icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Sommarracet 2011

Mycket engagerad
286 inlägg
19 juni 2011 22:21

Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!

• Veteran
    5155 inlägg
    20 juni 2011 12:52

Så kul att inte alla tänker lägga ner bara för att det är sommar !! Idag så började jag med sovmorgon till kl 9. Men sen så har det blivit, stavgång, utfall, armhävningar, situps, knipövningar, affirmationer, knäböj. Så nu är det bara hundträning och arbete kvar :)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    20 juni 2011 13:38

Välkommen Gobiten! Du får gärna rapportera din veckovikt/-mått här, gör ingenting om det är på onsdagar. Tror de flesta väger sig på måndagar men långt ifrån alla!

• Veteran
    5155 inlägg
    20 juni 2011 13:41

Och dagens vikt är 91,0 kg :)

• Mycket engagerad
    285 inlägg
    20 juni 2011 14:09

Jag hänger på här också. Dagens vikt är 95 kg och jag ska vara under 90 innan sista juli!

• Mycket engagerad
    138 inlägg
    20 juni 2011 15:24

Härligt! Nu hänger jag på igen. Min morgon vikt var 94kg Jag ska vara under 90 sista juli. Har börjat att vaga all mat. Kör efter att äta kolh=150gr protein=180gr obegränsat med grönsaker. 5dl mjölkprodukter och 5 tsk fett. Hoppas få lite bättre koll på vardagen. mitt tredje mål är att röra mig varje dag. Kramisar!

• På gång
    39 inlägg
    20 juni 2011 17:54

Så går det när man inte läser instruktionerna ordentligt. =) 1) Om 8 veckor vill jag väga max 60 kg dvs minus 1 kg i veckan. Jag vill komma dit med träning och att ha fokus på att äta rätt. 2) Träna minst varannan dag, helst varje. Försöka promenera 30 min varje dag dessutom. 3) Första veckan har jag som mål att träna: M: promenad 30 min + styrketräning T: promenad 60 min + styrketräning O: testa att jogga lite (har inte joggat på 2 år) T: kortare promenad om väder/sällskap tillåter (är på festhelg) F: Morgonpromenad om jag hinner (är på fest helg) L: ledig S: Promenad minst 60 minuter kram

• Veteran
    2381 inlägg
    20 juni 2011 18:26

Härligt att fler är på :)

• Engagerad
    69 inlägg
    20 juni 2011 20:54

Jag är naturligtvis på:)) 1) Jag ska ha tajtat till min kropp, och gått ner som mycket som jag känner är nog. Har satt mitt mål på 65 kg, men det kan bli mindre. 2) Äta sunt, trots att det är sommar. Hålla koll på kaloriintaget och kolhydratintaget. Rapportera in i dagboken varje dag (utom helgen, som jag gör nu). Träna, även under semester (som börjar om 3 dgr). Ha med mig pilatesboll och gummiband på resan till Dalarna, så att jag kan träna där med. Ska även försöka att hitta en slinga att jogga på där. 3) Styrketräna må, ti on sö. PW to lö Pepp till oss alla!! <3

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    21 juni 2011 10:10

Vad roligt att så många är sugna! Välkomna! Här hemma blir det plugg och tvätt hela dagen lång... Förutom en salladslunch på stan med en fin vän naturligtvis, sånt är vikigt! ;) Lycka till idag vänner!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    21 juni 2011 21:54

Hur har dagen gått, mina vänner? Här är energinivån låg, har varit det ett tag så får ta och införskaffa lite vitamintillskott. Trött på att alltid vara trött... Och vädret ställde till morgonpromenaden. Igen. Nu sjunker jag ner i soffan och kränger jordgubbar och tankar energi inför morgondagen!