icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Engagerad
    62 inlägg
    21 januari 2015 19:54

Ok, förstår. Been there;) Har nog provat alla dieter som finns, tycker det är kul att testa!

• På gång
    30 inlägg
    22 januari 2015 07:02

Godmorgon alla!

Och välkommen Mittsätt. 

Jaha, då var det torsdag igen, det var ju väldigt vad tiden rusar. Idag gick jag ner under 60-strecket! Även om jag bara gått ner 2 hg sen igår, vilket jag i och för sig är nöjd med, sakta men säkert, så kändes det extra betydelsefullt idag när jag steg på vågen. Härligt! Har satt målet att gå ner till 57, men nu när det funkar så bra med LCHF-dieten ändrar jag mitt mål till 55 kg, och det känns ju inte så förtvivlat avlägset.  

Jag bor i Simrishamn idag, där jag bott i snart 8 år, men kommer att flytta till Malmö under våren. Innan jag flyttade till Simrishamn tränade jag jättemycket, 4-6 gånger per vecka. Friskis och Svettis är (var, kanske jag ska skriva) min grej, medel- och intensivpass. Det är sååå kul! Sen köpte jag och min man ett charmigt gårdshotell på Österlen och flyttade. Och då jobbar man 24/7 och någon träning blev det inte. Men när jag nu så småningom kommer till Malmö igen, DÅ!! Jag är sååå sugen på att komma igång!! Men det känns skönt att ha gått ner några kilon innan. Jag mår mycket bättre i kroppen nu när jag äter annorlunda och det blir lättare att komma igång med träningen. 

LCHF funkar jättebra tycker jag. Jag är mycket förvånad, trodde inte det skulle gå så lätt. Jag är nästan aldrig hungrig och jag som var en sån jättestor gottegris känner mycket sällan något sötsug. Märkligt! Drack också 1-2 liter 3%ig mjölk tidigare, trodde aldrig jag skulle kunna leva utan mjölk. Men jag saknar det inte alls. Jag äter kosttillskott, jag får i mig alla näringsämnen jag behöver, det har jag inte gjort tidigare, började med det samtidigt som jag började med LCHF, och jag tror att i och med att jag får i mig alla näringsämnen, så saknar inte kroppen något, och jag känner inte sug.

I morgon är det vägning (den "riktiga", den som gälls). Sen kör vi  ny vecka.

Ha en härlig torsdag och kör hårt!

Wimzy :-)

• Engagerad
    62 inlägg
    22 januari 2015 08:24

Grattis wimzy, härligt att vara på 60 och tro på ett nytt mål. Det är klart att du klarar 55!

Jag har gått ner 0,5kg på två dar, härligt! Så väger in på 66,5 kg nu.

Idag är jag trött dock. Min son åt kl 00 och kl 04. Sen vaknade dottern kl 03. Och så var jag uppe kl 07. Så idag blir en utmaning, träningen är alltid jobbig att få till när man känner sig som en gammal trasa...

• På gång
    30 inlägg
    23 januari 2015 05:33

Då var det fredag och dags för veckans vägning. 59,8 kg. Bara ett hekto sen igår, men ett hekto åt rätt håll och ett hekto mindre kvar att gå ner. Nu in i duschen och sen iväg till jobbet. Härligt med fredag!! 

:-)

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    23 januari 2015 19:08

Grattis till v iktminskningen mittsätt och wimzy😄Här blev det också minus den här veckan. 63,4 kg

ha en skön helg😄

• Engagerad
    62 inlägg
    23 januari 2015 20:37

66,5 blev det för mig denna veckan, härligt! Ha en härlig helg allihop!

• Veteran
    1732 inlägg
    24 januari 2015 09:51

Hej hopp alla duktiga, sorry från min frånvarao igår men det var fullt upp med läkarbesök och middag. Har fått reda på att min sköldkörtel kommer att sluta funka inom en 3 mån period -har underfunktion och måste således medicineras. Hade också en massa knutor på den men ofarliga men de vill såklart kolla upp den var 6 mån med ultraljud. Ja ja det var inte cancer och jag behövde inte operera bort den så jag är överlycklig ändå. Igår blev det 3 rätters här med champagne, hummer, Pasta Marinara ( jag åt sjögräsnudlar ) och raw banoffe pie. Mums mums!

Idag skiner solen och vi har 21° i skuggan, det blir intervaller och styrka och sedan sk avi åka upp i bergen med 4hjulingen. Mysigt! 

Kram om en skön helg!

• På gång
    30 inlägg
    24 januari 2015 10:28

Flodis, trist med sjukdom, men tur att det inte var så allvarligt.

Låter helt underbart med 21 grader i skuggan och 4-hjuling i bergen... !

Själv sitter jag på Österlen och tittar ut över fantastiska Östersjön, 180 grader, men snålblåst, småsnö och kyla utanför dörren. Ligger väl kring nollan men i blåsten kan man nog räkna runt -6-7 någonstans. Ryyys!! Det inbjuder inte till havspromenader ska jag tala om!

Kram och ha en skön helg på er!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    24 januari 2015 12:44

Usch jobbigt med sjukdom Flodis men skönt att det inte var cancer.

Sjögräsnudlar har vi ätit också hemma nu på fastedagarna, både sonen och jag tycker det var ok, men min man tyckte det var så därwinkBra med lite kalorier men ändå att man får äta något. Blandar med wokgrönskar och kyckling eller räkor.

• På gång
    30 inlägg
    30 januari 2015 06:55

Hej på er!

Ännu en vecka har gått sedan förra veckovägningen. Vart tar tiden vägen. 59,3 kg denna fredag. Det blev inte så mycket. Jag har varit jätteduktig hela veckan, fattar inte varför det inte rör mer på sig. Vågen stod i stort sett stilla flera dagar. Jag grunnade på anledningen, när jag nu var så duktig och inte fuskade alls, och kom på att jag de andra dagarna, när jag gått ner ca 2 hg/dag, drack väldigt mycket, både vatten och vatten utblandat med äppelcidervinäger. Äppelcidervinäger och vatten tycker jag är väldigt friskt och gott, man håller sig mätt och blir inte sugen. Det var det som var skillnaden. I onsdags återupptog jag mitt vätskeinteg och dagen efter, igår, hade jag gått ner 6 hg och blev jätteglad; Jag hade kommit på trixet. Men idag stod vägen stilla igen. Sjutton så tröstlöst. Men det är ju ett halvt kilo ner sedan förra fredagen, så det har inte gått uppåt i alla fall. 

Är där någon som kan tipsa mig vad jag ska göra? Eller är det så här kanske, att man ibland hamnar på platåer, precis som med allt annat i livet, och sedan kommer det igång igen?

Ha det gott och NJUT av fredagen!

smiley