icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    12 augusti 2014 18:43

Hej på er! Hur går det för er andra? Här tuffar det på och hela sommaren har gått bra.Är tillbaka på jobbet nu och det känns väl sådär..till viss del är det skönt med rutiner, men att vara ledig och fri är ju det bästa!!

Vägde mig nyss och vågen stod på 61,5 kg. Har precis varit ute på en 6 km runda, riktigt skönt ute nu med lite extra syre i luften. Hoppas ni är taggade att köra vidare i höst, alltid bra med lite pepp :)

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    13 augusti 2014 18:25

Grattis Elel till vändningen, visst är det skönt när ansträngningen man gör ger resultat! Mindre kul med punktering, hoppas resten av resan gick bra!

• Veteran
    1732 inlägg
    18 augusti 2014 07:13

Hej hopp, vad duktiga ni är! Vi är fortfarande kvar i Turkiet och det är hett, 40° i skuggan och 32° i havet. Vi blandar naturhamnar med sköna pärlor och det är underbart, vi har haft några underbara dagar med våra goda vänner från South Hampton och nu är vi tillbaka i civilisationen igen men ack vad skönt det är att vara UTAN internet! Här är det för varmt för att äta så den periodiska fastan funkar super och till frukost vid lunchtid blir det bara lite yoghurt eller ngt stekt ägg sedan på kvällen orkar an max äta en sallad av ngt slag. Träningen har jag lagt åt sidan, det är för hett, har inget gym med AC att gå in tll så jag lyssnar på latmasken och skipar den so far. Har sagt att jag måste köra några styrkepass innan vi åker hem så inte min kropp svimmar så det ska jag göra när vi är tillbaka i vår Marina igen. Men tills dess får den nöja sig med sköna timslånga bad i havet.

Pepp på er alla!

• Veteran
    1732 inlägg
    18 augusti 2014 10:07

Vad gör mest ont: att ändra på hur du har det eller stanna där du är?

Man föds inte till en looser eller winner, man föds till en chooser. Och vad består valen av? Valen består av små handlingar och ageranden.

Man AGERAR när man går upp på morgonen och tränar, man AGERAR när man väljer ta ett äpple istället för Kexchoklad, man AGERAR när man går och köper ett gymkort istället för att spendera tiden i soffan, man AGERAR när man säger nej till fikat. Hur obekvämt som helst i vissa situationer, man vad gör MEST ont?

Happy måndag alla!

• Veteran
    1732 inlägg
    19 augusti 2014 08:19

Jag har kapat alla relationer med negativa människor, är för gammal frö att mgås med dem :) Älskar positiva människor som älskar livet som ser möjligheter istället för problem :)

Nu drar vi ut till havs, har internet igen till helgen! Kämpa på gott folk och njut av livet!

Pepp på er! 

• Veteran
    1001 inlägg
    29 augusti 2014 20:17

Samma vikt 74,7

• Veteran
    1732 inlägg
    30 augusti 2014 06:31

Vad duktig du är Elei, 1 kg är inte mycket så ge inte upp nu wink

Vi är tillbaka på vår kärleksö och det var a"bara" 37° i skuggan när vi landade - crazy hot! Men jag klagar inte, våra sommarmånader är underbara nu fram till jul! 

Jag juicar den här veckan och det känns jätteskönt, älskar att få i mig mina gröna grönaker via en juice och det finns otroligt många smarriga varianter man kan göra....mmmums! Jag ska ta tag i min axel som jag har haft ont i i 1,5 år så på tisdag ska jag röntga den, skönt så jag kan ta tag i min träning. Det är ju inget kul att träna tungt omman inte vet om man skadar något i den så jag ska vara klok den här gången ;)

Hela sept och okt är fullbokade med goda vänner och familj som kommer ner och hälsar på - det ska bli galet kul. Sedan ska vi iväg på en trippockså till Spanien och London i okt/nov , ska bli galet kul! 

Hur har ni det med motivationen tjejer??? September står för dörren och nu är det drygt 3 månader kvar på det här året, har ni hittat er grej så ni är nöjda med er själva?

Hitta din ultimata livsstil, din dröm livsstil: vad drömmer du om? hur vill du att ditt liv ska se ut? vad är viktigt för just dig? vad ger dig 100% tillfredsställelse? glädje? vad gör dig lycklig?

Rita en karta – så här ska du ta dig dit, med hjälp av det, det och det.

Det är lätt att vara igång när man är motiverad.
    Tillbaka från semestern, trött på skräpmaten man var ”tvungen” att äta, börja träna efter flera veckors uppehåll. ”DEN gången ska det bli av”.
    Vad gör just denna gång så unik? varför just nu men inte för 6 månader sedan? vad har förändrats?
    Risken är stor för att det blir ”göra samma sak men förvänta sig annorlunda resultat”.

För att slippa känna sig misslyckad när dåliga dagar kommer (de kommer!) gör det klart redan nu:

- vad driver dig att träna och äta rätt, VARFÖR gör du det. Att alla andra gör det är ingen anledning, för diffust . ”Vill att min klänning från 1994 ska sitta bättre än den satt då” är däremot bättre och mer personligt, du är känslomässigt bunden.

- vad är din exakta plan för dessa dagar? Om du är sjuk? jobbar för mycket? barnen är sjuka? Så du kan ta fram plan B, plan C och plan D om det så behövs

- gå genom det du misslyckats med under våren. Det blir lättare att se mönstret. Jag kan nämna några punkter som kanske kan hjälpa dig på traven- känner du igen dig? Trots allt har jag jobbat med kvinnor varenda dag i snart 5 år.

stress: stressar på jobbet, hemma och tackar ja till allt. Sen sitter in the deep shit -trött, hungrig, sjuk- och borta i flera veckor.

skador: börjar ta i för mycket från dag 1 utan att göra förarbete. Hoppar på crossfit innan hon stärkt bålen och resten av kroppen.

orkar inte hålla ut och vänta ut sina resultat- och ger upp.

underäter: det blir inga muskler om man äter för lite. Inget växer från ingenting. Punkt slut. Man kan träna ihjäl sig men så funkar det.

tycker att det är tråkigt: resultatbaserad träning är inte till för att underhålla en, det är precis vad det är- den levererar dig resultat, tar dig från var du är till var du vill vara. Sen vad du tycker om den är en annan story. Man lär sig.

faller för trycket från familjen/omgivningen: ja men sluta käka så här nu/ja men nu räcker det, du är redan smal/ja men klart ska du ta en bit då är det gammelfarmors 98 års dag/barnkalas/kollegas sista dag/kick off/jobbresa/utelunch med kunderna/weekendresa/ytterligare 5 olika måstepleasaallaandraannarstrordeattjagärweiredmåltid.

Så ha en plan för bra dagar men även för dåliga dagar. Genom att känna sig själv så kan man förbereda sig väl.

Nu ska ta vara på dagen, ha en härlig hel och hoppas ni alla mår bra efter en skön

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    3 september 2014 13:05

Hej Flodis o alla på tråden.

Hoppas ni har haft en härlig sommar! För mig har det varit lite rörigt då jag gick smått in i väggen före semestern, har hängt lite i luften, så jag har ännu inte börjat jobba. Sen flyttade båda våra söner hemifrån samma vecka! Oj vad jobbigt det blev. Fast de är ju glada som lärkor förstås...:-) Den ena börjar plugga i Jönköping och den andre har åkt till Utah på ett highschoolår så han kommer i alla fall tillbaka och bor sista 2 åren i gymnasiet med oss. Sen mitt i detta fick vi inbrott i huset och det var både jobbigt fysiskt o psykiskt. Men vi får säga att vi klarade oss ändå rätt bra, det trashade inte så vi får kanske vara nöjda med det. Så vad jag vill säga är att just nu är det fortfarande lite för mycket för mig och jag har inte riktigt tiden att vara delaktig på tråden. Om du vill Flodis kan du ta bort mig så ber jag att få återkomma när saker o ting återgått till det normala. I övrigt mår jag bra så det är inte synd om mig på nåt sätt...:-) och mina kilo har jag kvar att kämpa med tills 24 december...!!

Må så gott, jag önskar er alla en härlig brittsommar i september!

• Veteran
    1732 inlägg
    3 september 2014 14:31

MallanK, STACKARE!!!! Skickar massor av ljus och kärlek till er och hoppas ni reder er så gott ni kan. Var rädda om er heart Jag tar givetvis inte bort dig utan du hoppar in när du själv känner för det!

heart från Cypern!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    17 november 2014 16:53

Hej på er! Är det nån mer än jag som saknar tråden? :) Hur går det för er andra, några som fortfarande hänger i? Jag gör det, ligger kvar på mina ca 62-63 och jag är fortfarande ute och springer regelbundet. Men har blivit lite slappare med maten, börjar bli sugen på att strama upp det lite igen, vill inte att kilona ska få fäste under vintern.

Hoppas du har mår bättre nu MallanK, mycket på en gång!