icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Pepp-tråd Löpning

Utmärkt medlem
670 inlägg
10 juni 2012 09:53

Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!

• Veteran
    3541 inlägg
    27 juli 2014 12:47

Jag har precis sprungit min första 30 km! Jag är så nöjd! Det känns så bra.

Tänk så olika det kan kännas från gång till gång. Förra helgens långpass kändes mycket värre, trots att det är lika varmt. Fast vi sprang mer i skugga och det fläktade mer idag.

• Veteran
    7565 inlägg
    27 juli 2014 14:21

Härligt att läsa om din löpning Mait smiley

Jag längtar så tills jag kommer igång igen, även om det då "bara" handlar och jogging. En envis hosta och nu också onda bihålor sätter stopp.

• Veteran
    1448 inlägg
    27 juli 2014 15:02

Heja Mait! Du är så grym du.
    Får se när vi kan ta vår glassrunda, har inte blivit mycket jogging för mig sen varvet så vet inte hur jag orkar så långt än.

• Veteran
    2214 inlägg
    27 juli 2014 17:26

Jag skulle sprungit 12 km idag men strejkade.
    Var på gymet i stället och sprang på löpbandet. Jag blev svettig redan när jag bytte om :)
    Jag sprang 4.5 km men ganska fort om man jämnför med när jag springer ute.
    Det är första gången jag fått torka av golvet för det varit en pöl under maskinen när jag tränat.

• Utmärkt medlem
    670 inlägg
    28 juli 2014 10:04

Hej alla 😊

Länge sedan jag tittade in här. Sommar och sol men allt för varmt för min smak. Enda träningen som jag orkar med är löpning på morgonen. Avslutar med ett dopp i havet och sedan hem till lilla familjen och äter frukost. 

Jag var ju sjukskriven i början på året. Detta gjorde att kroppen min inte orkade lika mycket som jag önskade. Min medicin hade även den mindre roliga biverkningen "aptitökning" så nu när jag äntligen slutat med tabletterna behöver jag springa av mig ett par kilo. Men vad gör det när man i grund och botten mår bra 😊

Själv har jag två veckor kvar innan jag börjar jobba igen. Jag hoppas på mycket löpning och lata dagar 👍

• 28 juli 2014 13:36

Hej!

Jag hör inte hemma här bland er veteraner på löpning, men behöver lite hjälp. Körde min första runda någonsin, 5 min gång och 1 min löpning. Det var knappt jag klarade av det. Det var så jobbigt trots att jag tog det lugnt. behövde verkligen de där 5 min till att återhämta mig. Är van att powergå och håller en ok fart, men detta var rent fördj...Tappade modet och kände att detta kanske inte är rätt grej för mig. Är det så att vissa inte kan lära sig detta med löpnig?

• Veteran
    1448 inlägg
    28 juli 2014 15:23

Det kanske beror på värmen Sessa?

• Veteran
    5951 inlägg
    28 juli 2014 15:38

Håller med lflickan, det kan mycket väl vara värmen som tog ut sin rätt. Dessutom är det jobbigt de första passen, innan kroppen fattat galoppen s a s. Det blir bättre med tiden, jag lovar! Det kanske inte känns så, men det blir verkligen det. Stressa inte i början bara, utan ta det lugnt. Du kanske ska gå 6 minuter istället nu när det är sommarvarmt ute, och springa 1. Ge dig inte på för långa rundor heller i början, utan tänk på att benen är ovana, även om du powerwalkat mycket så är löpning en helt annan grej.

Jag tycker det är jättetufft att våga ge sig på löpning mitt i smällvarma sommaren! Modigt!

Har du någon badplats på rimligt avstånd du skulle kunna jogga till? För det är jätteskönt att bada mitt i passet, eller åtminstone blöta ner sig ordentligt, innan man fortsätter nu när det är så varmt.

• Veteran
    3541 inlägg
    29 juli 2014 23:37

Jag håller med - ta det lugnt i värmen och gärna flera korta distanser med ett lockande mål.

För mig blev det drygt 8 km med de nya skorna på löpbandet idag igen och nu har jag bestämt mig - jag behåller dem. Idag stoppade jag i mina vanliga inlägg (de som bl.a. gör att foten inte rör sig så mycket i skorna), och jag kände inte av något antydan till skav. Det kändes faktiskt helt okey fast jag redan har skoskavsblåsor sedan långpasset i söndags.

• 30 juli 2014 22:33

Tack för uppmuntran och tips. Har nog för höga krav på mig. Ska ut imorgon och då försöker jag med 6 min återhämtning. Ska även tänka på att ge det tid. Tack än en gång.