icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Sommarracet 2011

Mycket engagerad
286 inlägg
19 juni 2011 22:21

Vi kör vidare på "7 veckor kvar till sommar"-stuket och drar på med ett sommarrace! Kan vi äta sunt och motionera även under sommaren? Klart vi kan! Och det börjar bli dags att bevisa det, främst för oss själva! Samma regler som innan: Alla är välkomna, oavsett mål. Alla jobbar utifrån sin egna målsättning, efter sina egna förutsättningar och i sin egen takt. Tillsammans pushar, gnäller och inspirerar vi. Vi kör 8 veckor, slutdatum: 13 augusti. Varje söndag publicerar jag tre veckomål att uppnå under kommande vecka. De som vill hakar på och rapporterar/utvärderar här i tråden, och i övrigt vill jag se diskussioner utav bara f-n! ;) Välkomna, gamla som nya sötnosar! Nu kör vi!

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    28 juni 2011 10:32

Upp med hakan Gobiten! Det är när det känns som jobbigast som man måste fortsätta, "tugga taggtråd" och bara köra på. Jag tycker inte du ska ta en paus, sänk då istället kraven och skippa allt vad kalorier eller dieter heter och lova inte dig själv nåt mer än att äta "normalt" och röra dig lite varje dag. Scheman och "löften" och veckomål kan ju tyvärr bli en negativ energitjuv :( Hoppas det löser sig för dig, men som sagt: släng inte bort allt utan stå ut! En dag rasslar det till :) KRAM

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    28 juni 2011 20:40

Dagens: Frukost: Blåbärssmoothie och ett kokt ägg. Kaffe (ÅSSÅ JORDBUBBAR SÅKLART) Lunch: (vid sjön... härligt!) Rostbiff och hemgjord klar potatissallad. Mellis: (också vid sjön) GB Sandwish, vattenmelon. Innan träning: Finskt rågbröd med skinka, Philadelphia och gurka. 1 nektarin. Träning: Styrketräning, rygg+armar Myggbettsstatus: BÖLDER. Jag är helt knölig... Och ont gör de jävlarna också! Nu sitter jag och mumsar middag - handskalade räkor med en avocado och en romsås gjord på lättkvarg, röd stenbitsrom, dill och massa citron. SÅ GOTT! Och jag menar, lättkvarg? Bara att ösa på :) Slurpslurp sa såsfantasten! Funderar på en kvällspromenad... dock INTE i den fuktiga skogen. Men hemtentan låter sig inte väntas på, suck... Får se vad ben och huvud säger om nån timme :) Hur har er dag varit?

• Veteran
    5155 inlägg
    28 juni 2011 21:14

Dagen kan inte vara så mycket annat än bra när det är så här fint väder !!! Jag har både motionerat och ätit bra. Nu så är jag hungrig igen och ska ta itu med att rensa jordgubbar. Fast först så ska det bli lite agilityträning med hundarna :)

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    28 juni 2011 21:26

Åh, som blodsockret kan lura en! Åt en glass till mellis vid sjön, tyckte jag hade "råd" med det i min dagsranson och det gick bra och hela köret... Men NU! Nu går jag här i skåpen :( Ska ingenting ha men är så fruktansvärt sötsugen. Och ja, jag skyller på den stackars glassen!

• Veteran
    2381 inlägg
    28 juni 2011 21:51

Min dag har varit bra, maten har gått bra och jag är nöjd. Tog det lugnt på träningen efter tillsägelse från tränarn, eller mer som ett tips. Funderar på att bara gå en lugn promenad imorn, låååång men lugn i solen. :) Frukost: 2ägg(röra), 1rågmacka med leverpastej, 2msk keso, några jordgubbar och kaffe. Lunch: Kasslersallad; kassler, tomat, gurka, 3msk tzatziki, skinka och keso. Några cashew för fett. Mellanmål: Cashew Middag: Prosciuttiolindad kyckling m. kamutvete och rotfrukter.

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    28 juni 2011 22:18

Åh, ytterligare en cashew-lover har jag förstått? (Fick du googla stavningen på prosciutto?) ;)

• Veteran
    2381 inlägg
    28 juni 2011 22:20

Aah älskar cashew :D Haha. Och för stavningen, nej men jag kolla på förpackningen. x))

• Veteran
    2381 inlägg
    28 juni 2011 22:23
  • Mycket engagerad
    286 inlägg
    28 juni 2011 22:40

Hihi, vill ni veta en sak? Jag skriver ju inte i all min mat här i MD, får mina ryck emellanåt men det blir alldeles för fanatiskt för mig och tillslut tröttnar jag och... ja, ni vet ju vad man gör när man tröttnar :) Men ibland lägger jag in en måltid eller en dag bara för att kolla läget, se om jag sköter mig. Och det är alltid lika trevligt när det visar mindre kcal än man tror. Skrev in dagens från idag, och trots en glass (180 kcal för en GB Sandwish så ni vet, var väl inte så farligt?) vid sjön och hundra mål mat (känns det som iallafall, mycket mat!) ligger jag på 1500kcal utan att ens räkna bort MK - endast i matintag med andra ord. Shit. Grymma vi är tjejer ;) Kvällsbubbarna ligger tryggt i magen, sista teet och några rader till på hemtentan, sen kryper jag till kojs! Morgonpromenad imorgon, vilka kör med mig?

• Mycket engagerad
    286 inlägg
    28 juni 2011 22:41

Och Troxii, man kan inte vara bra på allt här i världen ;) Klänningen var SUPERSÖT. Och vilken häftig sida! Jag som har en tenta att skriva. Det var väl inte så genomtänkt av dig? Va? Komma här och störa... ;)