Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Hej hopp alla, jag har haft en bra vecka med mycket gröna juicer och bra mat. Tränar riktigt tufft nu...2 tim / dag 6 dagar / vecka. OCh det är så skönt att se att kroppen svarar bra på träningen! Ikväll blir det BBQ party med våra grannar, kokar revben i Crockpoten och ska unna mig ugnsrostad potatis, mums! Har också gjort egen coleslaw, mums mums! Ligger vid poolen nu efter ett CRX pass och ett crossfitpass på 1,5 tim...mina muskler är nu galet trötta ha ha ha. I eftermiddag ska vi ha vattenpolo turnering i poolen, grannens är uppvärmd 30°!!! De lär vinna för jag har sådan galen träningsvärk i mina armar..kan knappt lyfta dem he he he...Nu ska jag skriva ett par timmar, har fått sådan galet bra feedback på min bok Blå Blå Ögon och nu hoppas jag att jag kan skriva klart min uppföljare Grön Grön Avund så den kommer ut i jul :) Älskar att skriva och hitta på bra stories och den här blir riktigt bra!!! Kram om en skön helg alla!!!
Låter härligt Flodis
Här blåser det kallt i dag och inte alls skönt ute.
Har sprungit flera gånger den här veckan och även klarat av milen. Ska försöka springa milen 2 gånger i veckan fram till kanallöpet. Det är inte många veckor kvar. Men tycker fortfarande det är skitjobbigt! Väntar till man kommer till den där känslan som dom säger att det är skönt att springa
Vågen står stilla och har inte kört 5:2 nu när jag springer mera, får se om jag tar upp det igen till sommaren eller kanske till hösten.
Nu väntar jobbhelg igen!
Pepp
Mittsätt du fixar 5 kg till midsommar!!
Tack Madde!! Spring på, snart blir det gött!!
Wow, blir peppad när jag läser hur du tränar Flodis, måste komma igång själv. Tränade jättemycket tidigare, bodde i Malmö då, var så där supervältränad, sen flyttade vi för snart 8 år sedan till en mindre ort, och dels är träningsutbudet betydligt mindre, sämre tider och färre pass. Dessutom sitter jag i bilen 3 timmar om dagen för att komma fram och tillbaka till jobbet, så det blir inte så mycket tid över. Och nu finns det inte en muskel i min kropp känns det som, inte någon vältränad i alla fall. Men kommer att flytta tillbaka till Malmö under året, så jag hoppas komma igång igen. Kanske inte som tidigare, men lite grann i alla fall.
Och jag älskar också att skriva. Men tyvärr har jag aldrig kommit så långt som du, att skriva på allvar. Din bok ska jag läsa så klart! Håller på väldigt mycket med servettbrytning, kreativa bordsdukningar och sådant, och har väl en plan att ge ut en trevlig bok i det ämnet, får se om det blir av. Hade varit jättekul!
Kram och trevlig helg på er alla!
Vad kul att du blir pappad Wimzy och du ska veta att för 5 år sedan hann jag knappt att träna något alls då jag också var fast i ekorrhjulet med att driva eget bolag och ha anställda som krävde sitt....men sedan blev både jag och min man less på att jobba 60-80 tim / veckan ( han hade också eget bolag med massa anställda ) så när vi fick chansen att sälja av företagen så gjorde vi det och flyttade till Medelhavet och värmen istället. Ångrar inte en sekund att vi tog det steget!!! Nu tränar jag som sagt mycket för att min kropp och jag mår bra av det + att det är socialt. Så jag har gått från en soffpotatis till ett träningsfreak ha ha ha. Sa kan jag kan du!
Ta tag i ditt skirvande vettja, en underbar kreativ värld och jag älskar det! Har kommit igång riktigt bra med min andra deckare och det är såå kul att vara kreativ igen då de senaste året mest har bestått av redigering. Så nu får jag hitta på intriger och mord blandat med lite kärlek och hopplöshet!!!
Igår spelade vi vattenpolo med grannarna, galet kul och givetvis vann vi tjejer över killarna!!!! Strax ska jag iväg på ett gammalt hederligt bodypumppass och sedan ska jag ta träningsledigt resten av helgen!
Madde, grymt impad av dina löprundar!!! WOW vad du kämpar!!!!
Pepp på er alla!!!!
Godmorgon på er alla!
55,4 kg idag. Nu är det nära, en eller två veckor till hoppas jag, sen är det dags att försöka hitta balansen istället. HInna komma igång med lite träning hade varit superbra, men det får väl vänta lite, svårt att få tiden att räcka till.
En riktigt trevlig helg på er alla!
61,4 kg idag, så några hg ner 😊
Grattis wimzy!
Ha en toppenhelg!
Vad duktiga ni är! Jag står still. Men snart lossnar det hoppas jag. Ska träna strax iaf.
Jag tränar på som 17 som vanligt ha ha ha. Kör 2-3 pass om dagen och idag har det blivit CXWork, Crossfit och ikväl blir det bodycombat, Sååå härligt! Har juicat nästan hela veckan och man känner sig såå fräsch när man dricker dessa hemmagjorda juicr på massa nyttiga grönsaker och bär, mums!
Idag blir det ett skrivpass i solen vid poolen och i helgen blir det en massa bus med våra vänner.
Vad duktiga ni är allihopa, ni är nääära er målvikt nu. Galet härligt eller hur? Till sommaren och allt!
Kram på er och trevlig helg!