icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Pepp-tråd Löpning

Utmärkt medlem
670 inlägg
10 juni 2012 09:53

Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!

• Utmärkt medlem
    670 inlägg
    26 december 2013 14:20

Hej alla Längesedan jag var här. Just nu är det väldigt lite löpning då jag innan jul fick stanna hemma från jobb pga av yrsel. Antagligen stress då alla prover var ok och inget utfall på kristallsjuketestet. Överbelastad helt enkelt! Hoppas det försvinner under lovet!

• Utmärkt medlem
    670 inlägg
    28 december 2013 23:09

Första rundan på länge idag! Gick först ca en timme och fick sedan lite "feeling" och byte om och sprang 3,5 km. Inget fel på flåset men kändes i knäna lite granna.

• Veteran
    5951 inlägg
    29 december 2013 11:36

Härligt :-)

• Veteran
    1448 inlägg
    29 december 2013 12:38

Ni som är erfarna löpare här. Det där med puls, jag får inte upp min puls särskilt högt när jag springer, eller joggar som många skulle kalla mitt tempo i. Tycker ändå att jag har hyfsad kondition. Syreupptagningsförmågan vid ett cykeltest visade på rätt bra värden ändå. Tydligen har jag lägre maxpuls än 220-åldern. Men alla de där hänvisningarna med att träna i olika procent av ens maxpuls blir helknas för mig. Har inte fått upp min puls i mer än 165 typ. Vet inte hur jag ska träna löpning på bästa sätt. Några tips någon?

• Veteran
    2214 inlägg
    14 januari 2014 07:17

I går hade vi första träningen efter jul. Det var intervallträning och jag klarade av dem riktigt bra :) Håller nu (enligt tränaren) ett tempo så jag ska klara 5 km på under 30 min. Det är ett av mina mål att klara. Men så trött jag var efter alla 10 intervaller (2 min löpning och 1 min joggvila)*10

• Veteran
    5951 inlägg
    14 januari 2014 09:23

När jag springer med låga glykogendepåer eller är nedtränad brukar pulsen vara notoriskt låg. Sover du som du ska? Äter du ordentligt, lflickan? Heja SuperK! Bra jobbat!

• Utmärkt medlem
    670 inlägg
    14 januari 2014 13:40

Är nu sjukskriven. Jag mår som bäst när jag promenerar eller springer, då känns yrseln inte så mycket och hjärnan mår bra av att jag blir trött. En timmes promenad idag och 30 löpning.

• Veteran
    5951 inlägg
    14 januari 2014 13:42

Hoppas du repar dig fort Ewa1969! Skönt att du har motionen att falla tillbaka på, att det får dig att må bättre! Pepp!

• Utmärkt medlem
    670 inlägg
    14 januari 2014 16:13

Ja faktiskt 😊 hoppas jag kommer att orka fortsätta springa men gå är bättre än inget.

• Veteran
    3541 inlägg
    14 januari 2014 17:12

Åååhhh, jag behöver lite löp-pepping... *hjälp* Vill komma ut och springa idag men orkar inte. Kroppen känns tung och jag mår inte helt 100, men det kan vara latmasken som kommit för nära... Jag har varit nästan två veckor i fjällen och varit aktiv varje dag, inte med löpning dock utan skidor, men nu känns det som om proppen gått ur och jag blivit lite för bekväm. Vädret lockar ju inte heller (vilket inte bekymrat mig så mycket tidigare, men nu känns det motigt). Puh