Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!
Mycket engagerad
286 inlägg
Ja, det är helt sanslöst så grymma vi är! Helst du som har koll utan MD! ;) Min son och make åt mjukglass idag men jag tog ingen, stolt. :p Jag svalde sista gubbarna för 10min sen, gott gott. Jag är på morgonpromenad imorn, men det blir inte förns 09, eller så tar jag e n längre vid 10 efter frukost? Hm... Dilemma. ;) Haha, ne kanske inte var så genomtänkt.. eller vaaar det?! Moahaha!
Åh, mjukglass! Godaste! (Men det ska vara äkta, såndäraslisk som finns på typ McDonald`s och sunkiga korvmojer kan lika gärna va.) Haha, har du nåt att fundera på! Jag tar min innan frukost, men den blir nog inte heller så tidig, trött i tittorna! Vilket som så hörs vi imorgon, nu är det dags för bingen... Sov gott sötisar! Imorgon är en ny, orörd dag! Vad ska vi göra för att få ur det bästa ur den tros...? ;)
Mjukglass, nä jag har inte ätit glass det här året skulle jag tro. I varje fall inte sen i februari. Men det ska väl planeras in en ätar dag igen. Någon dag i juli, då kanske man kan planera in en sån :)
Gomorgon, tänkte jag skriva, men inte så god morgon här hemma... dundrande huvudvärk... Morgonpromenaden fick skjutas på, och jag ska lägga mig en stund på spikmattan för att se om det blir bättre innan jag käkar frulle. Hoppas ni mår bättre än jag idag!
Är du inte van att äta lite kolhydrater brukar GI resultera i snabb "omställningsviktminskning". Testa och se, men håll dig så nära "normal" mat som möjligt... Då ökar dina chanser att kunna hålla dig motiverad; du har fler valmöjligheter i maten, tillgängliga råvaror i typ affärer och caféer, och framförallt blir det inte så stor grej av det vilket bara det brukar lätta på MÅNGA kilon från axlarna åtminstone :) Håll oss uppdaterade om vad du väljer att köra på och hur du mår! Här har värken släppt lite, och istället lämnat plats för träningsvärken sedan gårdagen. Är dock fortfarande riktigt sleten, tung i huvudet och "geggig" i halsen... Måtte det inte vara förkylning på G!
GI kan jag rekommendera, men samtidigt så rekommenderar jag hellre att man äter med sunt förnuft. Det är inte så svårt, ta mörkt rågbröd istället för vitt, 1 skiva istället för 3. Ägg till frukost är kanon, håller blodsockernivån jämn länge. Mkt grönsaker och salld, mindre portioner, mindre pasta och mer kött etc. Jag tror inte så mkt på dieter, jag har följt några nån gång här o där men alltid gett upp. Går man på en egen med sunt förnuft och bara äter smart så håller det i längden, tror jag. Och för mig har det hållt i 6månader nu. Idag blev det promenad på över 2tim, hem och äta lunch och sen ut igen. Solbränd och glatt humör. Underbart! Ska ta mig en promenad imorn igen :)
Och ja, man ska röra på sig. :)
Du kanske skulle kolla sköldkörteln? Det skadar ju inte, bara ett litet blodprov :) Om det inte är det så kan du iaf utesluta det. Äter du för stora o för många portioner kanske?
När det är tufft, det är då det gäller! och det är verkligen så, ge dig fan på det, fundera ut VARFÖR du försöker gå ner i vikt och om du VERKLIGEN vill det. Skriver ner tankar, analysera dig själv.
Klart att vi kör, jag är så glad att jag skriver upp allt jag äter för så sugen som jag har varit på att trycka i mig en massa dom sista dagarna. Nu är jag så nöjd med mig själv, och på agilitytävlingarna idag så sprang jag två lopp och det gick mycket lättare än förra veckan !! Underbart !!