Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!
Mycket engagerad
286 inlägg
Veckomål vecka 1: 1) Fundera ut ditt mål - Vad ska du ha uppnått om 8 veckor, och hur ska du ta dig dit? Posta ett inlägg här i tråden och beskriv lite kort. 2) Sätt din standard. Lägg fram en skiss över träning/kosthållning. Inget skrivet i sten, utan bara en mall (som inte är fy skam att inte följa slaviskt!) att kika på när motivationen tryter. Tips på saker att skriva upp: Delmål, peppande ord, förslag på olika maträtter, träningsschema, veckomål... Lägg gärna upp tips till varandra här! 3) Sätt ett veckomål för din första veckas träning. Hur många gånger ska du träna, och vad? Berätta här i tråden! Ett stort lycka till inför första veckan! På 8 veckor kan det hända mycket!
1) Att komma under 80 kg, fortsätter bara som jag har gjort hittills 2)Här sätter jag in hundträning, det blir så mycket fokuserat på bara mig när det egentligen är så lätt att slå två flugor i en smäll. Dags att börja våg mig ut i skogen och träna spår. Jag är fortfarande rädd att balansen ska brista som den har gjort efter benbrottet. Balansen känns som om den är tillbaka men i huvet så är jag fortfarande osäker och feg. 3) Någon träning med PimPim varje dag, när det gäller mig så är det Stavgång minst 40 min om dagen + andra utmaningar som dyker upp :)
Jag vill jättegärna vara med! 1. Mitt mål är att vågen ska visa siffran 54 den 13 augusti, jag ska känna mig pigg, stark och smidig! 2. Jag kommer att fortsätta min löpträning ca 5 dagar i veckan, omväxlande distans och intervaller. Jag ska bli flitig med morgonpromenader och vardagsmotion. Äta bra mat vid regelbundna tider, känna efter hur min kropp känns, när jag är mätt eller hungrig. 3. Den här veckan kan bli lite konstig eftersom det ska firas midsommar på annat håll. Ska ändå försöka hinna med 4 löppass och framför allt trycka in så många morgonpromenader som möjligt!
Välkomna tjejer! 1) Jag ska ha tappat ett par kilo i fettmassa och blivit starkare och piggare den 13 augusti. Jag ska ha bevisat för mig själv att det går att vara sund under sommaren också - att det inte finns några "misstag" eller bakslag utan enbart det fria valet. Att må bra och leva sunt trots öl och goda sommardesserter. Balans blir mitt nyckelord den här utmaningen! 2) Jag ska - en gång för alla - börja med morgonpromenader, 4 st/vecka. Jag ska varva styrketräning med fettförbränning och även komma igång med en skaplig löpträning. Genom att anpassa maten efter hur jag tränar - här tänker jag ex. minska på kolhydrater de dagar jag inte tränar - ska fettprocenten minska och kroppen formas. 3) Midsommarvecka! Balansbalansbalans, onyttigheter kommer slinka ner men jag kan anpassa min förbränning därefter och ändå njuta av vår unga sommar ;) Minst 4 morgonpromenixer ska det bli, och 3 gympass. Och njuta, ska jag göra. Massor!
Är gärna med! Det stora målet i sommar är att gå ner till 60 kg innan 1 september. Veckans mål är: 1. Att träna trots midsommar med allt vad det innebär 2. Att ha 3 dagar av 7 (Mån, tis och sön) med enbart flytande föda 3. Att stå emot onödig mat på födelsedagsfesten på onsdag samt midsommar. Lycka till!
Heeej, gud vad roligt att du ville starta igen Newbie! :)) 1) Mitt mål är mkt i cm och det är sammanlagt ca 8cm till men om jag ska sätta det i kg är det 59kg, alltså ska jag ha gått ner 3kg tills dess. Att lyckats ha träna sommarn igenom och hålla min sunda livsstil. 2) Jag ska fortsätta som jag har gjort, dock försöka att bli bättre med maten på helgerna. Fundera på om jag kan börja gå morgonpromenader (men dock har jag en gnällig häl). Tänka på maten såklart. 3) Jag kommer att träna 4dagar i veckan, denna vecka kommer det bli lite svårare med midsommar och barnen lediga från tors. Men jag får klämma in nåt under helgerna också. Ska försöka att tänka på vad jag stoppar i mig under midsommar och sen att stabilisera det med träningen. Pepp på er tjejer, nu kör vi så det ryker! :D
Härlig inställning brudar! Och Troxii, du är ju bara för go :) Yes, nu kör vi på! Ett tropiskt skyfall satte såklart stopp för min första morgonPW, men det är bara att ta! Frukost nu, känner mig pepp!
Vädret här hemma är perfekt för en joggingtur, men min inflamerade häl sätter stopp för det :( Det är svalt, mörkt och till gränsen till regn - perfekt jogging! Men jag knallar ner till gymmet istället och kör lite styrka och spinning. :)
Usch för en trasig häl Troxii! Hoppas den läker SNABBT!
Tack!!! Hoppas jag också!! (Precis när man kommit igång med jogging ordentligt så skriker meshälen, morr ;))