icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Pepp-tråd Löpning

Utmärkt medlem
670 inlägg
10 juni 2012 09:53

Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!

• Veteran
    5951 inlägg
    30 juli 2014 23:02

Jag håller tummarna för dig Sessa, ta det piano så ska du se att det lossnar förr än du anar!

• Mycket engagerad
    133 inlägg
    1 augusti 2014 12:52

Jag håller oxå tummarna för dig sessa och är övertygad om att du kommer klara det!

Nu har jag en liten fråga angående mig, har en rotfylld tand som krånglar då och då, i veckan har jag haft riktigt ont, löpturen i onsdags var en plåga då varje steg smärtade i tanden för att inte tala om bultandet efteråt. Ringde gaddis och fick en tid tills idag på morgonen, var ute och sprang igår  oxå och då gjorde det inte lika ont. Var hos gaddis imorse och tog röntgenbild som visade var under tanden, fick penicillin utskrivet och planerad utdragning av tanden i september. Nu till frågan, kan jag springa ändå? Medan jag äter penicillin? Har ingen feber. Men har hört att just tandinfektioner kan vara lite farliga för hjärtat? Eller är det lugnt så länge jag inte har feber? Har ett så skönt flow i min löpning nu så vill inte gärna skippa några pass..

• Veteran
    5951 inlägg
    1 augusti 2014 13:51

Jag hade nog vilat om något av följande förelåg:

* Smärta

* Feber

* Trötthet/allmänpåverkan ("Sjukdomskänsla i kroppen" )

Men jag hade sprungit, fast lugnare och på lägre ansträngningsgrad, om jag inte kan svara ja på någon av ovanstående.

Jag förstår ditt dilemma fullständigt, hoppas du får rätsida på tanden!

• Veteran
    5951 inlägg
    2 augusti 2014 08:30

Håll tummarna för att långpasset blir bra idag, det är sista före tävlingen!

• Veteran
    2214 inlägg
    3 augusti 2014 18:19

Jag gjorde ett långpass idag 16.7 km men det blev segt i slutet för efter 13 km var mitt vatten slut och min energidryck (mammas svartvinbärssaft).
    Då vätskan var beräknad till 13 km så hade jag ju tänkt rätt om jag varit hemma när mitt träningspass var klart men jag var ju tvungen att ts mig hem med cheeky.
    Var ut och vadade i havet 2 gånger så jag klarade mig rätt bra ändå. men det känns i mina ben.

Lite störande att min mp3 hängde sig och jag klarar inte av att öppna den igen så jag får nog åka in till affären och be om hjälp. 17 km utan musik är lite tråkigt.

• Veteran
    5951 inlägg
    3 augusti 2014 20:37

Bra jobbat, särskilt utan mp3:an! Tufft att springa med bara sina egna andetag som sällskap!

• Mycket engagerad
    133 inlägg
    10 augusti 2014 12:38

Jag har helt vant mig av med att ha musik när jag är ute på mina rundor, höll ju på att bli överkörd när jag lufsade fram i mitten av grusvägarna och inte alls hörde att det kom upp en bil bakom mig.. :D

Penicillinkuren har ställt till lite problem med träningen, har blivit några ofrivilliga turer ut i blåbärsriset.. :/

Nu till min fråga, är det någon har som provat att springa i någon av on cloud sortimentets skor? Är lite nyfiken på att prova dem..

• Veteran
    7565 inlägg
    10 augusti 2014 13:43

Idag testade jag igen. Har inte joggat sedan 18/7 pga av envis hosta. Det var inte många minuter jag orkade jogga i sträck. Så nu är min tanke att backa tillbaks till 10K Runner och hoppa in någonstans i mitten av programmet där det fortfarande är intervaller lätt jogg/gång som gäller. Dumt att ta i allt för mycket, känner jag.

Fyra veckor kvar till Tjejmilen  surprise

• Veteran
    3541 inlägg
    10 augusti 2014 22:48

Usch vad tiden går fort när man har roligt. Nu är semestern slut och jag har varit bortrest och inte fått till någon långrunda på över en vecka - och det är bara en månad kvar till Marathon!!! Hjälp.

Behöver gott om pepping, känner jag.

• Veteran
    5951 inlägg
    11 augusti 2014 09:45

Ta det lugnt Mait, på en vecka hinner du inte tappa något. Dessutom hinner du med åtminstone tre långpass till innan det är dag, du har ju en månad kvar! Det kommer att gå fint, ta det piano bara i början. Dra inte iväg för fort :)