Utmärkt medlem
670 inlägg
Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!
SuperK, det tycker jag absolut att du borde greja :-)
Härligt Mait, kul också att dottern är intresserad!
Sprang Malmö Midnattsloppet igår. Skulle sprungit med mannen men han blev sjuk. Hittade en kompis att springa med. Hon springer lite saktare nämligen vilket passade då jag har ont i höften. Vi hade det trevligt under loppet, sprang och pratade en del. Skönt att bara njuta av ett lopp och inte pressa sig som jag gjorde på MalmöMilen (och kroknade totalt). Ökade farten km för km och vid 8 km sprang jag ifrån henne och sista km gick i 5:22 tempo! Spurtade in i mål och hade t om krafter kvar för att sedan jogga de 3 km hem i natten 😊 Tiden blev lite snöpligt 1:00:08! Men vad gör det - det var hur kul som helst! Höften känns idag och nu blir det nog (!??!) löpuppehåll tills ensjukgymnast fått ge sin dom. Det och coreträning, foamroller och övningar för löparlnä/höft vilket jag misstänker att det handlar om 😥
Mait: marathon häftigt, lycka till och glöm inte att njuta 😱 har sagt att jag ska göra det innan hag fyller 50! Och helst då i NY. Fyller snart 45 så man får väl börja träna och spara... 😃
Bra jobbat Ewa.
Jag började träna så smått till denna utmaning för ett år sedan. Då startades nämligen en löpargrupp med siktet på Göteborgsvarvet och Marathon. Mitt mål var då att springa Göteborgsvarvet = halvmara, eftersom jag fått det i present. Sedan löpte det bara på och till slut var jag den enda i löpgruppen som inte anmält mig till Marathon och jag tvekade in i det sista. Så vi får se hur det går. Kommer du och hejar?! :-)
Mait: det är väl i Gbg? Bor i Malmö 😥
Nej, det är Helsingborg Marathon. Inte så långt från Malmö, alltså.
Oh, vad ska jag göra.... *urk* Jag är så matt och mår så illa. Misstänker att det går kräksjuka på jobbet (en till som mådde dåligt idag), och jag vill inte ha det här just nu!
Jag som gör ALLT jag kan för att hålla mig frisk nu. Åt chiligryta ikväll för att döda alla baciller och få i mig extra vitlök, chili, lykopen och annat nyttigt. Men hade ingen aptit. Åt mest för att jag måste och nu mår jag inte bra. Skulle sprungit en liten runda idag men jag har inte orkat. Hur ska det gå...?
Jag vilar idag (finns inget alternativ när jag knappt orkar ha laptopen i knät ens) och tar en sista joggingtur på torsdag inför lördag...
*hjälp*
Blä. Jag vill inte bli sjuk.
Nu ska jag sova mig frisk. Imorgon har jag tänkt mig en sista lugn skön kort löparrunda med löp-gänget inför lördagens marathon. Godnatt.
Den stora utmaningnen är att hålla sig frisk. ..
Synd att inte Marathon låg för några veckor sedan. Då var jag i bättre form.
Bara jag inte har ont i halsen i morgon. Då springer jag inte så långt...
Fick tips om en spray som ska lindra snabbt och ev. förhinda förkylning.
Håller tummarna för att det är helt vanliga marathonnerver du lider av!
Lycka till!!