Utmärkt medlem
670 inlägg
Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!
Vad har du för träningsprogram SuperK?
Jag fick fram något liknande när jag tänkte testa ett träningsprogram i PolarPersonalTraining.
Under våren har jag användt 10K Runner och nu har jag precis börjat på 10K Forever. I det senare är det omväxlande intervallträning och längre lugna joggingpass. Det passar mig perfekt!
Jag tränar efter runkeepers program för att jag ska klara milen på 65 min. Tror att mycket av träningen nu i början är för att jag ska få sträckan och tiden i kroppen (men jag har aldrig haft problem med att springa en mil eller att springa ett par timmar men det går inte fort)
Nu har jag kommit fram till lugna pass som avslutas med intervaller varvat med bara lugna pass och långa pass som endera är lugna eller lite snabbare.
Jag kör mest för att komma ut och göra något annat än bara springa en runda på elljusspåret här och för att förhoppningsvis förbättras lite.
Håll tummarna för att jag kommer ut på en runda imorgon!
Det kanske rullar på nu, det känns så. Hoppas jag får vara hel i fortsättningen nu
Klarat av 2 pass i helgen och lyckades nästa springa nog sakta ett och nog fort ett :)
Det känns att det går frammåt för nu håller jag mitt tidigare 5 km tempo även på 9 km men än är det en bit kvar. Får kämpa på
Det är ju tydligt bevis på att du gör rätt SuperK
Är det din vad som spökar fortfarande LadyG?
Jag trodde väl aldrig att jag skulle orka jogga en hel mil i sträck, men det gör jag!
Det blev tom 11 km i söndags och då var det bara de första 5 minuterna som bestod av rask gång.
Det roliga var att jag höll ett ganska jämnt tempo hela tiden. Snittet blev 7:35.
I går och idag är det bara hundpromenader som gäller, men i morgon står det intervallträning på schemat
Heja gittan52!! Bra genomfört och klokt med uppvärmning först!
Nu har jag inte ont, men jag har lärt mig den hårda vägen att inte blåsa faran över förrän jag rebahtränat ungefär dubbelt så länge som jag faktiskt tror behövs. Så jag fortsätter rehabträna ett tag till, trots att det inte känns som att det behövs längre.
Imorgon åker vi hem till min pappa ett tag, så då kan det bli lite si och så med långa pass. Men det jämnar ut sig för jag tror jag stukade foten när jag stod på öronen idag... Men jag hejar ivrigt på er andra i alla fall, även om jag möjligen inte kan springa själv på ett tag. Vi får se hur det blir.
LadyG, Hur brukar du lägga upp ett långpass? Är ni många som springer tillsammans? Har ni sett ut en bana i förväg så ni vet hur långt ni ska springa? Kollar ni även in var ni kan fylla på vätska och ev. mat (vet att du skrivit nåt om att ni stannar till på en mack och tar korv och en snickers :-))?