icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Sommarracet 2011

Mycket engagerad
286 inlägg
19 juni 2011 22:21

Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!

• Veteran
    2381 inlägg
    27 juni 2011 09:44

Jag väger mig också "på riktigt" en gång i månaden i samband med tanita test. Sen kanske jag ställer mig på min våg då o då, men jag litar inte riktigt på den, vare sig den går upp eller ner. Måtta mig gör jag i slutet av veckan - det gör jag varje vecka. :) Precis hemkommen från min första morgonpromenad denna vecka :) Pepp på er alla grymma! :)

• Veteran
    2381 inlägg
    27 juni 2011 10:01

Jag brukar gissa på ett ungefär, det gör jag visserligen jämt, har ingen våg hemma. Det som gör det enklare är om det står i deciliter form, lättare att tänka sig hur mkt det är då. :)

• Veteran
    2381 inlägg
    27 juni 2011 10:10

1 dl är ju ca 100g, inte alltid, eller hur? Kanske fått det om bakfoten nu på morgonen. ^^ Men det är bara att vända om det i huvet, lägga in på ett ungefär i MD, nån gång gör ju inget att man inte väger och har sig och sen så känner du väl när du blir mätt. :) Jag vet inte, man kanske måste vara plusmedlem för det? Jag är inte det och allt jag lägger in blir i gram (men där är det enkelt och bara räkna matte när man har förpackningen framför sig).

• Veteran
    5155 inlägg
    27 juni 2011 10:12

Bli plusmedlem Troxii, 540 kr för ett helt år är ju inte någonting. Några chipspåsar och chokladkakor bara :)

• Veteran
    2381 inlägg
    27 juni 2011 10:14

Haha det har du rätt i men jag funderar på att lägga de pengarna på en personlig tränare i höst istället. :))

• Veteran
    5155 inlägg
    27 juni 2011 10:27

För min del så tycker jag att MD är 10 ggr bättre än alla personliga tränare och semestrar i världen. Men så är det ju genom er som jag har förändrat mitt sätt att stoppa huvet fullt :) Det är säkert kul med semester och pt också :)

• Veteran
    2381 inlägg
    27 juni 2011 10:33

Så tänker jag också, hellre semesterkassa eller pt. Men det är jag, och MD ger mig grymt mkt utan att vara plusmedlem. :) Allt jag behöver är kunna räkna kalorier, motion, forum och bloggen. Sen tillgång till alla er, även om jag inte får se era profiler så kan jag tjöta med er ändå :) Ojoj klockan drar iväg, nu ska jag sticka o träna :)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    27 juni 2011 21:31

Håller med dig Troxii, jag sparar definitivt inte till nåt särskilt men känner inte att jag behöver ha ut mer ur MD än vad jag får som gratiskund! Men alla är ju olika, och en grym sida är det likt förbannat! Hur har dagen sett ut? Här vart det rågbröd med ost och rädisor, ägg och kaffe till frukost, restcarbonara med en nedrörd rå äggula och grönsaker till lunch, en finncrisp med kokt ägg & kaviar och en näve färska jordgubbar till mellis och nu kycklingsallad till middag. Har känts bra hela dagen. Däremot har jag stått i hallen två gånger redo att gå ut på PW, men har tvingats in till hemtentaskrivande igen istället. En kvällsprommis ska jag dock hinna med, nu när det börjar bli svalare!

• Veteran
    2381 inlägg
    27 juni 2011 21:53

Dagen har sett lite trött och seg ut. ;P Hehe. Börja med morgonpromenad 40min, hurtig som tusan och kutade i uppförsbackarna, får ju inte jogga egentligen men det var så kort. :> Hem och äta frukost: 2ägg och en knäcke, kaffe. Iväg på gymmet o körde cross 55min, styrka 30min och core 15min. Här var jag lite seg, kände mig nästan sjuk men jag tror jag måste öka på frukosten lite? Hem, åt ett äpple påvägen och lunchen bestod av soppa och lite cashew. Mellanmål blev en näva jordgubbar här också :) Middag blev det kasslersallad m. tzatziki - mums. Och nu på kväller 4 ostrullar med rökt skinka i. Rätt nöjd med dagen. :) Kommit iväg på en prommis än? :)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    28 juni 2011 09:22

Dagens tips: GÅ INTE UT PÅ PW I SKYMNINGEN. Iallafall inte i den fuktigaste skogen ni kan hitta. Är TOTALT sönderbiten idag, av både mygg och knott. Ser ut som Quasimodo med alla bulor, är lite småallergisk mot mygg - betten svullnar upp och kliar och ömmar utav bara fn. Idag blir det en dag vid sjön! Nypotatisen till hemgjord potatissalladslunch står och puttrar på spisen och jag ska mixa ihop en blåbärssmoothie till frulle. Till potatissalladen blir det rostbiff - bra tips på strandmat för övrigt! - och ikväll lutar det mot räkor... Syrran bangade spinningen ikväll så får hitta på nåt annat i träningsväg själv :) Ha en härlig dag finisar!