Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
madde: bra kämpat med löpning i helgen! Jag tänker samma som du: unna mej på helgen men sen striktare på veckorna, går ju sådär i och för sej =)
Jag startade min morgon med 10 km lång prommis innan det blev för varmt, de första 5 km var i uppförsbacke, gick upp till en utsiktsplats på ett berg ( magisk utsikt ) Sedan sprang jag 5 km i eftermiddags skönt. Gjorde smarriga zuccini och morotsbiffar till middag idag, 1 zuccini 2 stora morötter 1 liten gul lök 2 ägg lite sambal oelek lite örtkryddor S & P riv zuccinin och lägg i ett durkslag med lite salt. Krama ur så mycket vätska som möjigt. Riv morötterna och hacka löken. Tillsätt äggen och kryddorna och stek i rikligt med kokosolja, mmmmums! Pepp från ett somrigt Turkiet!
Låter som ett toppenrecept flodis! Jag älskar zuccini o steker ofta i bitar o blandar detta i sallad som då blir mycket matigare. Ikväll blev det 2 mil på racern, med 2 veckor till halvvättern är det bara att köra på. Var även på min löparklubb i måndags men det var sååå trögt. Men när det är gjort är det gjort! I helgen får vi cypern väder...:-)
Härligt MallanK! I dag ska jag springa blodomloppet, kör 5 km idag. Vi är ett gäng från jobbet som ska springa/gå. Har jobbat natten och ska jobba natten efteråt så det blir nog lite jobbigt och det är varmt här i dag 29 grader just nu!! Har haft jättesvårt att sova. I morgon är det vägdag igen, känner att tiden går väldigt fort just nu! Snart midsommar och semester! Skönt men vill samtidigt att det inte ska gå för fort:) Nu ska jag gå en liten sväng med hunden och sen ladda inför kvällen. Ha en bra fortsatt dag:)
Hoppas loppet gick bra madde! Jag tog mig en tur förut, det blev milen och nu känns det jättebra men det var jobbigt under tiden, varmt och blåsigt. Jag hoppar över vägningen imorgon, har varit borta några dagar och det känns som att jag har gått upp flera kilon. För att inte tappa stinget så kör jag på utan att väga mig några dagar :)
Ingen träning förmig idag då jag var vaken ett par timmar inatt. Ni har ju sommar nu ha ha ha vilket väder,vi har över 30 grader så idag låg vi länge i havet och badade, ljuvligt att puttra ut tillen egen vik och bada nakna i det kristallklara havet och bara vara ......say no more.... Pepp från Turkiet!
Vad duktig du är Cannes!! Jag har inte sprungit milen sen loppet i början på maj:)) Låter härligt Flodis! Men här har vi också sol nu och varmt!! Fast du har det nog mysigare låter det som. Loppet gick bra Cannes men det var skitjobbigt, varmt och mycket folk, men jag sprang i alla fall och sen blev det direkt till jobbet efteråt. Skönt nu är jag ledig i helgen och hoppas solen hänger i! Vågen stannade på 60,6 kg i morse och det är jag jättenöjd med. Ha en riktig skön helg. Pepp:)
Men Madde du är ju snart i MÅL!!! Och du som var så omotiverad där ett tag, vad har hänt??? Ha ha ha det är ju underbart!!!
Oj vad ni är duktiga både Madde o Cannes. Fantastiskt att du åmngar på med vikten Madde! Har du några bra tips för en som stampar...:-)? Jag står still men rör på mig mycket i alla fall. Har haft seriöst samtal med chefen efter möte med stressläksre som anbefallt mindre jobb då jag tydligen har riktiga stress symptom. Men motion är ju bra så det är bara att köra på. Imorgon ska vi cykla 6 mil med start 07.30. Härligt med lite värme!
Vikt 73,7