Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Veckans vikt: 81,6 kg
Här står jag stilla, orkar inte riktigt ta tag i varken motion eller mat. Har jobbat massor extra och känner att orken börjar ta slut. Tufft att jobba natt den här årstiden kan jag säga.
Ha en riktigt skön helg!
Jenny, respekt till dig
Du ser att ansträngning belönar sig, glutenfritt och periodisk fasta is the shit och ändå är det juletider!!!! Grattis!
Cannes och Madde, har full förståelse för er. Vi kan höras i januari igen om ni vill när ni är mer motiverade och när alla helger är slut.
Här tränar jag på som vanligt och sköter mig väldigt bra med maten trots att jag kokar sockerstinn kola til resten av familjen :) Snart blir det ett boxningspass innan vi ska ta en 4hjulingsdag i bergen och i vårt natursköna naturreservat som ligger längs med havet. Tror att det blir mellan 8-9 mil som vi kör idag och det är galet kul. Tar med matsäck och långbyxor då de blir kyligare efter 15.30. Men nu skiner solen och det är galet skönt så här på morgonen, 22° i skuggan så vi klagar inte. Men först blir det en morgonkopp vid poolen.
Ha en härlig 4:e advent och mys på i helgen!
Kram från Cypern
Tack Flodis! Japp japp, periodisk fasta och glutenfritt är verkligen hardcore i min värld
men det verkar fungera så det är bara att köra på, det är fantastiskt ändå hur mycket av det här med viktnedgång som sitter i huvudet för när man väl har bestämt sej så verkar det som att resultaten kommer! Kola låter fantastiskt - är den glutenfri
Förresten så märker jag att aptiten minskar också när man kör PF , någon mer som har den erfarenheten? Jag jobbar hela helgen tors - sön så jag är inte säker på att jag kommer komma ihåg att väga mej innan jobbet på fredag men annars lämnar jag vikt nästa fredag.
Madde65: förstår att det är kämpigt - jag jobbar också massa extra nu i december plus att jag har super mycket i skolan (terminen slutar i januari så alla tentor och inlämningar ligger i början/mitten av januari
). Men jag hoppas att det är en begränsad period för dej och att det snart lugnar sej lite!
Jag vill passa på att önska er alla en riktigt god jul!
Veckans vikt: 81,2 kg. God fortsättning!
Hej! God fortsättning på nya året. Här gick det åt fanders över jul/nyår😩Men nu kör jag igång igen. I går var minsta sonen och jag ute och sprang. Trodde jag skulle dö! I natt har det snöat så det får väl bli crosstrainern i stället. Funderar på att köpa ett löpband. Har svårt att komma iväg till gymmet så är skönt om man kan träna hemma. Är det någon som vill fortsätta gruppen? Ska vi döpa om den i så fall så nya hittar hit? Eller vad säger du Flodis? Är ju du spm hållt i den och vore kul om vi fortsätter tycker jag. Pepp på er!!
Glömde skriva att jag kör igång med 5:2 med start för första fastedagen i dag!
Madde65, vi håller igång gruppen tycker jag....jag döper om den--några förslag?
Träna hemma är underbart så investera du i ett löpband ( om du inte får ont i benhinnorna av det ) eller en crosstrainer :)
Här har vi storm och riktigt busväder, haglade pingisbollar idag och vi har bara 9°..imorgon sk adet bli 0° på natten...usch! - 3° uppe i bergen och snökaos...Medelhavet???
Jag var och tränade i morse, 1 timme yoga och 45 TRX..styrka i tabat intervaller :)
Pepp till er alla!
Låter som en bra idé med 5kg till midsommar. Du får gärna ändra min vikt till 67 kg som jag startade med 1/1! Fattar inte hur man kan utsätta sig själv för att pendla upp och ner så här, men skam den som ger sig:) dom första kg hoppas jag försvinner fort i alla fall. Kör vi vägdag på fredagar? För mig känns det bra med det i alla fall. En crosstrainer har jag hemma och tänkte att ett löpband ihop med det för att variera. Ska springa kanallöpet i maj och har även fått med ett par tjejer att springs tjejmilen så då hoppas jag det blir lättare att hålla igång över sommaren också.
Japp vi kör som vanligt med vägdagar på fredagarna, varför lämna ett injobbat koncept ? ;) Aha men då blir ju ett nytt löpband super Madde!!!
Jag fixar din nya vikt så gör vi alla en bra vecka, tjolahopp!