Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Åhhhh vad gott med julbord.....måste kolla om det har det hos oss också på IKEA
Ja det tycker jag flodis😊. Vikten är densamma denna vecka för mig. Idag ska det göras adventsfint, det är väl aldrig så mysigt som första kvällen med stakarna! Ha en fin fredag!
Jag GLÖMDE väga mig i morse innan jag stack iväg till gymmet
Väger mig imorgon istället.
Igår körde jag 3 tuffa pass och imorse blev det 2 pass. NU är mina ben stumma och helt slut ha ha ha. Idag blir det Adventsfix och ett skrivpass vid poolen, solen skiner och vi har 20°. Det är Röd Dag här så det mesta är stängt men imorgon ska jag in och shoppa lite till min Adventsljusbricka.
Ha en ljuvlig fredag alla och gör smarta val! Kram Helena
Bra jobbat flodis och louise! En vecka utan gluten och idag stod vågen på 82,9.
Bra där Jenny och bra att du har slutat med gluten, det är inget bra för kroppen!!! Toppen!
Härligt Louise med minus! Mums med julbord, vi ska ut och äta det nästa helg.
Heja Flodis duktig du är som kör kickstart! Skulle jag också behöva men tror att det kan vara lättare på våren. Skyller på det i alla fall:)
Vågen visade lite minus så 64,2. Men har inte gjort något speciellt i veckan mer än mina hunpromenader. Är så himla trött! Jobbar en hel del extra nätter och det känns i kroppen och när man går och lägger sig på morgonen är det mörkt och när man vaknar är det mörkt! Usch kommer snart ner till dig på Cypern i stället Flodis!
I kväll ska vi till en kompis som fyller 50-år. Hon har ordnat överraskningsfest för honom och det ska vara långklänning och kostym. Skulle behövt gå ner ett par kg till men klänningen funkar i alla fall.
Ha en skön advent!!
Vad kul att ni är så lika i vikten Louise och Jenny! Då kan ni peppa varandra lite extra:)
Ja då var man hemmkommen från en rolig Ålandsresa bra musik och god mat och dryck.Nu blir det hårdkörning tills den 13 december då blir det julbord med jobbet för då blir det en massa gott igen.Grattis till era minus så duktiga vi är.Ha en skön första advent.
1 december och jag lyssnar på julradion härpå Cypern, mysigt. Sitter dock i bikini vid poolen så vi snackar kontraster ha ha ha. När barnen var här tog de med sig en stir plastbytta med skumtomtar-----tror ni jag har lust att öppna den eller ha ha ha. Men nä, har bestämt att locket åker av på Julafton....
Idag ska jag köpa en färsk skinka och rimma den själv, det har jag gjort de senaste 3 åren och de funkar finemang. Blir nog att rimma 3-4 st skulle jag tro i olika omgångar så här gäller det att planera då skinkan ska ligga i sin saltlake i en vecka. När första är klar får den nästa göras kanske...
Igår var jag ute och sprang för första gången på länge....såå skönt och mina knän höll. Ska försöka springa 1-1,5 mil i veckan nu förutom mina andra träningspass = japp det blir mkt träning för mig men jag mår ju så bra av det!!!
Kram från ett härligt soligt Cypern, 20° i skuggan och nästan för varmt i solen
Som vanligt låter det underbart med din vardag flodis 😊! Här är det sjukstuga, inte jag (än) men dottern har haft feber hela veckan som har pendlat lite och varit uppe vid 40 några kvällar, så jag har ägnat mig åt att hon ska må bra och därmed bara ett löppass på endast 4 km för egen del. Men vågen visade 62,2 kg nu idag, och det är ju alltid kul med lite minus!
Ha en fin fredag!