Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Tack wimzy!
Magen har varit bättre på sistone men sen blev vi förkylda. Igår blev jag riktigt kass igen, feber och ont i halsen. Fattar ingenting? En ny förkylning?
Gick iaf ner till 65,4kg. Ha, ha 100g! Men det är ju neråt iaf.
Nu måste jag bli frisk så jag kan röra på mig!
Instämmer att det känns härligt med mars!!
Trevlig helg allihop!
Hej hopp, idag tog jag bort stygen, skönt. Det var min katt som klöste mig väldigt illa UTAN att jag provocerade henne så nu åker hon. Dagen efter var vi tvungen att ta bort vår andra katt som dessutom var den snällaste av dem...han fick njursten för andra ggr på 3 mån.
Vad duktiga ni är ändå som kämpar fastän det är motgångar och trögt. Snart blir det ännu ljusare ute och fler soltimmar så då kasnke motivationen kommer tebax. Idag har vi iallafall sol så vi kan sitta vid poolen och njuta, skönt och välbehövligt!
Pepp på er!
Usch då låter inget vidare Flodis!
Jobbigt med förkylning och magen Mittsätt Krya på dig! Ja jag kör 5.2 och tycker det går bra. Blir nog lite mera peppat dom andra dagarna istället för att överäta men det går lite upp och ner. Lättare hemma också när både manen och mellansonen kör. Men trist att ändå behöva laga mat till lillskrutten.
Det som är jobbigt är att jobba natt och få till det men kämpar på i alla fall.
Duktig du är Wimzy som kämpar på med ditt socker och bröd. Har jättesvårt för att utesluta allt sådant även om jag skulle behöva men skulle vilja kunna äta allt i mindre mängd sen när jag har gått ner mina kg. Det svåra är att hitta en balans tycker jag, har inte lyckats med det än
Vikten har i alla fall gått ner den här veckan så vågen visade 61,8 kg.
Håller med om att det känns lite lättare att våren är på gång men här snöar det nu och ska bli skitväder i helgen
Pepp och ha en skön helg!
Jaha, då var det fredag igen. Och viilken fredag sen! Härligt soldis, och lärkan har kommit. Det finns hopp om livet igen! :-)
58,1 stannade vågen på idag. Neråt till min glädje. Sakta men säkert. Och jag har ställt in mig på att det inte behöver gå så fort. Har som närmaste delmål att komma under 58-strecket nästa fredag. Får se hur det går. Hade varit så härligt att se 57 istället för 58.
Ingen riktig ordning i maten har det varit, men fortfarande inget socker, vitt mjöl och potatis, och det håller jag stenhårt på.
Jag äter ett näringstillskott som är otroligt bra, och jag som har kunnat leva på godis, vitt bröd och standardmjölk har utan problem alls kunnat utesluta dessa produkter, och har sedan den 9/1 när jag började inte varit sugen en enda gång! Helt otroligt! Det trodde jag aldrig. Hungrig har jag inte heller varit. Jag tror att när kroppen får i sig all den näring den behöver, behöver den inte känna sug efter något. Jag gick ner ganska fort i början, och har fått reda på att nästan alla som tar det här näringstillskottet går ner 1-2 kg första tiden man tar det. Så det var kanske därför det gick så lätt. Men det spelar ju ingen roll.
Ska bli spännande att höra hur det gått för er andra!
Ha en riktigt skön helg alla!
Härligt wimzy👍
Här går det också sakta men säkert neråt 61,6kg den här veckan så det blev ett litet minus😜 Den här helgen jobbar jag och då är det mycket lättare att hålla sig från onyttigheter!
Ska ta en långpromenad med hunden nu och sen lite städning på det😉
Ha en skön helg och hoppas ni får se solen lite! Pepp
Hej alla, vad duktiga ni är. Minus på vågen trots dålig motivation. Stort grattis!!!
Igår hade vi 23° och strålande sol, idag 26°. Har kört en timme yoga och 1,5tim crossfit på morgonen och nu hänger jag vid poolen - bikini på! Äntligen är vintern puts väck :)
Mandelträden blommar för fullt och alla fält är gula av rapsen. Såg även att mimosan har börjat slå ut...underbart. Jag sköter mig galet bra med maten, kör ju en variant av LCHF, Paleo och Raw food. Försöker att äta så ren mat som möjligt och skippar allt vad vitt socker, vitt mjöl, pasta , potatis, ris etc heter. Snabba dåliga kolhydrater är inget för mig. Jag tränar minst 2 pass om dagen 6 dagar / veckan så jag är nöjd.
Stor kram till er alla duktiga!!!
65,3 idag, så 1,7 minus nu.
Går långsamt då vi ff är sjuka, helt galet, vi tog hela årets sjukdomar på en månad.
flodis, bor du utomlands året runt? Var?
Låter härligt! Här är man fast med 3 små barn och en man som bara är hemma på helgerna. Nej, så illa är det inte, f-ledig med världens goaste bebis just nu!
Mina svärföräldrar har hus i Thailand så nästa vinter åker vi dit en månad. När barnen blir större är målet att bo där 3 mån på vintern, men det är ju ett tag dit;)
trevlig helg!!!!
Mittsätt, japp jag bor på Cypern sedan 4 år tillbaka och vi har inga planer på att flytta tebax till Sverige igen. Däremot byter vi förmodligen land men stannar här någonstans i Medelhavet :)
Thailand låter inte fel, har sjäv varit där över 20 ggr men nu har Bali blivit vår favvoö och Gili Trawanga.
Kram om en härlig helg!
Hej på er!
Nu får man säga som vanligt, oj, nu var det fredag igen! Dags att rapportera. 58,4 idag. Var nere på 57,8 i förrgår, så nu kommer jag väl att stå och stampa runt 58 några dagar innan det tar ytterligare ett steg ner. Äter ju rätt, inget socker, mjöl eller potatis, men åt lite extra av det tillåtna igår. Sen får jag ju klappa mig på axeln för att det bjöds på superläcker tårta på jobb igår, men jag var ståndaktig och åt inte. Det gör det lättare att ta att det blev en liten uppgång denna veckan.
Ska bli spännande att se hur det gått för er andra!
Ha en underbar helg i vårens tecken! Ska bli runt 12 grader i morgon. Och sol! Häärligt!
Hej allihopa, här i Medelhavet har vi sommar med 23° och strålande sol. Underbart att strosa runt i bikini och fixa i trädgården....
Jag kör strikt LCHF och jisses vad min kropp svarar på det tillsammans med min tuffa träning. Superkul, verkligen! INte för att jag behöver gå ner i vikt men det är kul att kunna forma kroppen och lyfta fram musklerna när fett% går ner.
NI är alla superduktiga och tänk snart struttar ni omkring i bikini och då är det skönt att ha tagit de där xtra kilona som har varit irriterande ellerhur. Så kom igen och kämpa nu när vi är såå nära våren och sommaren och drömmen av att kunna bära ett speciellt plagg och såklart må bra och vara lite lättare.
Kram på nu ska den här donnan iväg på 90 min crossfit med de tuffa grabbarna he he he