icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1001 inlägg
    26 april 2014 20:21

Vikt 73,7.

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    27 april 2014 21:28

Härligt!! Dessvärre upp på vågen efter magsjukan så min startvikt blir: 79,4 kg. Vad härligt det låter att åka till turkiet flodis - vad ska ni göra där?

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    27 april 2014 21:36

Välkommen tillbaka Rogann! Bra gjort att sluta röka: Usch för magsjuka Jenny! Hoppas det är bättre nu:) Här har vi haft besök från Skåne i helgen så det har blivit lite extra mat och dryck. I går var vi i väg på fiskspa! Det var riktigt läskigt att sätta i fötterna först, men sen vande man sig! Men märker ingen skillnad på fötterna precis. Har i alla fall hunnit med att springa i dag, fast det var lite kämpigt efter vinet i går:) Men skönt när vädret är så härligt!!

• Veteran
    1732 inlägg
    28 april 2014 09:19

JennyC vi har vår båt i Turkiet så nu ska vi sjösätta den och kuska runt några veckor :)

• Veteran
    1682 inlägg
    28 april 2014 09:46

Tack madde Har gått upp flera kilo sista veckorna, inte bara för att jag slutat röka ( 14 dagar i dag ) tror att det blivit större portioner o kanske fel mat. Nu måste jag ta en sak i taget, men det får inte bli för många kilo. Pepp till er alla

• Veteran
    1732 inlägg
    29 april 2014 16:49

Kan vi droppa alla ursäkter dag? Allt handlar om prioriteringar. Kliché? Japp. You bet att det är kliché! Men vet du vad- basics har alltid funkat. Kommer alltid funka. Och basics i det fallet är att få ihop alla viktiga bitar i livet: jobbet, relationer, hälsan, fritiden. Inte hann-igen? även denna vecka? Vilken bit tagit över? Nej, jag räknar inte hit sjukdomar och husförsäljningar- livet händer. Men inte i 1-2-3månader på raken? Har man koll på vad som händer på TV så har man visst tid, var lite ego- ta hand om DIN hälsa, prioritera det som är viktigt för DIG. Låt inte andras liv ta över ditt eget. Happy tisdag alla!

• Veteran
    1732 inlägg
    29 april 2014 17:14

Smarriga frallor` INGREDIENSER: 1dl havregryn 1dl rismjöl 1dl mandelmjöl 1dl bovetemjöl 1,5msk Holistic kokosolja 1 ekologisk banan 1 dl havremjölk eller annan mjölk 1tsk kardemumma 1tsk kanel Pumpakärnor att ha som topping. GÖR SÅ HÄR: Blanda ihop alla mjölsorter och havregryn med kardemumma och kanel i en bunke. Mosa sedan ner bananen och kokosoljan med en gaffel och tillsätt havremjölken. Blanda tills det blivit en fin deg. Lägg bakplåtspapper på en plåt och gör valfri storlek på frallorna och toppa med pumpafrön. Jag gräddade mina i varmluftsugn på 130 grader (har man en vanlig ugn så grädda dem i 150 grader) i ca 25min.

• Veteran
    1682 inlägg
    29 april 2014 17:41

Jag behöver inte ha så många sorters mjöl Dyrt blir det Vill bara ha recept på mörkt nyttigt bröd

• Veteran
    1732 inlägg
    29 april 2014 20:12

http://hurbrasomhelst.se/category/brod-2/ Rogann, kolla länken ovan, mörkt nyttigt bröd = flera olika mjölsorter ;)

• Veteran
    1682 inlägg
    30 april 2014 21:06

Tack Flodis men alldeles för många ingredienser Jag letar vidare