Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Tack Flodis:) Just nu har jag fått jätteont i ena låret så ligger lågt med träning den här veckan. Men snart är det blodomloppet i Linköping så då blir det att springa igen.
Flodis: Jag önskar att jag hade råd med PT men har flera års studier kvar "so I`m on my own" när det kommer till tränings- och kostupplägg... Idag var jag och hälsade på på min praktik plats: jag ska göra min första praktik i sommar och jag är super nervös!
Hur går det för er? Här står jag och stampar på precis samma vikt den här veckan också. Tycker jag äter skapligt och inte en massa onödigt men som sagt vikten står stilla. Får väl vara glad att det inte är plus i alla fall. Nästa vecka ska jag försöka att väga och räkna kalorier igen för att se lite bättre. Har inte riktigt orkat med 5.2 utan varit jättehungrig framåt eftermiddagen. Har jobbat en del extra nätter också så det blir många timmar man är vaken. Springa har jag inte gjort något den här veckan, har så himla ont i framsidan av en låret. Hoppas det släpper snart för vill ju fortsätta att springa. Lycka till med praktiken Jenny! Ha en riktigt skön helg!! Själv har jag 3 jobbarnätter framför mig:)
Det är samma här, vågen visar exakt samma vikt denna vecka, på hektot :) Men det rullar på bra både med mat och springande. Sprang 5 km igår och tänkte mig ut i e.m igen på en tur. Bäst att passa på de dagar det passar med det övriga som ska hinnas med.
Idag har vi sjösatt och min man har väntat och väntat och väntat sedan tidig morgon på att de ska komma. Han liknade en 5 åring som vaknar tidigt en julaftons morgon för att ha en lååååång väntan tills jultomten äntligen kommer efter Kalle Anka....ha ha ha. Han är för söt! Men nu ligger skönheten i vattnet och vi fick en hyffsat bra plats, det är viktigt! Vad duktiga ni är tjejer som tränar och äter bra! Här är det fokus som gäller hör jag, Midsommar närmar sig med stormsteg och då vill vi väl kunna h avår fina sommarklänning och känna oss nöjda av vad vi har presterat, eller hur? Kram på er all akämpar, nu ska jag fortsätta med mitt redigerande :)
Vikt idag 73,8
66 minuter var ju toppenbra Madde65! Visst blir man sporrad när man inser att det går mycket bättre än man själv trott. Löpningen är kul och man blir så oerhört stolt efteråt! O visst blir man avundjuk på ditt varma klimat Flodis, idag är det typ 5 grader och hällregn i Stockholm. Nu är vi snart i mitten på maj så nu får det faktiskt vända så man kan börja använda lite ljusa sommarkläder. Bra att läsa inläggen här, man kommer på sig själv att allt handlar om egna initiativ och hur man lever varje dag. Jag ska också tänka extra mycket på vad jag stoppar i mig i veckan. Dock ingen ändring i vikten, står o stampar men huvudsaken att jag inte går upp. Ska ut o cykla idag, har fortfarande siktet inställt på Halvvättern om en månad.
Tack MallanK;) känner fortfarande att det är skitjobbigt att springa och inte så jättekul men samtidigt känner jag mig stolt att jag orkar och vill fortsätta springa och komma till det stadiet att jag tycker det är skönt när jag springer (just nu är det mest skönt när jag gjort det) Visst vill vi ha sol och värme nu! Allt går så mycket lättare då. Håller med dig MallanK att det är kul att läsa inläggen här och man blir sporrad att fortsätta sin viktresa:) Duktig du är som ska cykla halvvättern. Håller tummarna att det är lite varmare då! Nu ska jag ta en sväng med hunden och få lite luft och ladda inför en jobbarnatt till! Pepp till er!!
madde: haha jag känner igen mej; varje gång jag är ute och springer så undrar jag varför jag håller på med skiten men efteråt är det sååå himla skönt! elel: jag läser religionsvetenskap på Gbg niversitet och ska så småningom, efter en låååång utbildning, bli präst. Jag ska praktisera i sommar i en församling som ligger strax utanför Kungsbacka, alltså några mil utanför Göteborg, Hörrni, jag har bestämt mej för att inte lägga all fokus på vågen längre utan istället koncentrera mej på träningen; mitt mål är att träna 5 dagar/v (inte alltid så lätt att få ihop med heltidsstudier, två extrajobb och tre barn+man+hund men det ska bannimej gå) och ha två vilodagar varje vecka. När det kommer till maten känner jag att jag inre orkar hålla 16:8 längre trots att jag kört den i nästan ett år. Jag är sjukt hungrig nu när jag börjat träna mer men det kanske lägger sej efter ett tag. Planen är iaf att dra ner på kolhydraterna mån-fre samt äta godis och dylikt en dag i veckan. Vad tror ni om det upplägget?
Du ska göra det som passar dig Jenny. Träning 5 dagar i veckan låter super tycker jag och att strunta i vågen låter också sunt. Då du kommer att även strunta i 16.8 så bör du iallafall fall ha koll på vad du stoppar i dig så inte vågen rusar uppåt. Proteiner och nyttigt fett mättar bra och ha koll på storleken på portionerna. Drick gärna proteindrink / holistic / och känner du att du blir mer matgalen börja med 16.8 igen. Läs träningsbloggar och inspireras. Lycka till!