icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    29 mars 2015 22:16

Missade att väga mig i fredags, har inte varit hemma under veckan. Vägde mig på lördag och då stod den på 62,1 kg. Har inte blivit någon springning eller promenad, men maten har varit bra. Får ta igen motionerandet under veckan som kommersmiley. Vad duktiga ni är alla, inspirerande!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    30 mars 2015 15:12

I dag är det fastedag och efter helgen behövs detwinkVar på tjejfest i lördags och det blev lite vin och smått och gott! 

Har i alla fall varit ute och sprungt 5 km och gått 4 km så det känns skönt. Alltid jobbigt att springa på fastedagarna tycker jag men det är bara att kämpa på. Jobbar 2 nätter nu och sen hela påskhelgen så förhoppningsvis blir det inte en massa mat och godis i helgen. 

• Veteran
    1732 inlägg
    30 mars 2015 16:09

Fasen vad du är duktig Madde!!!!! Borde också ta en fastedag....får nog bli imorgon. Jag har också festat loss hela helgen men ack så gott och onyttigt ha ha ha ...så farligt var det inte utan har gjort hemmagjord vegetarisk sushi och egen LCHF pizza...Nu har vi vänner här på ön i 3 veckor, sååå galet kul men ack vad jobbigt det blir med maten....ja ja jag ska göra mitt bästa. Tränade spinnning på morgonen, intervaller och därefter 1,5 tim benpass med min PT. Undrar om jag kommer att kunna gå imorgon ha ha ha. Nu ska kärleken och jag ut på en PW innan maten, för mig blir det en grön smoothie...är fortfarande mätt efter helgen he he he....kram kram

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    31 mars 2015 22:05

Idag blev det en 4 km springtur, såg i kalendern att det var nästan 2 v sedan sist, vilket är alldeles för länge. Men så blir det ibland, bara att köra igång igen. Idag kikade solen fram och det gör ju livet lättare, på alla plan 😊. Pepp till er alla kämpar! 

• Veteran
    1732 inlägg
    1 april 2015 08:41

Idag ska vi trekka i 7 timmar ute i Akamas, vår nationalpark där vi bor...ska bli galet kul men tufft..vi går en flodskåra och det är bara uppför dvs en del klättring blir det :) Kul kul. Har också bestämt att vi ska åka till Peru i höst för att gå Inca leden och upp till Macchu Picchu...superspännande :) Så nu har jag iallafall ett mål med min träning!

Kram på er!

• 1 april 2015 16:11

Fast man bara har kört i 1½ dag med att fixa både matintag och motion så känns kroppen bättre och lättare.

Idag så blev det en timmes promenad och så ska jag köra ett cirkelgympapass ikväll.

Ha en fortsatt bra dag!smiley

• 3 april 2015 07:14

Godmorgon!

Dagens vikt 85,7 så - 0,3 får väll kännas okej tycker jag.

Nej nu ska jag iväg och jobba ha en skön påsk alla.yes

• På gång
    30 inlägg
    3 april 2015 07:19

Godmorgon på er alla!

56,3 blev dagens vikt. - 0,1, men neråt i alla fall. En riktigt skön påsk till er alla, har ni kommit hem från Blåkulla än? :-)

Glad påsk!!

• Veteran
    1732 inlägg
    3 april 2015 07:38

Åh vad härligt med minus på vågarna tjejer, bra kämpat!!! Här skiner solen och vi har 24° i skuggan....idag har jag realseparty för min bok, whiiiii...ska bli sååå kul och jag har häcken full då det faktiskt är jag som lagar all mat till buffén....hälsosam mat utan gluten och vitt socker....mums! Vi ska ha partyt här i trädgården vid poolen så det blir ett bra drag här hemma i eftermiddag och hela natten lång!!! Skickar er länken om vi vill läsa den...tyvärr kommer den bara finnas som Ebok i början men om ca 4 veckor finns den som en vanlig bok ute i handeln...sedan kommer den ut även på engelska.

I helgen ska jag bestämma mig om jag sk ata mig an ett helt annat bokkoncept...och nästa höst ska min uppföljare Grön Grön Avund komma ut....det är mycket nu ha ha ha.

Nu ska jag iväg och träna crossfit sedan ska jag stå vid spisen och sedan blir det på med festblåsan och skjuta champagnekorkar hej vilt ha ha ha. Kram på er alla och Glad Påsk till er i Sverige. Själva firar vi först Påsken nästa vecka och då firas det ordentligt här på ön! det är nämligen den största högtiden på året!

Stor kram från Medelhavet!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    3 april 2015 11:26

Här är det också minus idag, 61,7 kg. Ha det skönt i påsk 🐣