Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
madde65: vad duktig du är! Jag hade aldrig klarat att äta så lite två dagar per vecka
Du är ju normalviktig så jag skulle gissa på att det därför vågen står still 
Jenny jag har inte så många kg som jag vill gå ner men skulle vilja tappa lite till
och framförallt strama åt kroppen lite. Men visst märker man att man börjar bli äldre
56,4 blev det idag. Känns bra. Det går neråt. 1,4 kg kvar till mitt mål. Problemet blir att hålla sig på EN vikt. Jag har fått in en rutin, så det känns nästan lättare att bara fortsätta följa den. Men man får väl bara lägga på en gnutta mat, och fortsätta väga sig så märker man väl var nivån ligger.
Ska bli spännande att läsa hur det gått för er andra under veckan
Ha en skön helg!
Godmorgon allihopa...har suttit ute vid poolen sedan 6 imorse...vi har sååå sköna dagar här nu, svensk sommar och imorse var der redan 21°. Underbart, fåglarna tjattrar och katterna rullar runt i den varma solen. Strax hägrar gymmet med min PT, sista passet den här vecka för jag är riktigt trött i kroppen nu...
Jag har ätit bra hela veckan och jag är som sagt nöjd och behöver inte gå ner mer. Muskler väger mer än fett och jag gillar att ha en stark kropp som ser vältränad ut...inte som en body builders men tonad...såå snyggt. Så tänk på det ni som tränar...vågen slår alltid fel då musklerna är tyngre än fettet och vi vill inte bara ha en smal kropp vi vill också se sunda ut eller hur ? Så glöm inte bort tung styrketräning tjejer...
Imorgon kommer goda vänner hit och stannar i 2 veckor, ska bli galet kul. de har själva ett hus här och det är skönt så man får sin egen space när man behöver. Idag ska vi fira då jag är helt klar med min kriminalroman som komer att släppas nästa vecka- såå spännande. Handlingen utspelar sig i Sverige ch på Cypern och de flesta miljöerna är hämtade från vår ljuvliga ö.....och nu börjar mitt nästa bokprojekt som blir en kokbok...och samtidigt ska fortsättningen på Blå Blå Ögon skrivas så jag har att göra ha ha ha. Och jag som trodde att jag hade "pensionerat mig" ha ha ha....
Hoppas det har gått bra för er alla i veckan, ni är superduktiga. Men visst är det lättare att fokusera nu under våren och sommaren? Jag tycker det iallafall..man är så mycket mer motiverad + att solen och ljuset gör sitt. Tänka tt vi också får sommartid i helgen, bara det får mig att le.....ljusa härliga kvällar och mer uteliv....middagar vid poolen och ute på mysiga tavernor...uteserveringar...underbart!
Ha en härlig helg tjejer och här kommer en stor varm solig peppkram!
Tjolahopp från ett somrigt Medelhav!
Hej, 64,4 för mig nu. Känns bra.
Visst är det lättare på våren och sommaren. Nu hoppas jag verkligen att jag kommer igång med träningen nästa vecka. Har en envis förkylning... Dessa barn och deras baciller!
Visst är styrka viktigt. Förförra sommaren körde jag lchf och tränade inget, vägde då 58 som minst. Sommaren därefter åt jag vanlig mat och tränade mycket, kom då bara ner till 61 som mest.
Minns att jag var frustrerad över att jag inte gick ner mer men var nöjd med att jag var stark och ganska fast i kroppen. Så det var ju mina muskler som vägde mer.
Nu är målet 60 pga att jag vill träna och ha muskler. Är gärna lite kurvig men stark. Är oxå trebarnsmamma och lyckligt gift så jag orkar inte svälta och banta mig, finns roligare saker att göra, eller hur?
Trevlig helg!!
Heja vad duktiga ni är!! Här blev det också äntligen lite minus på vågen pendlat lite mellan 60,4 och 60,8 den här veckan men i morse blev det 60.8 kg så jag får nöja mig med det den här veckan
Tror att löpningen gör sitt nu när jag äntligen har kommit i gång,
Mittsätt hoppas förkylningen släppper.
Heja wimzy vad duktig du är! Skulle vara kul att se 5:an. Har börjat fundera lite på mina mål och har satt 60 kg som mål innan men skulle vara kul att ligga runt 57 kg. Vi får se lite nu framåt hur det går. Ska köra 5:2 ett tag till sen kanske gå över till 6:1 över sommaren. Har varit ute och sprungit fastedagarna och det känns jobbigt! Fattar inte hur du orkar Flodis
Ha en skön helg! Pepp
Jag hänger på måste bli en skärpning nu vill ju känna mig smidig när vi ska ut och resa till hösten.
MariaCga...den kommer ut i veckan, jag lovar att lägga upp en länk :)
Louise71, jag behöver dagens vikt på dig :) Vägdagar blir fredagar :) Välkommen!
Dagens vikt är 86.