icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1682 inlägg
    20 juni 2014 14:31

Veckans vikt 67,1 Fy tusan vad jag har gått upp

• Veteran
    1001 inlägg
    20 juni 2014 20:32

Vikt 73,6

• Veteran
    1732 inlägg
    21 juni 2014 10:59

Hade ni en bra Midsommar igår? Vi hade en galet bra dag och skön värme, 35°. wink

Så då var vi framme vid halvårsmålet...hur har det gått för er tycker ni??? Är ni där ni vill vara eller? Om inte så är det dags att ändra på något som tydligen inte har funkat. Så inför vårt kommande delmål, gör om gör rätt och för er som är i mål säger jag GRATTIS!!!! Ni som inte är i mål se nu till att ta tag i ert liv ni vill ju inte harva här år efter år heller. Kör nu så det ryker de sista 6 månaderna så ska ni att det ger resultat, viktminskning är ganska enkelt egentligen, det handla om plus eller minus. Att göra av mer mer kalorier än man stoppar i sig. Lättare sagt än gjort kanske men det finns ju så många verktyg att ta till och här på Matdagboken har ni både en dagbok och massa härliga recept samt stöttning och peppning. Ni kanske tränar för lite? Det kanske är ert nya mål, kolla på Madde65 som tappade sin motivation helt och hållet i höstas men som kom tillbaka starkare än någonsin, dessutom har hon börjat springa och fått minus på vågen till på köpet!!! Alla kan gå ner i vikt så nu är det dags för nya tag, om 6 måander är det Jul igen, galet jag vet, och till dess hoppas jag att ni har lagt in ett jävlar anamma i era liv och gör något annat än vad ni hittils har gjort ( gäller för er som inte går ner i vikt ). Varför harva i samma gamla hjulspår som inte funkar??? 

Till er som har lyckats, GRATTIS igen! Super duper, ni kanske kan delge de andra här inne HUR ni har lyckats och HUR ni har lyckats ta er över era hinder på vägen.

Pepp på er alla!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    21 juni 2014 11:52

Duktigt jobbat Madde65 - stort grattis!,

Jag tillhör de Som inte tagit  detta på allvar sen i julas. Av olika anledningar. Men ändå har jag under våren fixat att genomföra halvvasan o halvvättern så jag är nöjd. MEN nu ska jag ta nya tag. Träningen funkar bra men för min del är det matintaget som falerar så det är här mitt fokus kommer ligga. 

Nu har man en hel fantastisk sommar framför sig - å vad härligt!!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    21 juni 2014 17:20

Har inte kommit ner i siffran jag satt för mitt mål, 60 kg. Men känner mig ändå i mål så att säga,har legat runt 61-62 kg länge nu, tillfreds med kropp och själ, mat och motion. Är jätteglad att jag hoppade med här i tråden för det har hjälpt och motiverat när orken har saknats ibland, som den såklart gör vissa gånger. Och de härliga människorna som deltar här hjälper till, känns som att vi tar detta ungefär på samma sätt, att kunna få balans just mellan det "goda och det nyttiga". Pepp till er! 

• Veteran
    1682 inlägg
    21 juni 2014 17:34

Sedan jag slutade att röka 14-4 tills dagens datum har jag bara gått upp i vikt

Men nu var jag så dum när jag fick sorg 14-6  (min mamma gick bort) att jag tog en ciggarettsedan var det kört men ska sluta så fort jag känner mig stabil i gen

Jag vet att har jag bestämt mig då ska jag sluta föralltid

Grattis Madde

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    21 juni 2014 19:16

Tack för alla Grattis! Känns bra just nu:)

Här stod vågen på 60,4 i fredags också så nästan i mål!! Nu har jag som mål att stå stilla över sommaren och till hösten gå ner ett par kg till. 

Gick på semester i torsdags så nu börjar en ny utmaning att inte tappa allt, var ute och sprang i torsdags och i dag fick det bli en extra vilodag efter midsommarfirande.

Flodis här är det svinkallt nu, skulle ge vad som helst för lite värme känns det som. Hoppas att det kommer snart.)

Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg:) Pepp!!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    23 juni 2014 11:06

Beklagar sorgen Rogann.

MallanK: grymt bra med tävlingarna du genomfört - grattis! Och grattis Madde till jättefina resultat! 

Jag tillhör en av dom som måste ta mej i kragen wink Börjar få in träningen nu på rutin så fokus till nästa delmål får bli maten! Nu kör vi så det ryker tjejer!

• Veteran
    1732 inlägg
    24 juni 2014 10:26

6 månader kvar till JULAFTON idag tjejer!!! Vad vill ni uppnå under era 6 månader? Bättre kondis? Starkare kropp? Smalare kropp? Minska en eller ett par klädstorlekar? Allt är möjligt om ni har viljan, har ni det? Det handlar om 3 saker om man vill förändra kroppen, träning, mindset och maten och dessa tre ting går hand i hand. Träning bygger styrka och förbränner, motivationen och en vilja av stål måste finnas för att lyckas träna tufft eller ge sig tid att träna fastän motivationen tryter, och maten....här ska ni får ett stalltips:

Måltid 1: Protein + Fettkälla

Exempel: Ägg + avokado/ Vassleprotein pulver i vatten + kokosolja

Måltid 2: Protein + Grönsaker ovan jord

Exempel: Kycklingfilé med spenatblad + fiskolja (omega 3)

Måltid 3: Protein + Bär

Exempel: Kvarg/Keso + Hallon/Blåbär

Direkt efter styrketräning: Protein + Kolhydrater (Snabba)

Exempel: Vassleprotein pulver i vatten + Maltodextrin

Måltid 4: Protein + Grönsaker ovan jord

Exempel: Torsk med brysselkol / Tonfisksallad

**Om du inte tränar kan du byta ut "Direkt efter styrketräning" mot ett mellanmål innehållande Protein + Fett. Det behöver inte vara svårare än så här.

Men hur mycket ska jag äta?

Så här kan du göra utan att behöva räkna kalorier:

1.    Börja med att äta proteinkällan och ät tills du är mätt men inte för mätt.

2.    Ät sedan dina grönsaker tills du inte orkar mer.

3.    Avsluta med din eventeuella kolhydratskälla eller fettkälla

Följ nu detta kostschema i minst 60 dagar och se hur din kropp förändras från vecka till vecka.

Så tjejer, hur motiverade är ni????? 6 månander som sagt till Julafton och då ska vi vara i mål eller?????

Pepp från ett underbart skönt Cypern, 35° i skuggan och jag har kört yoga ute idag plus ett tufft effektivt styrkepass. Igår blev det 3 timmars träning innan en dag på stranden, PW, pilates och yin yoga, allt vid havet, underbart! Pepp på er!!!

• Veteran
    1732 inlägg
    24 juni 2014 13:17

Jag vet att många av er oroar sig över kommande semestern, och det är inte alls konstigt. Vem vill sabba formen som man kämpat för så mycket?

Jag vill dela med mig av mina tips.

- om du åker bil- stanna inte vid en korvkiosk, stanna istället vid en riktig affär som ICA, COOP osv. Ta med dig kylväskan på resan, fyll den med bra mat från dessa affärer. Grillad kyckling, ost, rökt fisk, keso, kvarg, frukt, morötter osv är lätt att ta med
    - prioritera protein, man blir mer mätt av det
    - undvik "jag har ångest efteråt" maten. Du vet mycket väl vad det kan vara: glass här och där, korv här och där, läsk, kakor, chips osv. 
    - drick mycket vatten!
    - bjud in folk till er istället för att bli bortbjudna. Du kan välja maten som kommer serveras
    - sluta inte träna under semestern!
    - ät strax före du ska till flygplatsen
    - planera in dina fria kalorier. Om du befinner dig i ett annat land- självklart ska du smaka av deras mat, men inte under en hel dag- begränsa dig till en lunch/middag.
    - åker med all inclusive? lägg upp buffématen på en liten tallrik
    - försök att inte avvika från dina dagliga rutiner. Ät samma antal måltider du äter hemma, samma sorts mat. Om du inte äter mackor med Nutella hemma - varför ska du börja med det nu?
    - ät local! fräsch näringsrik mat, som inte kostar mycket heller. Själv tänker jag satsa stort på vattenmeloner, nektariner och persikor i Spanien 
    - gör egen mat om du bor på ett lägenhetshotell 
    - ha koll på vad du dricker!
    - GÅ när du är på sightseeing
    - stäng av mobilen, Facebook, bara sola, bara bada, bara njut av ledigheten.

Kom tillbaka utvilad och fit for fight!