icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Sommarracet 2011

Mycket engagerad
286 inlägg
19 juni 2011 22:21

Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!

• Veteran
    2381 inlägg
    30 juni 2011 08:13

Härligt Thyndra! :D Gobiten, du klarar det!! :)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    30 juni 2011 10:18

Heja dig Gobiten! Det fixar du! Håller med Troxii, det är när det är som jobbigast som man bara måste kämpa vidare! Håller på dig! Hur ser dagen ut? Jag sitter med min förbaskade hemtenta som ska lämnas in i morgon (sen ska nästa in på söndag och ytterligare nästa in nästa fredag) så tycker mina dagar börjar flyta in i varandra alltmer... Bubbar med mjölk och ett kokt ägg till frukost, sallad på stan till lunch och till middag blir det nog biffar. Känner mig lättare i kroppen, tror jag lyckas hålla svullnaden nere genom allt vatten jag bälgar i mig! Önskar er en härlig dag!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    30 juni 2011 10:38

Slog in gårdagens mat... Bara 1576 kcal - då med pasta till lunch och kanelbulle och biggaråer till kvällsfika hos syster. Det går ju! :)

• Veteran
    2381 inlägg
    30 juni 2011 12:53

Dagen: Frukost 1 ägg och en rågmacka. Lunch, Kyckling med italiensk skinka (rester) och till middag blir det hemmagjord ravioli. Dock vet jag inte om jag ska äta det.. Hmm. får se. Varit på en 12km lång promenad, kom inte upp i 15km som jag ville, benen var helt döda. Det tar på energin när det är så varmt, men underbart var det :) Har fått mer bränna på köpet ;) Nu sitter jag och smälter promenaden med en kopp kaffe, funderar på om jag borde städa, vilket jag borde... ;)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    30 juni 2011 16:31

Var och fikade på stan idag och velade om en glass (har ett fik i stan som gör sin egen glass, såååå goda smaker!) men ångrade mig i sista sekund och tog en mellanmålssmoothie istället. Lika svalkande och sjukt gott och mättande. Mer smoothie till folket! (och speciellt på caféerna!)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    30 juni 2011 21:50

Helvete också, har fått problem med tentan. Attans! Hoppas jag kan charma till mig en lösning av ansvarige lärare! Dagen har sett ut som följer: (inte alls enligt planering faktiskt.) Frukost: Bubbar med mjölk. Ett kokt ägg. Lunch: Thaigryta med kyckling och kokos. Lite ris. Mellis: Islatte och hallonsmoothie. Fika med sambons farföräldrar: Jordgubbar och en liten skiva glass. Middag: Tacosallad med hemgjord guacamole. Pluggsnacks: Bigarråer. Bra dag om än litet stora portioner. Hungern är på topp när det är dags att äta, men blodsockret håller sig på plats (med lite bannor från förnuftet, haha.)

• Veteran
    2381 inlägg
    30 juni 2011 22:02

Dagen har varit bra här, åt av raviolin då den doftade så gott, men med färsk pasta så stiger kolisarna i taket (fortf under 100 tack o lov) och jag åt lite mer än vanligt men magen svullna upp, tror jag har krympt magsäcken en aning. ;) Nu är jag hungrig och sugen på allt, så det var väl mest snabba kolisar i maten, fan. Aja, nu lämnar vi det och siktar framåt :) Varit och badat med familjen idag också, mys!

• Veteran
    5155 inlägg
    30 juni 2011 22:30

Dagens kaloriintag slutade på 508 kalorier, jag glömde maten hemma så det blev bara lite jordgubbar när jag var iväg. Tur att man kan köpa såna. När jag kom hem blev det matsäcken bestäende av mera jordgubbar och keso. Så gräsklippning och sen ett ryvita bröd med skinka och gurka. Kaffe och min lilla goa chokladbit. Mums, och nu är jag mätt !!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    1 juli 2011 12:53

Ny dag, nya möjligheter! Tacosallad till lunch nu innan tentajäveln slutligen åker iväg genom cyberspace. Vill ni ha recept på världens godaste guacamole? Klart ni vill! LCHF:are kan dra den som den är, ni som räknar kcal - byt ut creme fraichen mot gräddfil eller kesella. Allt annat är ju nyttigt åtminstone! :) 4 pers: Mosa 2 stora eller 3 små avocados med en gaffel. Finhacka i 1 liten rödlök och blanda med 1 dl creme fraiche (34%). Pressa i 2 vitlöksklyftor. Krydda med salt, chilipulver, svartpeppar och spiskummin. Smaka av med limejuice och låt stå kallt minst en halvtimme.Nomnomnom!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    2 juli 2011 10:48

Frukost denna matbakfulla lördag: Proteindryck och en näve biggaråer. Blev så mätt på grillbuffén igår att jag inte ens orkade efterrätt... Plus att jag återigen blev pinsamt medveten om hur dåligt man mår när man äter för mycket... BLÄ. Dagen idag då... Ska påbörja nästa hemtentamen, fixa en present på stan, städa av här hemma och ikväll blir det inflyttningspizza hos en god vän. Sallad för mig alltså... Hur ser er helg ut?