form. När jag säger mitt livs form så tänk er typ en kvinnlig gladiator så är vi rätt nära =) Jag vill alltså ha muskler, ganska mycket muskler, för det tycker jag är snyggt! Plus att jag vill ha en stark och frisk och pigg och glad kropp som orkar med det här hektiska livet jag lever med familj, heltidsstudier och två extra jobb. Min man har också börjat styrketräna nu och han säger att man absolut inte ska träna cardio när man tränar styrka för då förstör man resultatet/förbränningen/återhämtningen/uppbyggnaden efter styrketräningen. Men jag älskar ju min löpning egentligen mer än att lyfta tungt så hur bör jag göra?

• Veteran
    1732 inlägg
    6 maj 2014 10:57

Sorry från min frånvaro men vi har urdåligt internet här i Turkiet på vår Marina. Härligt att ni är aktiva och att vi har fått en ny medlem :) Välkommen elel! Jag kör på med min 16:8 fasta som jag trivs så bra med, över 2 år har jag kört denna fasta och jag håller mig viktsstabil. Tack och lov! Ni som ska åka till Turkiet i sommar kan jag glädja med att säga att priserna har sjunkit mycket!!! Det är galet billigt här nu ha ha ha. Jag och kärleken äter två huvudrätter + en öl ( inte till mig ha ha ha ) för drygt 100 kr. Billigt! Jag redigerar som en galning om dagarna medan kärleken grejsar med båten. På fredag sjösätter vi och sedan ska vi ut till flera smultronställen under hela maj månad. Skönt att vara här! Nu ska jag läsa igenom era inlägg och uppdatera era vikter! Pepp på er alla och kul med en ny aktiv medlem! Pepp från Turkiet!

• Veteran
    1732 inlägg
    6 maj 2014 11:07

jennyc, du har samma syn som mig när det gäller en snygg kvinnokropp!!! Hoppa löpningen/cardio och kör styrka. Anlita en PT ett par gånger så han/hon kan lägga upp ett bra program för dig och förklara hur du ska äta och träna för att få de resultat du önskar. Börja läs lite bloggar också, klicka på länkarna nedan så får du lite stalltips av mig. Crossfit är den träningen som har gett mig de bäsat resultaten, jag kör max 30 min om dagen, tuung styrka varierad med med min egna kropp som vikt. otroligt snabbt resultat får du om du kör hårt och äter rätt. Mycket protein, gärna 2 gr / kroppsvikt per dag. Skippa snabba kolhydrate såkalrt trots att du tränar tufft. Googla om du hittar en crossfit anläggning där du bor :) http://ptphilip.se/ http://bloggar.aftonbladet.se/shapeup/ http://www.bloglovin.com/blog/4111230 http://www.bloglovin.com/blog/1559347 http://www.bloglovin.com/blog/10309119

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    6 maj 2014 15:08

Tack Cannes och Jenny är själv stolt att jag orkade springa hela tiden. Låter som Flodis har bra tips för dig Jenny att komma i form. Själv är jag nöjd om jag går ner ett par kg till och orkar röra mig. Känner just nu att jag inte orkar träna på gym utan är jättenöjd om jag fortsätter springa och röra på mig ute. Till och med min lata man sa igår att han var avundsjuk att jag orkar springa så långt och verkar lite som att han kan tänka sig att börja träna lite. Vore ju trevligt:))

• Veteran
    1732 inlägg
    6 maj 2014 17:35

Glömde gratta dig Madde till ditt kanonlopp. Vilken bra tid du sprang på. Vilken bedrift!!! När går nästa lopp av stapeln? ?? Imorgon ska jag in i gymet på Marinan och köra ett tufft pass. Ser faktiskt fram emot det. Pepp från soliga och härliga Turkiet

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    6 maj 2014 18:20

Äter du enligt 16:8 varje dag Flodis? Jag har skippat frukosten oftast på vardagar nu ett tag och ätit lunch på jobbet och något lite på sena e.m/tidiga kvällen, och jag tror det är det som har gjort att mitt sötsug har minskat så mycket.

• Veteran
    1732 inlägg
    7 maj 2014 07:52

Ja jag äter enligt 16:8 varje dag och älskar det. Som jag skrev tidigare så är jag mer matnonchalant med den metoden och det passar min sötsugna hjärna bäst 😉😉😉

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    7 maj 2014 21:36

Flodis: tack för tipsen! Jag känner mej faktiskt redan gladare och piggare sedan träningen ökat! Det beror nog även till viss del att jag ökat matintaget också, man blir ju så himla grinig när man går runt och är små hungrig hela tiden ;-) Har dock märkt att jag blir oroväckande hungrig av att träna...vaknar hungrig som en varg dagen efter trots att jag i nästan 1 år kört 16:8 och klarat mej hur bra som helst utan frukost, konstigt det där; hunger kommer alltid som ett brev på posten när jag tränar så nu måste jag verkligen tänka på vad jag stoppar i mej annars finns det nog risk att vågen börjar peka uppåt igen =o