Utmärkt medlem
670 inlägg
Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!
Det är aldrig så skönt att duscha eller bada som efter ett pass ute, särskilt om det är lite svalt och man blir lite frostnupen. En bättre krydda från man leta efter, mat är nästan aldrig så gott som efter ett väl genomfört pass :-) Man ångrar ytterst sällan ett pass man genomförde, men åtminstone brukar jag gräma mig för de pass som aldrig blev av! Jag vet inte hur det är med dig Mait, men jag tar hellre ett pass ute än ångern att jag blev inne.
Tack LadyG. Du har så rätt, man ångrar inte ett genomfört pass, speciellt om det är lite motigt och skitväder. Då känner man sig tvärtom nästan lite stolt och duktig som gav sig ut i alla fall. Och då är det som sagt extra gott att ställa sig i duschen. Jag behövde den peppingen. Jag kommer nog inte ut ikväll ändå, men imorgon, då..!
Har man väl kommit ut och kommit igång så blir det lätt att man springer (eller tränar) längre än man trodde innan man började :) Det blir så skönt sedan
Då jag promenerar mycket nu tar jag alltid på mig löparkläderna när jag ska promenera. Faller andan på är det bara att springa lite, gör den inte det så är det inte hela världen 😊
Behöver lite hjälp med intervaller. Har varit förkyld och sjukskriven för stress men har börjat springa igen (tycker jag börjar om hela tiden...). Ska sajt försöka mig på ibtvaller. Gillar det inte men knaske för att jag inte gör rätt. Har någon av er tips på enkla men effektiva intervaller. Ska vara snälla mot knä och behinnor.
Ja! Äntligen ett träningspass som jag klarat utan att ha ont i fötter, eller ben. Jag har aldrig sprungit så bra på träning. Men nu blir det egenträning i 2 veckor å jag får se hur det går :)
Pepp på er! Efter världens längsta förkylning, eller vad det var som fanns i kroppen, är jag nu tillbaka i löpspåren. Det är underbart att kunna komma igång igen. Men jag känner som du Ewa att jag börjar om hela tiden. Men peppar-peppar så känns knäet okey. Hoppas det fortsätter så här bra utan ont.
Idag är jag så nöjd! Jag var med i spring in våren "vårrusetloppet". Ett lopp som utan föranmälan efter vårrusetbanan här Umeå. Jag sprang fortare än jag gjort någon gång! Jag sprang på 8 km/h och jag brukar hålla mig till 6-6.5 km/h när jag springer snabbt. I påsk har jag sprungit nästan varje dag och mest i backar och lera så det var betydligt enklare att springa på asfalt och nästan plan mark :)
Härligt! Bra jobbat! :-) Det lönar sig att kämpa :-)
JA! Nytt rekord :) klarade blodomloppet på 4 min snabbare än i fjol. Nu hoppas jag att trende håller i sig till vårruset nästa vecka