icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Sommarracet 2011

Mycket engagerad
286 inlägg
19 juni 2011 22:21

Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!

• Veteran
    2381 inlägg
    5 juli 2011 10:18

Man kan ju krydda sånt själv, helt klart :) Oj, över 2 timmar? Jag räknar inte så.. haha, räknar bara passen var för sig. x) Idag blir det indoor walking, och jag ser halvt fram emot det, brukar vara pissjobbigt men jag ska klara det galant och med mjölksyra på slutet. ;)

• På gång
    28 inlägg
    5 juli 2011 11:29

Jag hoppar gärna på även om jag missat första veckan. Träningen gick iaf bra. Har inte hunnit träna på alldeles för länge och körde 5 promenader med ökad intensitet och sen de sista två med stavar. Maten gick sådär och jag startade igen med MDB för tre dagar sen. Men denna vecka gäller i så fall: * Kolla av staplarna * Träna 3 pass: En avverkades i går: Spinning 75min weeeeeeeej =) (ska till gymmet i övermonn och sen brassa av en powerstavgång. Sen vanliga promenader där emellan.) * Mitt individuella mål för veckan är att försöka hålla tillbaka chipsmonstret och glassmonstret som tyvärr har vunnit över mig alldeles för många gånger. Nu ska jag vinna denna veckan! =) //Sanna

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    5 juli 2011 13:29

Välkommen Sanna! Självklart ska du vinna denna veckan! :) Här gör vi oss iordning för att bege oss på kalas, guddottern fyller fem. Blir nog full rulle ;) Det bjuds på lasagne på kalkonfärs med sallad - jättebra mat för mig och blir det prinsesstårta hoppar jag den och nöjer mig med kaffe. En promenad ikväll igen för att göra av med lite kolhydrater som det ju blir en del av idag. Kram på er!

• Nykomling
    1 inlägg
    6 juli 2011 00:46

Är det fortfarande OK att hänga på? :) Blir ju inte 8 veckor för mig, men iaf några Söndager hinns ju med :) 1) Fundera ut ditt mål - tJag vill den 13:e Augusti vara helt rökfri, hållit upp nu HELT inne på 5:e dygnet nu. Abstinens nu därav vaken denna tid på dygnet. :( Jag hoppas att jag kommit igång med träningen nu när flåset blir naturligt bättre, 2)Åka fllåset och styrkan med lite hjälp av 3 gympass eller 2 gympass och ett spring i backen utanför / vecka. Jag hoppas att vågen visar -några kg, vågen får gärna stanna på 57kg = -3,3kg ca. Jag har sedan tidigare kontakt med en PT som tyvärr inte fungerat riktigt, men kör mitt eget race med en kolhydratfattig kost med extra proteiner och mycket frukt och grönt. 3) Orka mig till gymmet redan imorgon och ge mig på dom skitläskiga fria vikterna igen. Och springa iaf någon km utan andnöd vore trevligt. Lovar inget dock! Astmasprayen håller jag nog hårt i under morgondagen. ;)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    6 juli 2011 10:01

Klart du är välkommen, kaoso8! Ju fler desto bättre! Dina mål låter sunda. Grattis till att ha klarat av att skippa rökningen helt, hejaheja! Idag blir det nog lite magträning här hemma, beroende på hur varmt det blir. Annars tar jag igen det på gympasset imorgon :) En PW ska det bli iallafall, bortprioriterade morgonpromenaden för en rejäl sovmorgon, och det ångrar jag inte en sekund. Helt blankt i huvudet gällande maten idag, vad ska ni äta? Till lunch blir det nog en pastalåda från frysen, men middag? Lite fläskfiléwok kanske?

• På gång
    28 inlägg
    6 juli 2011 19:27

Herregud vad jag mår bra i dag! Det finns ju inget slut på energin =)) Newbi: Jag tackar så mycket för det varma välkomnandet =) Gobiten: Det är illa när man inte kan sova ordenligt, jag hoppas att du kommer ur den dåliga cirkeln. Jag längtar tills jag kommer kunna sova ordentligt! I natt sov jag nog bara 4 timmar eller nått. Usch ja! Kaoso8: Klart att du kommer klara detta =) Du fixar att låta bli giftpinnarna! Tänk vad gott du kommer lukta sen när rökdoften försvunnit! =))) En liten mellanveckasrapportering: Än så länge har jag vunnit över chipsmonstret weeeej =) Är inte så sugen på gottis längre vilket känns otroligt skönt. Ingen glass och inget fika än så länge. Jag har gottat mig på jordgubbar med grädde och pyttelite vaniljsocker. MMMMMMmums vad gott! Älskar sommaren med jordgubbar! I dag har jag avverkat min andra tredjedel av andra målet(!) ;) Var på gymmet i dag och la om hela mitt program. Det tog sin lilla tid men damn vad bra det blev. Helt hallelujaskönt var det i alla fall! =) 30min cykel som uppvärmning och sen 60min styrka. Jag har alltid gillat styrketräning (och spinning) och har kört det så ofta jag kan och orkar. Dock har 2011 inte varit min vän. En lunginflammation, två luftrörskatarrer, en bilkrach, en rygglåsning (som var helt förjävlig, en kota fastnade ca 50grader fel) och 2 diskbråck i en ny disk... Ja herregud vilket år. Men nu har jag sommarlov och har hunnit vila ut och nu orkar ryggen att träna i stället för att jobba och jag är helt överlycklig =)) Fick även tiden i dag för att träffa läkare på spine center.. den 24 augusti. Lite surt då jag skulle opererats i maj på förra kliniken om inte den läkaren hade slutat och jag hamnade tillbaka i vårdkön och på inte bara en ny klinik utan två... Men men.. Nu hinner jag i alla fall träna upp mig under hela sommaren och bli av med lite kilon så att när OP kommer är jag beredd och redo och "fit fore fight" =)))))) Weeeej! Vilken underbar dag! Nu återstår 4 dagar att slåss mot chipsmonstret, en powerwalk, 3 promenader och att få i mig mer kalcium, kalium och järn. Hur ser era vecka ut?! Tell me =) //Sanna

• Veteran
    2381 inlägg
    7 juli 2011 08:23

Heeej, känns som att det var länge sen jag skrev nåt här inne. :p Men det har gått bra för mig, tycker jag iaf. Skött maten och träningen. Har haft lite ärenden att gå på och har några till idag. Fullt upp och sen dubbelpass på det igår, det tar på krafterna och jag var helt slut. ^^ Idag ska jag förhoppningsvis skriva in mig i skolan till oktober, känns läskigt samtidigt, var ju ett par år sen. ^^

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    7 juli 2011 09:36

Vad härligt att läsa om er pepp, brudar! Här hemma går det bra, veckans andra gymbesök ska avverkas ikväll och innan dess ska en tenta skrivas. Maten går bra och jag jobbar främst på att inte överäta. Det enda negativa är att en MEGASTOR skoskavsblåsa jag fått i värmen har spruckit. Det gör sjukt ont och gör att jag inte kan ut och springa/PW:a. Men det löser sig så småningom det också! Halva veckan har gått tjejer, nu fixar vi den andra, svårare delen! Pepp till er!!

• Veteran
    2381 inlägg
    7 juli 2011 10:35

Heja Gobiten, kom ihåg att det är DU som bestämmer om du ska äta de där weinerbröden! Du klarar det, du kan för du är STARK! :) PEPP PEPP! Och för att du är hungrig är säkert för att du har lagt om kostvanorna, det lägger sig om ett par dagar!!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    8 juli 2011 07:41

Heja Gobiten! Rid ut stormen! :) Nulägeskontroll: Morgonpromenad med skoskav, nu blir det pumpabulle och kaffe och maratonskrivande på en tenta som ska in idag som jag såklart inte börjat med än... Sovit cirkus tre timmar inatt. Sammanlagt. I ett tält. Inte okej.