icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    16 maj 2014 13:05

Jippi!! Dagens vikt 61 kg:) Lägsta vikten sen jag började på matdagboken. Känns så himla skönt. Nu är det bara 1 kg kvar till midsommar och det ska jag fixa, sen ska jag försöka hålla mig över sommaren och försöka ta dom sista ca 3 kg till hösten. Grattis Cannes till minus!! Flodis ska prova göra bananpannkakor, gillar inte keso men det kanske inte smakar när man rör ihop det och steker det. Annars har jag svårt för konsistensen på keso. Nu skiner solen här också och jag har precis vaknat efter 2 jobbarnätter, är ledig i helgen och ska passa på att njuta av solen. Pepp till er och ha en skön helg!!

• Veteran
    1682 inlägg
    16 maj 2014 13:10

65,1 Jabadabadoo 1,2 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    16 maj 2014 16:31

MEN TJEJER, VAD NI ROCKAR FETT!!!!! STORT GRATTIS TILL ER!!!! Madde, pannkakorna smakar inte en gnutta keso, jag lovar!!! Och de är såå goda, sluuurp!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    16 maj 2014 21:29

Men shit vad duktiga ni är!! Stort grattis!! Det är ju härligt när man är inne i ett "flow " och allt känns lätt. Tyvärr är jag inte där just nu. Mest beroende på att jag lägger alldeles för mycket tid på jobbet pga kort om folk. Imorgon ska jag i alla fall cykla några mil. Det ska bli högsommar i Stockholm i helgen så det blir superhärligt. Pepp på er

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    17 maj 2014 13:06

Grattis tjejer till fina resultat!

• Veteran
    1682 inlägg
    17 maj 2014 16:28

Grattiskramar till dig madde65 Duktit gjort

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    17 maj 2014 18:59

Tog mig i kragen idag o sprang 5km. Tänk att det ska vara sånt motstånd att komma igång. Men när jag väl var där ute så blir man peppad och känner "YES" - jag fixar det här. Och sen får man en extra skjuts av att solen skiner och det är 20 grader och man inser att det otroligt nog är dags att börja använda shorts, t-shirt och - hemska tanke - bikini... Så inget att välja på. Nu är det dags!

• Veteran
    1732 inlägg
    18 maj 2014 08:57

Idag är jag en extra stolt mamma, min Mans äldsta son blev Svensk Mästare i hans viktklass igår i Kickboxning och min äldsta son och hans sambo sprang Göteborgs Varvet på drygt 2 timmar! Igår hade vi en härlig shoppingdag i värmen, vi handlade bröllopspresenter till våra vänner som gifter sig på Cypern när vi kommer hem och flera presenter till andra vänner samt en hel del till oss själva. Fyllde påsarna med underbara grönsaker, bär och frukt som blir perfekt till mina juicer...mmmums! Idag skiner solen, har sprungit 5km och kört ett tufft styrkepass. Har ni en kettlebell hemma? Hojta till så ska jag ge er stalltips på ett effektivt träningspass som bränner massor av kalorier- LÄNGE! Är det någon som juicar här inne? NI måste testa det här receptet som är såååå gott! Juica: 1 gurka 1 grönt äpple broccoli en stor näve spenat 1 citron 2-3 cm färsk ingefära Tillsätt juicen i en mixer/blender och tillsätt: 0,5 avocado 1 skopa proteinpulver ( vaniljsmak ) ( kan uteslutas ) 1 msk chiafrön 0,5 banan Mixa och njut! Nu ska jag fortsätta njuta av livet här ombord på vår härliga båt! Pepp till er alla!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    19 maj 2014 07:36

Kul Flodis när det går bra för barnen. Har har helgen varit ganska bra med mat och dryck. Känner ändå att helgerna går bättre och bättre, visst äter lite mer onyttigt och tar som sagt ett glas vin om jag har ledig helg. Men det tycker jag är ok bara jag inte fortsätter på måndag och sen tisdag och så vidare. Var ute och sprang både fre och sön. Och helgen har gått åt att hålla på ute i trädgården. Det känns lite i kroppen i dag!! Nu ska jag krypa ner en stund till i sängen och ladda inför jobbarnatt.

• Veteran
    1682 inlägg
    19 maj 2014 13:50

Här har vi regn sedan igår kväll så idag är det uppehåll både med morgonpromenaden och cykling. Jag passade på o åka o klippa mig kort (aldrig haft det), blev jättenöjd. Alla här är så duktiga var o en på sitt vis, Ha nu en trevlig fortsättning på dagen Pepp Pepp Pepp