icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Engagerad
    62 inlägg
    2 maj 2015 11:17

Välkommen elindh!! 

Gör precis som du Flodis, byter ut socker mot raw food. Gjorde chokladmousse på dadlar och avokado bl.a. igår. Ungarna slök den! Gjort glass på hallon och yoghurt som oxå var poppis. Känns extra bra när barnen är med på tåget, inget mer raffinerat socker till dem!!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    2 maj 2015 11:24

Vågen står still denna veckan också.

Vi verkar vara på samma våglängd Madde :) Satte också längdrekord igår gällande springandet, för mig blev det 11 km, så nöjd efter! Kan inte heller påstå att jag direkt kämpar för att gå ner just för tillfället, mer att hålla mig här där jag är. Och jag vet att om jag håller igång mitt springande och fortsätter att äta på det sätt jag gör nu så funkar det.

Som vanligt låter det urhärligt med ditt Cypern-liv Flodis :)

Ha det fortsatt bra i helgen alla duktiga!

• Veteran
    1732 inlägg
    2 maj 2015 12:46

elindh välkommen till vår grupp. Vi väger oss på fredagar och jag behöver din vikt idag så jag kan skriva in den. 

Pepp på dig och läs gärna lite gamla inlägg här för att inspireras!

• Nykomling
    8 inlägg
    6 maj 2015 11:53

Hej!

Jag joinar gärna er! :)

Väger 71 kg idag & har en ganska rund mage men det ska ändras :)

• På gång
    30 inlägg
    8 maj 2015 07:20

Hej på er!

Idag hände det. 55.0 kg! Mitt mål är nått! Härligt! Jaha, och nu då? Nu gäller det att få en balans. Man och min vuxna dotter säger att det är för mycket, och det kan jag nog hålla med om. Men jag ville nå målet eftersom jag hade satt det. Men kring 56, 57 kg är nog lagom. Man kan kanske pendla där emellan. Nu ska jag hitta ett bra sätt att inte gå upp. 

Träna är en annan målsättning nu, så att man kan få kroppen lite mer trimmad. Tiden är mitt stora problem. Parallellt med jobbet jag pendlar till driver jag hotell och restaurang tillsammans med min man (vi har personal så klart, men en del jobb blir det i alla fall), 2 barnbarn och ett stort sy-intresse, så är det svårt att få tid över till annat. Men jag siktar på att komma igång till hösten. 

Ha en härlig helg allihopa! Här blir det en härlig majdag, solen skiner från en klarblå himmel hoppas att ni andra har lika fint väder. 

• Veteran
    1732 inlägg
    8 maj 2015 09:51

STORT GRATTIS WIMZY!!! Nu gäller det som du äger att hitta balansen så du inte trillar dit, svårare än vad man tror men har du tagit dig hit ska det inte vara några problem.

Hur går det för er andra?

Jag är precis hemkommen från ett galet tufft crossfitpass och det var äckligt svettigt ha ha ha. Numera vaknar vi och har 28° i skuggan om morgnarna och över 30° på dagarna- härligt härligt men galet svettigt på gymmet fastän AC:na får jobba häcken av oss- tur att man inte är en AC ha ha ha.

Idag blir det beachhäng och härliga dopp i havet + några dopp i poolen, det är skönt, nästan 25° i vattnet. Ska också skriva ett kapitel på min nya kriminalroman Grön Grön Avund...så kul att vara kreativ igen och skapa skruvade typer *ler stort*

Igår hade jag en juicedag idag ska jag göra egna sushi på stekt blomkålsris, gurk- och morotsstavar, pepparot och avokado. Egen inlagt ingefära på det och lite soya, mumsfilibabba och sååå enkelt at göra + mkt godare! Har ni testat? OM inte gör det ni kommer inte ångra er!!!

Kram kram om en härlig helg!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    8 maj 2015 12:39

Grattis Wimzy! Ja det svåra är att hitta balansen och inte trilla tillbaka. Dit har jag nog kommit med min löpning, sen måste jag hitta det på vintern också då jag lätt tappar fokus och blir lite latcheekyHar en crosstrainer hemma som SKA användas i vinter istället för löpningen.

Vågen stannade på 60,8 kg i morse, pendlar mellan 60 och 61 men vill så gärna se 5:an. Sen har jag inte besträmt slutvikten riktigt än men  kan tänka mig att ligga mellan 56-58 kg.Skulle vara kul att komma dit till midsommar!

Låter härligt och gott flodis! Här är det storm och inte alls skönt ute! Vill verkligen ha vår nu men det är inte många dagar det har varit skönt, spöregn eller blåst känns som det är jämt just nu.

På söndag ska jag springa kanallöpet. Kul! (eller vet inte om jag jag kan påstå att det att kul att springa änwink) Men vi är 8 stycken som ska springa i år så det är kul att flera har hängt med av mina.

Nej nu ska det bli en promenad i blåsten med hunden!

Pepp och ha en skön helg!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    8 maj 2015 18:53

Grattis wimzy!!

Ingen nedgång för mig, har inte varit nån bra vecka. Ingen katastrof eller så, men maten sådär och bara promenader, ingen löpning sedan helgen. Får tas igen i helgen 😊 

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    11 maj 2015 16:16

I går sprang jag kanallöpet, gick ganska bra. Sista km var skitjobbigt då man springer genom staden på asfalt och uppförbacke!! Men tog mig i mål i alla fall. 

I dag har det bara blivit promenad och ladda inför nästa veckan då det är blodomloppet!

Ha en bra vecka och hoppas vi får se lite sol!smiley

• Engagerad
    62 inlägg
    17 maj 2015 20:43

Hej, hur går det för er?

Här börjar det äntligen hända lite. Väger 63,7 nu och har äntligen kommit igång med träningen, känns så skönt!!

Börjar komma i mer gamla kläder nu, så skönt! Har slutat amma och har lagt in en fastedag i veckan. Nu känner jag mig mer som mig själv. Bröllop på lördag och då ska jag va snygg ;)

Kram på er!