Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Vikt 73,9
Löpträning idag. Intervaller i 3 serier, man är mööör. Men härligt när det är gjort. Nu blir det att äta lite mer i veckan inför cyklingen (inte nåt bekymmer för mig...:-)
Härligt MallanK! Duktig du är:) Är loppet nu i helgen? Kämpa på Rogann du fixar det! Bra gjort att sluta röka:) Här stod vikten stilla förra veckan, tror jag glömde lämna rapport. Alltid svårt när det är extra helgdagar tycker jag. Förra veckan sprang jag måndag-torsdag sen blev det inget mera, får nästan lite dåligt samvete när jag inte springer:)) I dag hade jag tänkt komma ut men har legat däckad hela dagen med huvudvärk så jag får nog vänta till i morgon i stället. Nu är det inte många dagar kvar till midsommar! Pepp!!
Stilla på vågen igen, ligger kvar alltså :) Denna helgen spenderas hemma och det ska bli skönt och välbehövligt, ligger lite efter med lite av varje känns det som efter de senaste 3 helgerna borta.
Här stod vågen på 60,4 kg så det är ungefär samma. Men är glad för det i alla fall. I onsdags fyllde stora sonen 25 år och i dag fyller minsta 12 år så det blir mycket kalas den här veckan. Nästa vecka är det student och skolavslutning. Ha en riktigt skön helg! Pepp:)
Madde, du har ju snart gått ner 6 kg!!!! INte illa med tanke på att du var sååå OMOTIVERAD i vintras!!! Bra kämpat!!! Verkligen! Du ser man sk ainte ge upp bara ta tag i träningen som du har gjort samt äta bra. Det ger ju bevisligen resultat! Du ska vara galet nöjd med dig själv! Jag var och körde en riktigt tuff PW vid havet idag och därefter var det pilates, såååå skönt. 30° och vi har det ljuvligt här på ön nu. Sonen kom "hem" till Sverige igår och efter 3 timmar så hade fått nog. Han hade ÅNGEST, hur kan man bo i Sverige sa han när vi pratades vid. Behöver jag nämna att vi är galet lika. Så nu flyttar han ner till oss, han ska lära sig valutahandel och så ska vi hjälpa honom att starta ett bolag. Vi håller på att boka näsat vinterns resor, det blir Bali och Giliöarna med några svenska vänner i feb- mars. Och Kambodja, någon som har varit där? I dec / jan funderar vi på dra till Centralamerika, någon som har varit där? I höst fyller min man jämt och du drar vi till USA en månad. Men nu ska vi njuta här och nu av vår vackra ö. Barnen kommer snart ner och firar Midsommar med oss och sedan blir det bröllop och lite annat smått och gott innan vi återvänder till Turkiet. Hoppas ni har en härlig Nationaldag med sommarväder! Pepp på er alla, ni är galet duktiga!!!
Vikt 74,0
Enig med Flodis; du är ju superduktig Madde! Coolt att ha en son på 25 år - en vuxen relation med sitt barn! Vi åkte in till Kungsträdgården och åt olika smaskiga rätter på "Smaka på Stockholm". Igår flera studentmottagningar och plockmat i mängd! Halvvättern är på söndag så nu är cykeln preparerad o redo för avfärd. Låter fantastiskt att resa på det där sättet Flodis, har tyvärr inte nån erfarenhet av dessa länder Pepp på er!
Det tog totalt 9 timmar inkl toabesök, vattenpauser o lite massage så effektiv cykling blev 7,5h för att klara av de 15 milen på halvvättern. Vi kom in 5 min innan de stängde målfållan i Motala ha ha och bara 2 cyklister kom efter oss. Mör som bara den idag men superstolt, känns skithäftigt att vi klarade av det. Ha en härlig solig dag!
Bra jobbat MallanK! Du ska vara jättestolt över din insats:) Låter härligt Flodis med alla resor:) Tyvärr har inte vi varit ute alls mycket och rest så har ingen erfarenhet av dom ställena. Skulle jättegärna resa mera men har varken ekonomi eller tid för det. Får se när minsta har vuxit upp så hoppas jag vi kan resa lite mera. Här har helgen varit full fart med stora sonens 25-årsfest, han hade bjudit 45-50 personen och nästan alla kom (tror vi var 43) i alla blandade åldrar många kompisar och släkten från minsta (våran Albin 12 år) och äldsta farbror på 60 år. Helkul! Han fixade helstekt vildsvin med tillbehör. Är jätteimponerad av att dom fixade det! Skryter lite från en stolt mamma:)) Vikten har gått bra i helgen i alla fall (fusk vägt mig) men jag sprang bara 1 gång förra veckan, så nu måste jag komma igång igen.