Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!
Mycket engagerad
286 inlägg
Vilket recept! Tack! :)) Idag är maken på svensexa, jag är ensam med barna men vi ska till barnens mormor och grilla, bada i pool och hoppas på att vädret håller. :) Så det blir nåt grillat med en stor sallad till mig ikväll, mums. Imorgon ska jag hjälpa mig väninna med att göra en tårta, hon har knappt gjort en gräddtårta i sitt liv haha. Söt. :) Idag hade jag inga ägg kvar så det blev 2st rågmackor till frukost, men det är ju inte så farligt. Igår var det popcorn på kvällers. Funderar på att ta en proteinshake till lunch idag, lär bli snålt med protein idag.
Protein jobbar jag också på att få i mig, superdålig på det trots att det mättar bäst! Kanske nåt för nästa veckas veckomål? ;) Har ni svårt att hålla er i skinnet under helgerna? Själv tycker jag det är precis det som allt det här handlar om - att äta "normalt" och kanske ta en kaka till eftermiddagskaffet i solstolen, utan att få dåligt samvete. Har man uppnått en balans med motion vs. mat ska den känslan inte vara så svår! Mycket psykiskt! :)
Veckomål v. 2: - Kolla dina staplar. Saknar du någon del av kostcirkeln? Äter du för lite protein eller får i dig alldeles för mycket salt? För lite c-vitamin eller järn? Ta en kik och bestäm dig för att förbättra just det området under veckan. - Minst tre träningspass den här veckan! Med träningspass menas mer än medelmåttig promenad, i övrigt bestämmer ni själva intensitet och längd. - Sätt ett individuellt mål. Vad ska du klara av med råge den här veckan som du annars har problem med? Morgonpromenader? Första gymbesöket? Börja löpträna? Bli bättre på mellanmål? Kör hårt!
Godmorgon måndag! En helt ny orörd vecka ligger framför oss! Vad ska vi göra med den? Mitt individuella mål är att sätta igång med de där förbannade morgonpromenaderna, har sinnessjuka problem med dem! I övrigt ska gymkortet utnjyttjas ordentligt, har trots noll pengar (ingen inkomst den här månaden) bestämt mig för att ändå förlänga mitt Friskiskort så då gäller det bannemig att utnyttja det också. Nu ska prottedrinken och nektarinen ner i magen, sen blir det en skönt helkroppspass på gymmet innan den lite rejälare frukosten. Får över en kompis på lunch och ska gå en lång promenad med henne och hennes vovve i eftermiddag. Vad har ni för planer idag?
Ny vecka, nya utmaningar och nya krafter!! :D Visserligen gick min vardag ut på helgen också, men med lite extra lyx som tex chokladdoppade jordgubbar och popcorn. :) Denna vecka ska jag klara helgen bättre än denna, det gick bra och jag åt inget dåligt direkt. Men jag ska bara ha 1 ätardag även om det bara är popcorn eller liknande, måste få in det i min rutin! BARA lördagsgodis tex ;) Nu snart ska jag iväg på gymmet, det ska bli en hård vecka efter en jätte lugn. Dags att chocka kroppen! Inget har hänt på vågen eller måtten, stått still i snart 1månad, same old, men jag vill få fart på det?! Jaja! PEPP! :D
Åh vad härligt att läsa om er energi brudar! Och Gobiten, välkommen tillbaks till motivationen! Håller på dig, det här fixar du!! Helkroppspass på gymmet - check... ;) Lägger upp recept på en nyttig (jodå, olivolja är NYTTIGT) och god tomatsås lite senare. Ha en härlig dag, make the best of it!
Bra start på veckan! Heja! Innan morgonträning: 1 proteindrink - TRÄNING: 45 min styrketräning, helkropp - Frukost: Finskt rågbröd med skinka och Philadelphia Lunch: Pasta med hemgjord tomatsås och ruccola - PROMENAD 30 min - Mellanmål: Jordgubbssmoothie Middag: 2 tunna pannkakor med Philadelphia, nektarin, keso, lite jordnötssmör & sylt - PW 60 min -
Godmorgon! Newbie, du är duktig du! Vad du ligger i! Jag tänkte att jag skulle börja ta kvällspromenader, det måste ju hjälpa när man är sugen på kvällen?! :) Igår: Frukost: Proteinshake, ostrullar och kaffe Träning: Styrka 30min, Cross 40min, Core 25min, stretch 15min. Lunch: Fläskfilé med massa sallad, 1 ägg och tzatziki, kaffe Mellis: Ostrullar med majonnäs Besök på American festival i väsby, barna fick åka lite karusell och äta hamburgare. Jag avstod dock, kände att jag kunde så :) Åt hemma: Middag: Ostrullar och soppa Mkt ost igår med majonnäs, men jag försöker få upp kcal och fettet, men det gick inte så bra då soppan bara innehöll 63kcal.x) Sen somna jag bredvid sonen kl 20.
Tror inte den nektarinen var så farlig, det gäller att komma in i allt det nya och då tycker jag att tar man nåt extra (ja inte godis då) så gör det inget. Snällt vänja in sig i nya vanor tror jag på. :) Resten kommer ju sen! Body combat, bra jobbat. Sådana pass brukar ta :D Ostrullar - Hyvla ost, bre på vad du vill ha, tex: majonnäs, leverpastej, rökt skinka och rulla ihop, ät. Enkelt, mättande och gott. :)
Troxii: Ska du säga! Dina monsterpass ligger långt ifrån mina 45-60 min i stöpet :) Jag går kvällspromenader för att varva ner - efter en fullsmockad dag eller i peridoder när jag har svårt att sova. Lagom skönt att bara komma hem, vända i en kall dusch och sen krypa ner under täcket! Gobiten: Bra jobbat! En dag i taget, så sant :) Kan tipsa om Philadelphia i ostrullarna, gärna med en bit paprika. Skinkrullar på rökt skinka är också gott! Idag blev det morgonpromenad!! Trögt i benen sedan gårdagen (och sömndruckenheten) men det gick finfint! Nu smaskar jag på en överbliven pannkaka med saftkvarg, nektarin och kokos. Smasksmask!