icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    24 maj 2014 07:15

Nu har jag precis kört ett kettlebellspass på piren och det var tufft men skönt efteråt. ska köpa en kettlebell på 16 kg så fort jag får syn på hem, bara tuuungt att släpa hem till båten ha ha ha ( jag får väl se det som ett extra träningspass ). Snart ska vi ut och puttra igen för sol och bad, i kväll blir det middag och shopping, mysigt. Bara några dagar kvar som vi är här i Turkiet, 3 veckor går fort. På tisdag åker vi hem till Cypern och våra katter igen. Men kommer tillbaka hit i slutet av juli och då stannar vi en hel månad, skönt! Hoppas ni fortfarande har samma värme som vi, drygt 30° och strålande sol, blir många bad idag i havet! Idag ska jag köra en 24 timmars fasta! Pepp på er!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    25 maj 2014 21:48

Toppenväder i stockholm i helgen!! 23 grader kl 19 på kvällen, helt fantastiskt! Cyklade 5mil på 2,10h, kändes ganska lätt faktiskt! Cykelbanorna byggs ut i ett högt tempo så det är superbra! Kortvecka i sikte med röd kristihimmelfärdsdag, härligt härligt Pepp på er

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    25 maj 2014 22:55

Tack tjejer! Känns jättebra just nu men det kan väl ändra sig fort. Tror för min del MallanK att det är just att jag springer som gör att vikten har lossnat. Innan tyckte jag att jag rörde mig massor. Promenader blev det ju många varje dag men min kropp var så van vid det att det stod stilla. Här har vi också haft helt underbart väder i helgen, varit ute i trädgården och fixat en del. Härligt att vara ledig. Nu väntar långvecka att jobba för mig. Har tagit ledigt på fredag så jag får lite helg i alla fall. Ha en riktig bra vecka så får vi hoppas på minus på fredag! Pepp!!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    26 maj 2014 18:11

Visst är det härligt med dessa kortveckor och extra lediga dagar! Nu är jag nyss hemkommen från en 5 km runda i skogen, varmt och skönt! Imorgon och onsdag jobb igen, sen är det långhelg, så skönt!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    27 maj 2014 21:24

Bra där Cannes, och jag får ta ditt löpartips på allvar Madde65 så jag var tillbaka på löparklubben igår. Känns härligt när man genomfört träningen. Ska köpa cykelskor i helgen för att effektivisera träningen. Ha en skön ledig dag på torsdag!

• Veteran
    1732 inlägg
    29 maj 2014 10:42

Så här när vi närmar oss semestertider blir träning och gymbesök mindre viktigt. Med all rätt också. Man lägger hellre tid på att njuta av den varma solen genom att grilla hemma i bakgården, sitta på uteserveringarna och bada. Men som vi redan vet måste inte träning ta tid från dina favoritsysselsättningar. Använd dig utav HIDT (High Intensity Density Training). Det går ut på att göra så mycket arbete du kan på kort tid. I detta fall 10 minuter. 10 minuters HIDT hemträning, utför följande övningar i följ: Knäböj 15 reps Armhävningar 10 reps Mountain Climbers 8 reps/sida Vila Utför cirkeln så många gånger du kan på 10 minuter Hinner du fortfarande till gymmet kan du köra följande övningar i följd: Marklyft med hantlar 10 reps Liggande hantelpress 10 reps Alternarande hantelrodd 10 reps/arm Vila Försök hinna med så många varv du kan på 10 minuter Men detta behöver inte vara allt. Det kanske visar sig att du har 10 minuter till över senare på dagen. Då hinner du med ytterligare en cirkel. Du har nu tränar 20 minuter! Senare på kvällen upptäcker du att du hinner med 10 minuter till. Detta ger totalt 30 minuters högintensiv träning under dagen. Behöver man träna flera gånger om dagen för att komma i form? Absolut inte men detta är en strategi man enkelt kan tillämpa när man har väldigt begränsad tid och samtidigt har tillgång till färdiga 10 minuterprogram. Program som redan är optimerade för ökad styrka, kondition och fettförbränning.

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    30 maj 2014 06:59

Vikten står stilla denna veckan. I helgen blir det Stockholm för att se på maraton, sambon ska springa och jag o dottern ska heja på. Ska bli kul. Håller tummarna för att det tidigare utlovade regnet håller sig borta bara :) Ha det bra ni andra!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    30 maj 2014 22:20

Å vad härligt med långhelg. Väger mig inte för tillfället, men håller igång så mycket det går. Igår 4 mil cykling till landet, idag 3,5km löpning och imorgon 7 mil cykling igen. En vecka kvar till halvvättern så det är bara att köra på... Ha en härlig helg på er!!

• Veteran
    1732 inlägg
    31 maj 2014 06:16

Vi är tillbaka på Cypern, Home Sweet Home. Skönt att pussa på katterna. Vädret är varmare här än i Turkiet så vi pustar ut i skuggan. Jag har lagt om min träning...mer yoga och pilates i mitt liv, ute vid havet! Wow säger jag bara! Mycket träning blir det men ack så skönt! Nu ska jag iväg på ett tufft styrkepass, pepp till er alla och hoppas ni har galet bra väder!

• Veteran
    1682 inlägg
    31 maj 2014 11:16

Förlåt glömt lämnat vikt 66,2 Ytterligare uppgång måste bero på att jag slutat röka. Hoppas jag.