Utmärkt medlem
670 inlägg
Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!
Jag hoppas du håller dig frisk!
Det känns inte roligt att tränat och sett fra emot en tävling och sedan bli sjuk så att man inte kan göra sitt bästa :(
Jag hoppas fortfarande på att jag ska kunna ta mig milen på söndag, men det blir nog bara lätt jogg eller promenad.
Men det är nog bäst att jag känner efter riktigt och väljer soffan om kroppen säger så (är dålig på att höra på den).
Tack!
Det känns bra att höra.
...bara en vecka kvar...
Så här dags nästa lördag är jag ute och springer min första Marathon. Hisnande tanke.
Jag såg i ett reklamblad att de har extrapris på rödbetsjuice. Rödbeta sägs ju öka syreupptagningen till musklerna och bra inför löptävlingar. Så det passar ju bra inför marathon. Jag har aldrig provat rödbetsjuice och nu ringer orden "prova inget nytt" i öronen. Men....
Jag äter gärna vanliga kokta rödbetor. Vore det något att tärna ner i gröten innan marathon nästa lördag? Hur mycket bör man förresten äta för att få nämnda effekt med extra syreupptagning, och gör det så stor skillnad för en motionär som jag? :-)
Du vill nog läsa den här länken på jogg , http://www.jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=7803 den kan ge dig alla svar på rödbetor som är intressanta :-)
Tack LadyG. Mycket intressant läsning. Verkar dock inte smaka något vidare. Har du provat och kännt av någon positiv effekt på långlöpning?
De allra tydligaste effekterna jag märkt av är att jag får skrämselhicka när jag går på toaletten
Annars tycker jag nog att jag inte märker så jättemycket, bortsett från att det smakar rävgift
Okey :-D
Jo, nog får man en smärre chock när man ser urinfärgen. Jag tycker att sallad på bladspenat, kokta rödbetor och chevré/fetaost (+ rostade pinjenötter) är rätt gott. Men har nog svårt för att tänka mig smaken på rödbetsjuice. Får se om jag vågar prova.
Jag såg att du sprungit tjejmilen. Dottern sa att hon gärna vill springa det med mig nästa år. Det blir ju en bra utmaning för henne som nyss börjat springa. Kul! Finns det någon lägsta ålder för att få vara med på Tjejmilen?
Rödbetsjuice smakar som jordkällare luktar :-)
14 år måste man ha fyllt för att få springa Tjejmilen, det är ju en perfekt grej att göra ihop!
Jag tänkte springa Umemilen idag men då jag hostar och är allmänt kraslig så får jag satsa på Dryga milen i Oktober i stället :P
För vist bör jag klara ett millopp i år (om jag blir frisk)
Perfekt. Då kan vi springa det ihop nästa år.