Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
flodis: låter härligt! Inget för mej dock som är sjösjuk =) madde65: ja magsjukan var verkligen en pers... lilla dottern på 5 år blev dålig några timmar efter mej så jag fick ta hand om henne samtidigt som jag själv var dålig och det var riktigt jobbigt... men det kändes så himla onödigt att min man (som hade klarat sej från att bli smittad) skulle torka hennes spyor när jag redan hade fått skiten! Men nu är vi friska men dessvärre lade jag på mej typ all vikt jag tappade när jag var magsjuk med en gång =) Men nya tag nu! Vi har varit sjuka i stort sett hela tiden sedan januari men jag hoppas att det ska släppa nu så att jag kan börja träna på allvar för då kommer viktnedgången som ett brev på posten. Det blir till att bada i vassen denna sommaren också!
Kul att du vill hänga på i gruppen Elel! Min vecka har varit bra. Förra helgen fick jag ihop dryga 2 mils löpning, jättestolt :) Mitt mål när jag sprang ut i söndags var att springa minst 6 km men det kändes så pass bra att turen förlängdes allt efter som och vips så hade jag sprungit en mil. Till min förvåning så har mitt sötsug försvunnit helt för tillfället. Kanske blev för mycket under påsken :), men ingen är gladare än jag. Vågen står dock still, men som jag har sagt innan så är jag bekväm i den form jag är i nu, mitt mål med detta är att hålla mig här, stadigt under 63 kg. Pepp till er alla!
Välkommen Elel! Bra kämpat Cannes! Jätteduktigt:) Härligt att sötsuget försvunnit också. Här står jag också stilla den här veckan men det gör inget. Har sprungit en del och inte orkat köra 5.2 utan fokuserat på springa mera. Nu är det bar 2 dagar kvar till loppet så nu blir det vila och promenader i dag och i morgon i stället. Var ute i tisdags och sprang milen och i går 6,5 km.
Vikt 73,7
välkommen elel! Lycka till på tävlingen madde!
Flodis jag glömde lämna vikten igår 663
Tack Jenny! Känner mig frusen och lite halvseg i dag. Hoppas inte jag blir sjuk!
Lycka till imorgon Madde med ditt lopp, kommer nog vara jättekul!
Hej alla, Ursäkta frånfället senaste veckorna här på forumet. Har varit sjukt stressigt på jobbet, fått yrsel, bokat sista minutenresa för att få slappna av, blev sjuk där istället (såklart det är ju så det blir när kroppen får slappna av). Hur som helst var det härligt att få vara i solen lite grann. Yrseln består så jag ska ta ett seriöst snack med chefen i veckan o gå till läkare. Men jag har förstått att detta är vanligt tecken just på stress och det är oftast inte farligt eller så. Men nåt man såklart måste ta på allvar i allafall. Sonen kommer hem från sin 4-månaders ensamresa i asien imorgon så det är ju i alla fall en stressfaktor mindre...:-) Tränar vidare ändå men vikten står helt stilla. Kul att det kommer till några personer på forumet och jag har hunnit läsa att Maddes lopp gick av stapeln i helgen. Hoppas det gick bra!!
Tack Cannes! Loppet gick bra fast det var jobbigt! Helst sista km då man sprang genom stan och mycket uppförsbacke. Men vi genomförde det både lilla sonen (12år snart) stora sonen (25 år snart) med flickvän och min svåger. Jag sprang hela tiden och kom i mål på 66 minuter. Så jag är helt klart nöjd ändå! Nu gäller det bara att fortsätta att hålla i gång:))