icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    16 mars 2015 17:29

Cannes kanallöpet är 1 mil och det är samma jag sprang förra året, vet att jag började träna sportlovsveckan v.8 förra året så i år är jag mycket senare. Samtidigt kanske jag har lite bättre flås även om jag inte har sprungit något i vinter. 

Tycker absolut du ska anmäla dig till stadsloppet! Alltid kul att ha något att träna till tycker jagyes

Sprang en gång förra veckan och så var jag ute i dag och sprang. Skitjobbigt även om det varken gick fort eller så långt! 

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    19 mars 2015 17:50

Hej! Jag har letat som en tok efter den här tråden - vad glad jag blir att jag hittat den! Jag vill gärna hänga med er igen smiley

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    19 mars 2015 22:22

Vad kul Jenny! Undrade just var du varwinkHoppas allt är bra med dig?

Haft fastedag i dag och har även varit ute och sprungit en sväng. Hoppas att det visar lite minus på vågen i morgon.

• På gång
    30 inlägg
    20 mars 2015 05:34

Hej på er!

Fredag igen. 57,4 stannade vågen på denna gången. Sakta men säkert neråt. Känns skönt. 57 var mitt första mål,  och där är jag ju snart, men sen sänkte jag det till 55. Och det har faktiskt gått väldigt bra. 

Våren är här, solen skiner på oss och alla uteserverringarna på Lilla Torg är fulla av njutande människor. Härligt och efterlängtat. 

Spännande att se hur det gått för er andra!

Ha en underbar fredag och en lika härlig helg!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    20 mars 2015 08:13

Här är det lite ner på vågen idag, vägde mig igår och då stod den på 61,8 men idag 62,2. Körde fastedag på ons så det beror säkert på det. Men lite ner iaf 😊. 

Ha en fin fredag!

• Engagerad
    62 inlägg
    20 mars 2015 11:05

64,8 idag så lite ner här med. Har precis bakat chokladmoussetårta och kolaglasstårta till barnens kalas imorn. Good: jag är superförkyld så det blev inget slick i skålen. Bad: kan inte träna.

Härlig helg till er!!

• Veteran
    1732 inlägg
    20 mars 2015 12:23

Wow vad duktiga ni är allihopa!!! Härligt att energin finns kvar hos er alla! Jag har tränat helt anorlunda den här veckan så min kropp har fått sig en rejäl chock. Tränat med PT varje dag och det har blivit tuuuuung styrka + cardio. Underbart jobbigt och jag är galet trött i alla muskler men ibland behöver man go outside the box för att få resultat och så var det för mig nu...kunde inte bara stå och stampa och göra samma sak för då får jag ju samma resultat eller hur?

Helg och solen skiner, vi har vår! Snart är min releasefest och det ska bli sååå kul. MÅnga kompisar kommer ner och det blir partyyyyyyy!

Kram på er alla och ha en underbar helg!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    20 mars 2015 13:05

Heja på vad duktiga ni är!
    Du är duktig som vanligt FlodiswinkKul det låter med din fest! 

Här står jag och stampar, lite upp och lite ner och samma på vågen igen 61,4. Har sprungit 3 gånger den här veckan och ska se om jag hinner ut en sväng i dag också. Här är det skitväder så jag är inte lika inspirerad som jag varit i veckan då solen varit framme. Sen jobbar jag hela helgen. På gott och ont, blir inget vin men samtidigt är det trist att jobba helg när alla andra är lediga. 

Ha en skön helg! Peppsmiley

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    23 mars 2015 22:00

madde65: allt är bra med mej. Kämpar på för fullt med studier, två extra jobb och tre ungar smiley det är lite tungrott i perioder men jag vill så himla gärna bli klar med studierna så det är min ständiga morot. Vintern har varit full av infektioner så det har tyvärr inte kunnat bli så mycket träning som jag velat. När det kommer till vikten så står jag still sen ett tag så nu är det riktigt segt...jag funderar på att anlite en PT kanske för att se om jag kan få fart på det, får se om jag kan hitta någon som är hyffsat prisvärd. Hur går det för dej madde - kör du fasta flera dagar i veckan? Bra jobbat med löpningen!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    23 mars 2015 22:52

Jenny kör fastedagar 2 dagar i veckan. Men tror jag äter lite för mycket dom andra dagarna för vågen står ganska stilla. Lite upp och lite ner. Men hoppas att det tar lite fart nu när våren kommer och jag börjar springa lite mera.