Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!
Mycket engagerad
286 inlägg
Jag hade lite ätardag igår när jag åt ute, men det var inte något direkt fusk. Låg bara lite över vad jag brukar äta i normala fall. Ska kolla när det är dags för nästa ätardag. Det enda som är bestämt är en av dagarna andra helgen i september.
Idag visar vågen 90, bara -1 denna veckan men då har jag haft mens så det får väl vara ok. ;)
Duktiga ni är tjejer! Hur har det gått med veckomålen? Kommer upp nya senare idag!
Veckan som varit har jag inte ens tittat på några veckomål eftersom jag varit borta. Nu är jag hemma igen så det är bara att köra igång :)
Ja min helg gick ju inte bättre än förra helgen eftersom det blev att unna sig igår då maken ville fira att jag skrivit in mig i skola. :) Det kan man inte tacka nej till! Men träningen har gått bra, tror jag hunnit med iaf 10 pass? Haha, fast jag räknar mer som en dag som ett helt pass även om den består av olika. Tränar tills jag blir nöjd. :) Ser fram emot nya veckan och nya utmaningar!
Tyndra! Vilken fantastisk omställning du har gjort! Herregud.. - 40kg. Det är helt makalöst bra! Grattis! =)) Hur känns det? Hänger hjärnan med i svängarna? Jag hade tänkt att jag inte skulle fixera mig vig vågen eller måttbandet. Men det börjar kännas som att jag ändå vill ha bekräftelse på att saker och ting går åt rätt håll!
Visst ja... utvärdering av veckan. =) Mina mål var: 1) Koll på staplarna: - Har märkt att jag har svårt att få i mig av mineralerna Kalium och kalcium. Annars ser det ganska bra ut. 2) Träna 3 pass (spinning, gymmet och stavgång) - Körde som sagt ett 75min spinning i måndags. Gymmet brassade jag av i onsdags och stavgången i går. Det har även blivit två vanliga promenader. Tyvärr har ryggen strejkat, så jag har haft sängläge resten av tiden i princip... men men Tränat har jag i alla fall =)) Så även om inte ryggen mår bra, så mår Jag bra =) 3) Chipsmonstret skulle hållas borta. Jajjemensan, det var en hård fajt i fredags men jag lyckades hålla monstret borta hela veckan. Weee Det känns riktigt bra. Har även lyckats vinna mot godis-, choklad-, pizza- och glassmonstrena denna vecka. Bara två fika blev det denna vecka (två hemmagjorda jordgubbsmuffins och sex ballerinakex). Känns som en riktigt bra vecka! =)
Förlåt för sena mål! Men här kommer veckans veckomål! Kör hårt! - Promenader! Den här veckan ska det promeneras! Lågintensiv träning = fettförbränning. Hur många promenader ni gör bestämmer ni själva, utmaningen ligger i att sätta ett högt men rimligt mål - och nå det :) - Regelbundet matintag = jämnt blodsocker = mindre sötsug. I veckan som kommer ska vi tänka på att äta många mellanmål för att hålla blodsockret i schack. Ät på bestämda tider så vänjer ni kroppen vid en högre förbränning! - Personligt mål. Ytterligare en vecka med ett personligt mål (eller flera!). Vad ska just du uppnå den här veckan - och hur ska du komma dit?
Härligt med ny vecka! Jag väntar in en leverans av hemgjord rårörd jordgubbssaft från min farfar - barndomsminnen! Sen blir det en morgonpromenad och sen en fixardag här hemma. Vi har stadsfestival här i stan den här veckan, min vecka! :) Mitt stora mål den här veckan blir alltså att hålla vikten trots något dekadent leverne ;) Detta ska jag uppnå genom att fortsätta äta bra - äter inte langos eller sånt, utan älgkebab (såååå gott!) så det ska inte bli några problem, utan en ev. viktuppgång ligger i alkoholen - och gå morgonpromenader! Tar paus från hårdare träning eftersom jag har alkohol i blodet = ingen muskeltillökning. Minst 4 morgonpromenader ska det bli, sammanlagt 8 promenader den här veckan! En utmaning! Godmorgon förresten! NU KÖR VI! ;)
Min bungypump promenad startade klockan 7.30 och höll i till 8.50 så idag har jag startat bra!!!!