Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Duktiga ni är tjejer!
Här stannade vågen på 60,6 kg. Nu är det dax att ladda inför 3 jobbarnätter. Ska ta en löparrunda först
Vill jättegärna läsa lite från din bok Flodis!
Ha en riktigt skön påsk!
Jag ska se til att köpa din bok Flodis ☀️
Godmorgon alla!
56,1 blev det idag. Trots lite utsvävningar under påsken. 1,1 kg kvar till målet nu. Men det går sakta. Var ute på lunchen igår, och av någon anledning belv jag sugen, nej, inte sugen men ville köpa godis. Ni vet så där, man är inte sugen egentligen men vill ha något. Var på väg att ge med mig, men så gick jag förbi en trevlig klädaffär, med en trevlig klänning i fönstret. Gick in, klänningen var inget speciellt men hittade ett par såååå snygga jeans som satt som en smäck. Jag köpte dem och jag behöver nog inte säga att det blev inget godis. Och med tanke på att jag måste hålla vikten om jag ska kunna ha jeansen så kommer jag nog att sköta mig.... Bra dietmetod...
Ska bli kul att se hur det gått för er andra!
Ha en härlig helg!
Härligt Wimzy, det är ju kanon att utmana sig med att köpa kläder istället när godisbegäret sätter in :)
Här går det superbra också, tränar som en Gud och äter väldigt bra!!!
Kram kram!!!
Här finns min debutroman att ladda ner som E-bok för er som vill läsa en deckare som utspelar sig både i Göteborg och på Cypern. I slutet av april kommer den även finnas i bokhandeln som en inbunden bok.
Baksidetext:
Den tidiga sommarhettan har lamslagit Cypern. Den tillsynes vanliga pensionären Sten Arvidsson hittas brutalt mördad ute i ödemarken en tidig morgon i juni. Några dagar senare hittas den aktade fastighetsmagnaten Karl Hofvensköld flytandes i Coral Bay kommuns vattenreservoar och uppståndelsen blir stor. Vem har torterat svenskarna och varför har de mördats just på Cypern? Kriminalinspektör Nikki Swahn får i uppgift att tillsammans med polisen i Coral Bay lösa morden samtidigt som hon även måste stötta sin väninna vars man plötsligt försvinner. När ytterligare ett mord uppdagas börjar tiden bli knapp och spåren leder till den cypriotiska maffian.
Helena Andersons debutroman Blå Blå Ögon är en deckare som tar läsaren till varmare breddgrader i en härlig smakrik Medelhavsmiljö samtidigt som det förflutna kastar mörka skuggor över ön.
Denna veckan står jag still på 61,8 kg, Det är för typiskt, i helgen när jag sprang så gick det lite fortare / km och jag fick ju lite minus på vågen förra fredagen dvs positiva händelser som peppar, men som ett brev på posten vaknade jag med halsont i måndags, och det har suttit i hela veckan utan att egentligen varken bli värre eller bättre. Men man ska ju inte springa med halsont, så det har bara blivit promenader under veckan, det positiva är ju att vågen stod stilla ändå. Lite påskgodis gick det ju ner, även om det inte var stora mängder :)
Vilken bra lösning Wimzy, jeansshopping istället för godis!
Ha en fin helg!
Här står vikten stilla
Har varit ute och sprungit 6 gånger förra veckan och tycker jag sköter mig med maten. Jobbade hela påsken så det blev inte en massa onyttigt.
Känns som jag har kommit till en platå och kroppen vill inte gå ner mera. Skulle ju vilja tappa ett par kg till!
Pepp till er andra som kämpar på!!
Wow, 6 löpturer på en vecka, det var bra gjort! Du ska se att det pekar ner snart igen om du fortsätter i det spåret Madde!
Godmorgon!
56,3 idag, 2 hg upp. Har nog hamnat på en platå just nu, men skam den som ger sig. 1,3 kvar till målet.
Trevlig helg!
Här har det inte hänt något på vågen. Har varit en hektisk vecka, helgen är såå välkommen :) Under helgen ska det äntligen hinnas med att sticka ut och springa!
Pepp och trevlig helg!
Här står det oxå still men jag äter bra och nästa vecka så kör jag på ännu mer med träning.
Jag SKA gå ner 5kg till midsommar!!!!
trevlig helg!!