icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    16 januari 2015 17:10

Grattis Wimzy till viktminskningen!

Härligt det låter Flodis med din träning!

Här blev det också minusyesDagens vikt 64,2 kg. Har gått jättebra med 5:2 den här veckan. Äter som vanligt dom andra dagarna men försöker hålla mig från fika och annat onödigt. 

Nu har jag jobbarhelg framför mig så den här helgen kommer nog gå bra också!

Pepp!!

• Engagerad
    62 inlägg
    20 januari 2015 18:30

Hej, får man hoppa in här? 

Är en 36 årig trebarnsmamma som nu har en liten son på 4 månader. Har oxå en övervikt på 7kg som ska bort nu.

Tränade mkt innan graviditeten och ska tillbaka dit igen, men har lite svårt att motivera mig.

Äter enl Viktväktarna och vill ner till 60kg igen och komma i mitt livs form nu när barnafödandet är klart!

• Veteran
    1732 inlägg
    21 januari 2015 06:10

Välkommen MIttsätt, självklart får du vara med. Bara kul att få in lite nya ansikten i gruppen. Jag registrerar din vikt som 67 kg och så kör vi järnet :) Klart du fixar att ta dina 7 kg!

Pepp på er alla!

• Engagerad
    62 inlägg
    21 januari 2015 11:06

Tack!! Jag kämpar på! 

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    21 januari 2015 15:56

Välkommen Mittsätt! Vi är med i samma grupp i Biggest Loser ocksåsmiley

Här är det fastedag i dag, har sovit länge eftersom jag ska jobba i natt men hunnit med ett par hundpromenader och att skotta. 

Önskar att jag hade energi att ta mig upp på crosstrainern men orkar inte det i dag. Skyller på att det är fastedag så i morgon kanske!cheeky

• Veteran
    1732 inlägg
    21 januari 2015 19:04

Idag har jag också haft en faste dag, skönt. Men det finns ingen chans att jag kan äta ngt förrän till middagen för då triggar jag hungern...så jag dricker te hela dagen och sedan äter jag mina kalorier till middagen. Blev en kokt rödbeta med grillad halloumi och blomkålsmos...mums. 

Idag har jag kört rodd intervaller i 30 min och ben- styrka. Är lite mör efter alla pass igår, körde också ett tufft crossfit pass. IMorgon blir det body combat och TRX och på kvällen yoga. Vi har 20° och vi tycker det är kallt ha ha ha - vi är väldigt bortskämda och längtar nu till värmen. Funderar på om vi ska åka till Thailand en månad ...tror nästan det så är det lagom att komma hem i mars när sommaren har kommit. 

Pepp på er alla!

• Engagerad
    62 inlägg
    21 januari 2015 19:09

Tack Madde! 

Kör ni 5:2 båda två?

Jag provade det ett tag men tyckte att jag istället överåt de andra dagarna så det var inget för mig;)

Här är det Viktväktarna, gjorde persisk kyckling till middag, det var supergott!

• Veteran
    1732 inlägg
    21 januari 2015 19:32

jag kör 5.2 nu och ska göra det ett tag....mår bättre av att fasta och håller mig under 1500 Kcal de andra dagarna.

pepp!

• Engagerad
    62 inlägg
    21 januari 2015 19:47

Oj, 1500 resterande dagar, det är inte så mkt. Du ville väl inte gå ner i vikt heller?

• Veteran
    1732 inlägg
    21 januari 2015 19:49

Jag gillar att exprementera och det är vad jag gör nu..