icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Engagerad
    62 inlägg
    6 mars 2015 07:58

65,2 idag. Går ner 100g i veckan. Men då har jag inte tränat alls. 

Nu är jag dock frisk igen och min lille bebis oxå. Så på måndag kör jag igång med träningen på riktigt!

Min son är nu 5 mån och innan förlossningen vägde jag 80 kg så visst har jag tappat.

Det som behövs nu är träning! Och minus 5 kg till!

Ha en härlig helg!!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    6 mars 2015 08:01

Hej på er! Har helt missat att tråden bytte namn, trodde att den dog ut då det var lite dåligt med uppdateringar en längre tid, så det var en rolig överraskning att snubbla in på denna nu :) Jag hänger gärna på igen. Min vikt idag är 62,4 kg, och jag har legat still länge, något halvkilo upp ena veckan och ner den andra. Egentligen känner jag mig ok med vikten som den är, men eftersom jag anstränger mig och räknar kalorier tillsammans med en fastedag/vecka så är det lite frustrerande att det inte händer mer. Jag har fortsatt med min löpning varvat med promenader. Kul med några nya namn i tråden! Ha en fin helg!

• Veteran
    1732 inlägg
    6 mars 2015 12:19

Åhhh välkommen tebax Cannes, självkart ska du hänga med oss :)

Kramen!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    8 mars 2015 22:07

Välkommen tillbaka Cannes!

Här har helgen varit tråkig, har åkt på influensa så har varken orkat sitta vid datorn eller gå ut och gå. Hoppas att det ger sig snart så jag kan komma igång med löpningen snart. Vädret har varit helt underbart i dag men bara suttit ute en liten stund. 

• Veteran
    1732 inlägg
    9 mars 2015 06:00

Usch Madde, krya på dig!!!

Kram kram

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    9 mars 2015 20:43

Tack, kul att vara tillbaka och få höra lite hur ni har det och hur det går för er :)Men usch för influensa, hoppas du piggar på dig snart Madde! Jag har blivit tokförkyld bara sådär, hoppas den försvinner lika snabbt som den kom. Tänker ta det lugnt och inte springa något tills jag känner mig piggare, tog en promenad förut, kunde inte motstå vårsolen, men känner av det nu. Blir en tidig kväll i säng. Har fastat idag och det känns som en skön start på veckan! Ha det gott!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    13 mars 2015 08:41

God morgon!
    Här står vikten mer eller mindre stilla 61,4 kg. Var ute och sprang en lite runda i går, är så himla sugen på att komma igångwinkMen var skitjobbigt! Kan bero på att jag inte känner mig helt bra utan är så trött fortfarande men som sagt måste komma igång nu. Har ju tänkt springa kanallöpet i år också och det är i början på maj och tider går fort nu!

Pepp!!

• På gång
    30 inlägg
    13 mars 2015 09:00

Madde, jag förstår precis hur du känner dig. Det är likadant för mig. Det går saaaakta, trots att jag är jätteduktig. Jag står på 57,9 så några hekton ner har det blivit. Häromdagen var jag nere på 57,6, men sen hoppade det upp igen. Men det går sakta men säkert åt rätt håll. Och det är ju huvudsaken. Det är lite som när man tränar. 

Men vi kör på och hoppas att det ska gå lite lättare nu när det går mot vår!

• Veteran
    1732 inlägg
    14 mars 2015 08:17

Hej hopp tjejer! Vad ni kämpar, ni är verkligen superduktiga!!! Här är det sommar och vi njuter för fullt. Jag har superstressiga dagar då min bok ska lanseras till veckan....supernervöst. Har skrivit en kriminalroman, Blå Blå Ögon heter den :) Ska lansera 10 böcker om kriminalinspektör Nikki Swahn. Första boken utspelas på Cypern men bok 2 kommer att utspelas i Spanien. 

Jag kör strikt LCHF nu men på måndag ska jag bli striktare...då tar jag bort alla nötter / fröer / mejeriprodukter och charkuterier. Ska formtoppa kroppen och ta några fett%. Så det blir att äta så ren mat som möjligt med periodisk fasta. 

Nu ska jag iväg på ett body pump pass. Ha en skön helg tjejer och kämpa på!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    14 mars 2015 09:00

Lycka till med lanseringen Flodis, det låter så kul med ditt skrivande! Den här veckan var för mig ett bottennapp, har varit förkyld och hängig och inte orkat med mer än måsten. Vägde mig därför inte igår morse eftersom jag känner mig lite tung. Men igår tog jag veckans första springtur, den var ack så kort och tempot lågt, men jag var ändå ute :) 

Madde, hur långt är kanallöpet, är det samma lopp som du sprang förra året? Jag har blivit lite sugen på att ställa upp stadsloppet här i stan, 10 km i juni. Kanske vore bra med en sån morot!