Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
I går hade jag min första fastedag, blev bara en den här veckan men är i alla fall i gång igen. Gick bra men jag var hungrig på natten när jag jobbade. Hade sparat kalorier så åt fincrisp med kokt ägg till.
Funderar på att ut och springa en sväng då snön har försvunnit igen. Trist bara att det är så himla mörkt ute. Sprang i förgår och har väldens träningsvärk efter det. Måste i all fall ut med hunden nu så då kan jag lika gärna springa.
Vägdag i morgon! Även om det bara är ett par dagar så hoppas jag ändå på minus
Hej!
Här vill jag gärna vara med. Hur gör jag för att lägga till mig som deltagare?
Hälsningar
Ingrid
Jag skulle också gärna vilja vara med. Mvh Snowy
Vad kul att flera vill vara med i våran grupp😄 välkomna wimzy och snowy! Lämna era vikter så lägger flodis in dom. Dagens vikt 65.4kg.
Hej alla nya, vad kul att ni vill vara med i den här gruppen. Välkomna! Lämna in dagens vikt till mig så lägger jag in er bland de andra ;)
Idag körde jag body combat på morgon liksom igårkväll. Älskar verkligen det passet, såå mycket härlig energi och man svettas galet mycket :) de säger att man förbränner ca 700 Kcal på det här passet..vad vet jag.
Solen skiner från en klarblå himmel och vi har kallt. Bara 9° och 3° imorse...galet för att vara i Medelhavet men redan imorgon får vi 14° och på tisdag 18°, tack! Vinterkläderna har plockats fram då det haglade häromdagen...ha ha ha.
Ikväll blir det en blomkålspizza för min del...
2 pizzor
Ingredienser
Vad äter ni till middag ikväll tjejer???
Kram på er och pepp!
Det låter gott med blomkålspizza flodis! Ska prova det nästa gång jag handlar. I kväll blir det pulled pork med sallad och guacemole.
Har varit ute och gått 2 långpromenader i dag och det känns skönt, hoppas att vädret håller sig skapligt så ska jag försöka springa något i helgen också.
Pepp och ha en skön helg!!
Madde vilken nedgång du hade den här veckan, all eloge till dig!!!
Vad skönt med prommisar, här har jag skapat recept och varit hos "plågis", hittade en superbra en som pratar svenska he he he underbart!
Jag syndar med ett glas vin idag och pizza till det, mmmums!
Imorgon blir det intervaller på löpbandet
10 min power walk 7.0km/h for a warm-up. Incline: 5%
30 min X 1 min run 12.0km/h 1min power walk 7.0km/h. Incline: 1%
5 min X 20s run 16.0km/h 10s rest Incline: 1% (10 intervals)
5 min walk 6.0 to cool down
Ha en mysig fredag och gör bra val!
Kram kram!
Kul att få vara med. Vikt 9/1 62,7 kg. I morgon lördag ska jag botanisera här, försöka lägga upp och planera lite menyr och så
Godnatt på er!
Har kikat runt lite idag. Första veckan får väl bli att prova mig fram lite. Har valt LCHF 10 veckors meny. Jag har tittat lite på vad man får äta och det låter riktigt gott! Jag pendlar 1 timme och 45 minuter morgon och kväll och det innebär att jag startar ganska tidigt hemifrån. Tänkte att jag får väl laga till frukosten hemma och sedan äta den kall när jag kommer fram vid 8 snåret. Ser verkligen fram emot att komma igång. Ska försöka komma igång med träningen också, men det får komma som steg 2. Med så mycket pendling är det svårt att hinna med fritidsaktiviteter.
Ha en skön lördagkväll!
Oh förresten, mitt mål är 57 kg, om det också skulle skrivas in