Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Vikt idag fortfarande 73,8.
Vikt idag 65,6
Hej Flodis,
Jag vill lägga in ny startvikt 69,2. Mål: 63kg
Detta är det jag ska jobba mot till julafton. Nu ska jag börja om med GI som grund i mitt tankesätt att äta. Bra med dina förslag på vad som ska ingå i måltider generellt.
Nu jobbar jag 2 dagar till och sen blir det efterlängtad semester.
Hallå tjejer, vi har det galet varmt just nu med över 40° om dagarna, jobbigt att träna ute men skam den som ger sig. Vi kör ett pass och sedan tar vi ett dopp i havet innan vi kör nästa, skönt och befriande!
MallanK jag har ändrat din vikt och bra där att du har satt nya mål och kör GI. Finns väl ingen sommår bra av gluten och socker eller?
Rogann, 1,5 kg ner, vilken grej, hur duktigt som helst, vad gör du för att tappa i vikt?
Nu ska jag sänga mig i plurret innan jag kokar!!!
Pepp till er alla!
Grattis Rogann!
Härligt med semester Mallan, hoppas vädret ändrar sig snart!
Låter härligt med solen flodis
Här kan jag säga att det inte är sol!! Regn,regn hela tiden mer eller mindre.
Vågen står skapligt stilla. Har sprungit 2 gånger den här veckan men blivit många långpromenader. Maten går så där, mycket svårare när alla är lediga och blir en del fika och vin. Har svårt att låta bli. Men blivit mycket jordgubbar!! Älskar det och skulle kunna leva på det tror jag
Bra Rogann, grattis!
Åh Flodis, låter så mycker härligare än här!
Tittar ut och det ser ut som det är höst idag, brr. Men, jag har varit ute och tränat :) Körde lite intervaller och det gick bra. Är inne på 5:e veckan i ett träningsprogram, att fixa milen under 60 min, och jag blir faktiskt snabbare och snabbare. Har lunkat runt i mitt bekväma tempo innan och inte heller försökt direkt att få upp farten utan varit nöjd med att jag är ute och springer, men nu är det dags att ta ett steg till.
Mitt mål under sommaren är att välja rätt, framför allt tillbehör till det grillade. Blir mycket sallad och grönsaker och ska satsa mer på lax istället för kött. Och att springa relativt mycket och långt. Ligga kvar viktmässigt, absolut inte gå upp såna där onödiga tråkkilon. Köpte mig en ny bikini i veckan och den måste ju passa hela sommaren :)
Ha det gott, semester eller ej, och hoppas vi får ta del av lite sommarvärme snart!
Duktig du är Cannes
I dag sprang jag 5 km med massor av backar, hade med mig min svägerska som pushade på. Var helt slut när jag kom hem.
Tycker inte det är speciellt jobbigt att springa min vanliga runda som är mellan 5-8 km som jag kan välja mellan men då är det knappast några backar alls. Men det här var som sagt mycket jobbigare. Kommer säkert att ha träningsvärk i morgon!
Vi borde flytta till cypern hela bunten. Jag har nu haft en rejäl förkylning med hosta o ont i lungor i en hel vecka. Men hallå, sånt ska man ju få på hösten!! Dessutom gör detta att jag nu tar ett vuxet beslut att hoppa över vansbro halvsim 1500m imorgon. Trots att det är den sista grenen i halvklassikern. Temperaturen är nämligen runt 13 grader i vattnet och det är helt enkelt inte värt att bli riktigt sjuk bara för att prompt göra detta. Eftersom jag ändå inte tar ut formella diplom så spelar det ingen roll för mig, min plan är att besöka vänner i dalarna i sommar och då hoppa ner i den där älven o göra simningen på egen hand. Så har man ändå liksom gjort den.
Som sagt, vi flyttar till cyper hela bunten...:-)
Det tycker jag du gör alldeles rätt i Mallan. Det är bättre att vara klok på förhand ibland. Inte kul att bli sjuk längre tid än nödvändigt. Och på tal om den där flytten till varmare breddgrader.,,jag är på :)
Välkomna till Cypern tjejer!!!! Ha ha ha underbart att ni flyttar hit och jag kan lova att ni inte blir besvikna. Som privatperson får man ca 50% blilligare leverne och som företagare 75%....det är billigt att bo här ( hyra i andra hand är toppen ) och maten är billig, notan på restaurangen är billig och en drink ute kostar runt 3-4€ och en stor stark runt 2 € och ett glas vin mellan 2-3 €. Färsk kycklingfile runt 6€ / kg och grönsakerna/frukten är galet billiga.... Vi har underbart varmt, inte 40° som var too much men runt 35° i skuggan, man vet liksom vad man ska sätta på sig på morgonen, bikini. Om man inte ska träna förstås. 33° i poolen och ver 30° i havet och vi har bara några minuter till 2 olika stränder från vårt hus och vi badar VARJE dag ....älskar`t. Så vad tvekar ni på...en influens mellan Grekland och Turkiet kan väl aldrig vara fel :)
Klokt beslut MallanK, 13° är galet kallt och inte värt att du ev skulle få lunginflammation på köpet!
Idag ska vi påå bröllop, hur kul som helst.....!
Pepp på er!