Utmärkt medlem
670 inlägg
Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!
Sånt är verkligen roligt, särskilt när fler engagerar sig och hjälper till. Det leder förhoppningsvis till mycket pengar också, så att de som behöver hjälpen kan få den. Känns det rätt så springer du en mara, och då blir det av rätt anledning. Annars är det rätt att låta bli. Så oavsett hur du gör blir det rätt :-) Gonatt!
Jag var nere vid glasburen ikväll igen för att springa en runda (efter min löpträning) men det var kö fram till stängning!! De har redan, efter halva tiden, fått in målsumman på 100.000 kr! Folk drar folk och det var som en samlingplats både inne och utanför buren där man pratade både musikhjälpen och löpning. Det ger ringar på vattnet och alltfler verkar vilja profilera sig genom att sponsra och skänka pengar. Tydligen så har Marathonet nämnts i musikhjälpen (P3 och SVT) idag och tidningen (HD) har gjort reportage som även finns filmat och utlagt på weben. På lördag kommer tydligen några av dragplåstren Anders Szalkai och Mustafa ”Musse” Mohamed. Utöver detta finns en auktionsida på deras hemsida där man kan buda på allt från tröjor till en hel weekend i samband med Helsingborgs Marathon där flyg, hotell och startplats med startnummer 1 ingår. Inte illa va :-) *Pepp!*
Se livesändning på http://www.helsingborgmarathon.se/musikhjalpen/livefeed/
Var på sista löpträningen innan juluppehållet :) Det var intervaller med styrketränings pausar, och jag kom fram till att tar jag i så mycket som idag så måste jag skaffa tena. Men det var riktigt roligt för det känndes som jag änligen är på G och orkar igen. Vi fick ett jul schema för de tre veckor som vi har uppehåll som jag ska göra mitt bästa för att följa.
:-) Kul att höra SuperK. Jag kan konstatera att Tena hjälper för jag har inte haft problem med droppar sedan dess! :-) Om jag tränat mildare, blivit starkare eller vad det beror på vet jag inte (psykiskt kanske :-)) men det funkar i alla fall och det är jag ju glad för. Jag tog en paus i löpträningen idag. Jag har sprungit så mycket i veckan, nästan varje kväll (inkl i hbg marathons glasbur för musikhjälpen), och idag hade jag lite annat att fixa med.
Det kan vara en blandning av alltihop :-) Jag är glad att jag är igång igen, det kanske inte går så fort men jag är igång. Det är det som betyder något.
I dag var planen att jag skulle ut och springa (eller på gymmet) men jag åkte och köpte en julklapp i stället :) Det blev nya joggingskor till mig själv, vinterskor med broddar. Så imorgon hoppas jag att jag kan gå till jobbet. eller kanske ta min joggingtur, våran tränare har ju planerat in en lugn tur på torsdagar.
Vilken bra julklapp! :-) Den hoppas jag du har mycket kul med :-)
Vet inte riktigt vad som hände idag, men kände att jag hade bra tryck i benen idag, och dessutom börjat ändra lite smått på min löpteknik även fast det kommer dröja länge innan man känner sig bekväm med ändringar... Men sprang idag mitt bästa inofficiella 10 km lopp på 42:25 min Bara hoppas man kan utväcklas nu under vinterträningen! Hoppad det går bra för er andra också...
Wow! Grattis DYR! Vilken kanontid! Jag är igång igen, det är jag nöjd med. Äntligen börjar det flyta som det gjorde i somras, före ultran. Jag är inte riktigt tillbaka där än men det kommer, det känner jag nu. Nu ska vintern användas för att bygga en bred bas, mycket uthållighet och styrka så jag har något stabilt att bygga fart på!